AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Halina Palasz
Edukacja europejska, Scenariusze

Metoda projektu - Wielka Brytania

- n +

Poznajemy kraje Unii Europejskiej - Wielka Brytania

Zajęcia otwarte dla nauczycieli realizowane metodą projektu w kl. II w dniu 26 kwietnia 2004 r.

Cele:
- poszerzenie wiedzy na temat państw europejskich,
- przygotowanie do samodzielnego poszukiwania i gromadzenia informacji,
- wdrażanie uczniów do pracy w małych zespołach, zwrócenie uwagi na podział obowiązków w grupie,
- rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych krajów,
- wykazanie faktu przenikania słów obcego pochodzenia do j. polskiego, rola tzw. zapożyczeń,
- przekonanie o konieczności opanowania przynajmniej jednego języka obcego.

Efekty końcowe realizowanego projektu:
Uczeń:
- posiada wiedzę na temat Wielkiej Brytanii, jej mieszkańców, tradycji i zwyczajów,
- zna podstawowe zwroty grzecznościowe w języku angielskim, np. Dzień dobry, Cześć, Do widzenia,
- wykazuje zaciekawienie innymi niż własną tradycją i kulturą,
- potrafi korzystać z różnych źródeł informacji, np. słowników, wydań encyklopedycznych, itp.,
- umie zastosować zdobytą wiedzę w praktyce,
- rozpoznaje sylwetki przedstawicieli literatury angielskiej,

Ocenie podlega:
- Wkład pracy ucznia w wykonane zadanie.
- Wiedza merytoryczna na dany temat.
- Aktywność i rzetelność członków danej grupy.
- Umiejętność współdziałania i współpracy w grupie.

Formy pracy:
Uczeń będzie oceniany w grupie (ocena wspólna) i indywidualnie (samoocena)
pod nadzorem nauczyciela.

Instrukcja dla uczniów realizujących projekt:
Projekt polega na przygotowaniu następujących materiałów:
1. Tradycje i zwyczaje angielskie.
2. Atrakcje turystyczne.
3. Przedstawiciele literatury angielskiej dla dzieci.
4. Znani sportowcy.
5. Zwroty grzecznościowe i terminy zapożyczone z j. angielskiego.
6. Marki samochodów produkowane w Anglii.

Podział na następujące grupy:

Grupa I.
Tradycje i zwyczaje angielskie.
- stolica,
- godło,
- flaga,
- hymn państwowy,
- ustrój,
- język urzędowy,
- strój ludowy Szkotów.

Grupa II. Atrakcje turystyczne.
- most Tower,
- dzwon Big Ben,
- zegar,
- zamek Tower,
- jezioro zwane Loch Ness.

Grupa III. Przedstawiciele literatury angielskiej dla dzieci.
- Lewis CARROL, właściwie Charles Dodgson (1832 - 1898)
"Alicja w krainie czarów", "O tym, co Alicja odkryła po drugiej stronie lustra".
- Daniel DEFOE (1660 - 1731)
"Przygody Robinsona Crusoe".
- Alan Aleksander MILNE (1882 - 1956)
"Kubuś Puchatek", "Chatka Puchatka".
- Jonathan SWIFT (1667 - 1745)
"Podróże Guliwera".
- John TOLKIEN (1892 - 1973)
"Władca pierścieni".

Grupa IV. Znani sportowcy.
- James,
- Neville,
- Ferdinand,
- Gerrard,
- Beckham,
- Lawpard,
- Owen.

Grupa V. Zwroty grzecznościowe i terminy zapożyczone z j. angielskiego.
- zwroty grzecznościowe: Good morning (Dzień dobry). Hello! (Cześć!), Goodbay! (Do widzenia!)
- pojęcia tzw. "zapożyczenia", które funkcjonują w Polsce, np. gol, hot-dog, test.

Grupa VI. Marki samochodów produkowane w Anglii.
- Rover,
- Rolls Royce.

Informacje zdobędziesz:
1. W bibliotece szkolnej.
2. W internecie.
3. Od rodziców.
4. Od nauczyciela.

W celu sprawdzenia stopnia opanowania przez uczniów podstawowej wiedzy o Wielkiej Brytanii zostały opracowane karty pracy.

Załącznik nr 1 Karta pracy - krzyżówka.

Załącznik nr 2
Karta pracy nr 1

Załącznik nr 3
Karta pracy nr 2

Załącznik nr 1
Karta pracy - krzyżówka

1. Słynny most w Wielkiej Brytanii.
2. Stary dzwon w Londynie umieszczony na wysokiej wieży.
3. Jakie imię nosi królowa Wielkiej Brytanii?
4. Stolica Wielkiej Brytanii?
5. Mężczyzna ubrany w kraciastą spódniczkę podczas świąt ludowych.
6. Odmierza czas.
7. Jaką książkę dla dzieci napisał angielski pisarz Alan Aleksander Milne?
8. Marka samochodu produkowanego w Anglii.
9. Jak nazywał się okrutny król, który miał kilka żon?
10. Bułka z parówką w środku.
11. Gdzie mieszka angielska królowa?
12. Potwór, którego można spotkać w jeziorze Loch Ness w Szkocji.
13. Ptaki związane ze słynną londyńską legendą mówiącą o tym, że jeśli ptaki te opuszczą Tower - Londyn zginie.
14. Można w nim podziwiać berło królewskie.


HASŁO:..................................

Załącznik nr 2
Karta pracy nr 2

1. Zaznacz na mapie Wielką Brytanię.


Załącznik nr 3

Karta pracy nr 3

1. Pokoloruj flagę Wielkiej Brytanii.


Załącznik nr 4
Karta pracy nr 4

1. Wymień nazwiska znanych sportowców angielskich.

...............................................................................

...............................................................................


2. Jakie znasz marki samochodów produkowanych w Wielkiej Brytanii.

...............................................................................

3. Jakie zabytki chciałbyś zwiedzić w Wielkiej Brytanii?

...............................................................................

...............................................................................

4. Wymień znane ci nazwiska pisarzy angielskich i tytuły książek, jakie napisali.

...............................................................................

...............................................................................

5. Z czego słynie kuchnia angielska?

...............................................................................

...............................................................................
 

Opracowanie: Halina Pałasz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 13581


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.36



Ilość głosów: 11

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.