Katalog

Katarzyna Przepiórkiewicz
Zajęcia zintegrowane, Sprawdziany i testy

Badanie kompetencji uczniów klasy III

- n +

Badanie kompetencji uczniów klasy III

Drogi trzecioklasisto! Oto test sprawdzający Twoje umiejętności, które zdobyłeś podczas trzech lat nauki w szkole. Przeczytaj uważnie wszystkie polecenia - ich zrozumienie jest warunkiem poprawnego rozwiązania zadań.
Życzę powodzenia!


....................................................................................
imię i nazwisko ucznia



1. Przeczytaj uważnie tekst, a następnie odpowiedz na pytania całym zdaniem.

Wczoraj w naszej klasie odbył się konkurs pięknego czytania. Brali w nim udział uczniowie, którzy się wcześniej zgłosili. Komisja uczniowska oceniała, kto czyta płynnie, wyraźnie, z odpowiednią intonacją. Najlepiej czytał Bartek i on zajął pierwsze miejsce. Długo dyskutowano komu przyznać drugą i trzecią lokatę. Ostatecznie zdecydowano przyznać drugie miejsce Joli i Radkowi, a trzecie Łukaszowi. Nagrodą były plakietki, które wręczyła pani.

- Co odbyło się w klasie?






- Co oceniała komisja uczniowska?

- Kto zajął drugie miejsce?






- Jakie nagrody otrzymały dzieci?









2. Określ jaka to część mowy i wpisz do tabeli:
wesoło, osiem, Ola, dobre, mówi, lis, smaczne, głośno, pisze, sto.
 
Rzeczowniki Czasowniki Przymiotniki Przysłówki Liczebniki
         
         


3. Określ liczbę i rodzaj podanych rzeczowników z przymiotnikami.

zielony las-

czyste jezioro-

słoneczna pogoda-

opaleni chłopcy-

kolorowe motyle-

4. Zastosuj znane Ci zasady ortograficzne w podanych wyrazach wpisując rz-ż, u-ó, h-ch.

d...ewo pieka...

rat...nek bo...ater

klas...wka te...nika

5. W podanych czasownikach rozpoznaj liczbę, osobę, czas.

rysowałam- liczba.........................osoba........................czas..................

posprzątamy-

mówisz-

przeczytała-

6. Zapisz cyframi:


1 tysiąc 5 setek 2 dziesiątki 0 jedności-....................................

8 jedności 6 setek 1 dziesiątka-........................

3 dziesiątki 2 jedności 9 setek-.....................

7. Rozwiąż działania sposobem pisemnym:


229+583 809-387 458*2 561:3





8. Oblicz, pamiętając o kolejności wykonywania działań.


3*(56-36)=



179*4-47=



(754+246):5=



(1000-600):4=














9. Napisz słownie nazwy miesięcy i połącz z nazwą święta.



26 V...................... Dzień Dziecka


1 VI......................... Dzień Matki

10. Andrzej ma 129 kaset magnetofonowych, a Jurek ma ich 2 razy więcej. Ile kaset mają razem?
ROZWIĄZANIE





























11. Określ główne kierunki świata.




WSCHÓD
12. Które z podanych roślin i zwierząt podlegają ochronie?Podkreśl.


kot, sasanka, żubr, kaczeńce, zawilec, koń.

13. Połącz w pary nazwy pór roku i daty ich początku.


21 VI      wiosna


22 XII     lato


21 III      jesień


23 IX     zima


14. Jakim kolorem na mapie oznaczamy:


niziny..............................


wyżyny................................

góry......................................

morza i rzeki..................................

15. Zadanie dodatkowe.

Opisz koleżankę lub kolegę z ławki (6 zdań).

Opracowanie: mgr Katarzyna Przepiórkiewicz

Wyświetleń: 11759


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.