Katalog

Alicja Dobosz; Lucyna Dawidowicz-Kup
Różne, Program nauczania

Program działalności kółka teatralnego - realizacja ścieżki edukacja czytelnicza i medialna.

- n +

Program działalności kółka teatralnego.
Program

Program działalności kółka teatralnego

Wydarzenie Cele Obszar działania
(wg Planu Wychowawczego Zespołu Szkół Nr 1)
Sposób realizacji zadania Realizacja ścieżki edukacyjnej
Regularne spotkania zespołu uczniów należących do Koła Miłośników Teatru 1. Zapoznanie uczniów z historią teatru od czasów greckich do dziś. Wykształcenie umiejętności zbierania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł. Przygotowanie przez uczniów literatury dotyczącej powstania i rozwoju teatru. Dzielenie się wiedzą. Prezentacja strojów z poszczególnych epok. Edukacja czytelnicza i medialna:
  • poznanie historii teatru;
2. Zapoznanie z dramatem jako rodzajem literackim, z jego budową i przeznaczeniem. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania światem dóbr kultury. Analiza tekstu literackiego pod względem budowy zewnętrznej i wewnętrznej. Edukacja czytelnicza:
  • poszukiwanie ciekawych treści zaspokajających zainteresowania uczniów;
3. Różnorodność interpretacji sztuk składających się na przedstawienia teatralne. Rozbudzanie i rozwijanie zainteresowania światem dóbr kultury oraz przygotowanie do czynnego w nim uczestnictwa. Przygotowanie i prezentacja przez zespoły uczniów wybranego dramatu wg. indywidualnych pomysłów. Edukacja czytelnicza.
Inscenizacja przygotowana przez uczniów pod kierunkiem prowadzącego zajęcia 1. Rozwijanie zainteresowania teatrem. Poszanowanie dla dziedzictwa kulturowego. Prezentowanie przygotowanych przedstawień na forum szkoły i poza nią. Wychowanie do życia w rodzinie:
  • istota koleżeństwa i przyjaźni, wzajemny szacunek, udzielanie sobie pomocy, współpraca;
Edukacja prozdrowotna:
  • poznanie swoich zalet i wad;
Edukacja wychowawcza:
  • wspólnota uczniowska - więzi, podział obowiązków i odpowiedzialność;
2. Budzenie w uczniach chęci do samodzielnej, twórczej pracy. Pobudzanie twórczej pracy wobec siebie i świata. Samodzielne przygotowanie strojów i rekwizytów niezbędnych w przedstawieniu.
3. Rozwijanie w uczniach umiejętności współdziałania w grupie. Kształtowanie zasad kultury życia w grupie. Przygotowanie przydzielonej roli, promowanie indywidualności.
4. Kształtowanie tolerancji w stosunku do uczniów niepełnosprawnych. Tworzenie klimatu koleżeństwa, przyjaźni i tolerancji. Tworzenie atmosfery przyjaźni, współpracy, wzajemnej pomocy.
Wizyty w teatrze 1. Zapoznanie się z tworzywem teatralnym. Rozwijanie zainteresowań.
Poszanowanie dla dziedzictwa kulturowego.
Uczenie uczestnictwa w symbolicznym i aksjologicznym wymiarze kultury, by stawała się ona wewnętrzną i osobistą wartością młodego człowieka.
Oglądanie przedstawień i wspólna analiza w czasie zajęć kółka.
Zwrócenie uwagi uczniom na istotę znaków teatralnych.
Rozmowy z aktorami, reżyserami, scenografami, charakteryzatorami.
Świadomy udział w życiu kulturalnym.
Edukacja czytelnicza i medialna:
  • rola teatru;
  • uczeń zna i rozumie znaki teatralne;
  • uczeń dostrzega wychowawczą rolę teatru w życiu człowieka;
2. Poznanie teatru "od kulis"
3. Poszerzenie znajomości literatury.
4. Dostarczenie przeżyć estetycznych.
5. Kształtowanie nawyku uczestniczenia w życiu kulturalnym.

Opracowanie: mgr Alicja Dobosz, mgr Lucyna Dawidowicz-Kup

Wyświetleń: 2095


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.