Katalog Barbara Kutera Język niemiecki, Scenariusze Tust du was für deine Gesundheit?Tust du was für deine Gesundheit?Cele lekcji* cel główny: - rozwijanie sprawności mówienia(wyrażanie opinii, sądów, argumentowanie wypowiedzi) * inne: - rozwijanie następujących umiejętności; - rozumienie tekstu pisanego - praca ze słownikiem - wykorzystanie poznanego na lekcji materiału leksykalnego w różnorodnych konstrukcjach językowych - budowanie wypowiedzi spójnych - poznanie preferencji żywieniowych swoich niemieckich rówieśników, ich podejścia do spraw higieny i kondycji fizycznej - rozwijanie wśród uczniów ciekawości i otwartości wobec innych kultur, przyzwyczajeń, tradycji - aktywny udział w lekcji oraz umiejętność pracy w zespole Metody - burza mózgów - mapa pojęciowa z elementami meta-planu - dyskusja dydaktyczna Formy - indywidualna - grupowa - zbiorowa Środki dydaktyczne - duże arkusze papieru - flamastry - kredki - tablica - magnesy - kserokopie tekstów- wypowiedzi młodzieży niemieckiej nt. zdrowia (różne źródła) Przebieg lekcji 1. Czynności organizacyjno - porządkowe - powitanie - sprawdzenie obecności - sprawdzenie ewentualnej pracy domowej 2. Rozgrzewka językowa - burza mózgów Nauczyciel wiesza na tablicy duży arkusz papieru z hasłem "gesund leben"
dyskusja, prowadząca do tematu lekcji. 3. Zapisanie tematu lekcji - Tust du was für deine Gesundheit? 4. Faza ćwiczeń - praca w grupach Klasa zostaje podzielona na 4 - 4-osobowe grupy. Każda losuje 1 z 4 przygotowanych przez nauczyciela krótkich tekstów, przedstawiających wypowiedzi ich niemieckich kolegów i koleżanek nt. ich preferencji żywieniowych, podejścia do higieny i sprawności fizycznej. Otrzymują też duży arkusz białego papieru ( mieli przynieść na lekcję kredki lub flamastry). Na nim - w oparciu o przeczytany tekst - ma zwizualizować główne tezy swojego bohatera (nieznane słówka mogą sprawdzić w otrzymanym przez grupę słowniku). - wywieszenie plakatów na tablicy Stanowią one teraz ciekawy materiał do dyskusji. - szczegółowe omówienie każdego plakatu (w razie małej aktywności klasy każda z grup wybiera swojego lidera, którego zadaniem będzie zaprezentowanie swego bohatera na podstawie grupowego plakatu) - dyskusja ogólna Was ist gesund? Was ist nicht gesund? - Begründe deine Antwort! 5. Zebranie i podsumowanie rozważań. Ewaluacja Nauczyciel ponownie zawiesza na tablicy duży arkusz z napisem "gesund leben"
Można porównać obie karty (z początku i końca lekcji) i wskazać na ewentualne różnice co do podejścia do problemu. Uczniowie najbardziej aktywni otrzymują oceny / plusy. 6. Objaśnienie pracy domowej Uczniowie maja za zadanie rozpisać się na jeden z podanych tematów: - Was tust du für deine Gesundheit? (min. 10 Sätze) - Welche von den im Unterricht vorgestellten Personen pflegt um ihre Gesundheit und warum? (min. 10 Sätze)
Opracowanie: Barbara Kutera Wyświetleń: 3324
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |