![]() |
![]() |
Katalog Urszula Majerska Różne, Artykuły Szkoła w której chcemy się uczyć, pracować, kształcić swoje dzieci.Artykuł
Szkoła w której chcemy się uczyć, pracować, kształcić swoje dzieciJestem uczennicą klasy III szkoły podstawowej. Bardzo lubię moją szkołę i choć czuję się w niej dobrze, są rzeczy, które chciałabym zmienić. Pierwszym problemem jest noszenie ze sobą książek do szkoły. W klasach powinny być regały z szafkami, w których zostawiałony się książki i zeszyty. Lekcje też można byłoby odrabiać w szkole, tak, aby w domu mieć wolny czas dla siebie i rodziców. Chciałabym również, żeby było więcej klas z komputerami. Bardzo lubię pracować na lekcjach informatyki, kiedyś na pewno będę korzystać z komputera. Mogłoby być więcej różnego rodzaju konkursów i zabaw sportowych, tak, żeby każdy znalazł coś dla siebie. Jeszcze długi czas chciałabym mieć 10 lat i zobaczyć jakie będą szkoły kiedyś w przyszłości. Aleksandra Kubiak Córka moja ma 10 lat, uczęszcza do III klasy szkoły podstawowej. Obecnie nastąpiło wiele zmian w systemie nauczania, ale są jeszcze sprawy i rzeczy, które warto zmienić. Podstawowym problemem jest szarość murów szkolnych. Na zewnątrz szkoła jest "czarno-biała". Więcej zieleni dookoła niej jest bardzo wskazane. Można również mury szkoły pomalować w różne kolory, co bardziej przyciąga uwagę dzieci i dorosłych. System nauczania ogólnie jest imponujący, chociaż więcej zajęć z informatyki, ekologii czy też wychowania fizycznego jest pożądane. W ten sposób dzieci miałyby lepszy start w życie. Dobre jest również wprowadzenie języków obcych od najmłodszych klas. Niepokoi mnie tylko jedno. W szkołach jest obecnie za dużo uczniów, klasy są przepełnione, co utrudnia kontakt ucznia z nauczycielami. Młodsze dzieci są zastraszane przez starszych kolegów, co powoduje lęk dziecka i obawę rodziców. Moim zdaniem, każda szkoła powinna zatrudniać ludzi, którzy czuwaliby nad bezpieczeństwem dzieci i młodzieży uczących się w danej szkole. Program szkolny uważam za odpowiedni dla mojego dziecka, większe ustępstwa ze strony dyrekcji czy nauczycieli mogłyby zaowocować większym rozluźnieniem wśród uczniów. Urszula Kubiak Szkoła, w której chcę pracować... to szkoła bez stresów, agresji, przemocy, pośpiechu, tolerancyjna, przyjazna, bez lęku wspierająca wszechstronny rozwój dziecka. To szkoła silnie związana ze środowiskiem lokalnym (dziedzictwo kulturowe, tradycje, ekologia, wychowanie zdrowotne, itp.). Nowocześnie administrowana, respektująca standardy krajowe oraz potrzeby edukacyjne środowiska. Praca nauczyciela wspierana ze strony nadzoru pedagogicznego (przez potencjał ludzki i finansowy) oraz przez specjalistów, np. logopedę, psychologa, fizjoterapeutę, lekarza - różnych specjalności, ludzi kultury (etnografa, malarza, aktora, artystę ludowego, itp.). Widoczne zaangażowanie rodziców - współpraca w różnorodnych formach: wycieczki tematyczne, udział w warsztatach, lekcjach otwartych, itp.) - ale nie ingerowanie w proces edukacyjny. Klimat zaufania wynikający z osobistych kontaktów (między nauczycielami, uczniami, rodzicami) i pozytywna identyfikacja z własną szkołą. Odpowiednie kompetencje kierownicze dyrektora (optymizm, zdolność rozwiązywania konfliktów, twórcza postawa, zaangażowanie). Szkolny budynek parterowy, z bogatym nowoczesnym wyposażeniem (pracownie multimedialne, pracownie do nauki różnych języków, obiekty sportowe, sale widowiskowe) z socjalnym zapleczem, budynek otoczony zielenią. Klasopracownie składające się z 2 - 3 pomieszczeń z różnymi kącikami tematycznymi wyposażonymi w różnorodne środki dydaktyczne. Klasy małoliczne (od 10 do 15 uczniów). Uczniowie twórczy, kreatywni, realizujący swoje pomysły i rozwijający swoje zainteresowania poprzez działanie, ciekawość, badanie, eksperymenty, uczniowie z zaspokojonymi potrzebami bytowymi "wszak byt kształtuje świadomość". Nauczyciele kreatywni, wykształceni, spełniający rolę przyjaciówł, partnerów, doradców, pomocników (a jednocześnie psychologów) w odkrywaniu indywidualności każdego ucznia. Praca ucznia indywidualna, ale też i zbiorowa wykorzystująca metody aktywizujące. Szkoła miejscem zdobywania, odkrywania, poznawania rzeczywistości, ale też szkoła zabawy, integracji z rówieśnikami i środowiskiem. Miejsce spotkań z kulturą, tradycją, wszechstronną informacją, mediami. Stwarzająca możliwości poznawania przez uczniów i nauczycieli innych środowisk szkolnych w Polsce i zagranicą. Szkoła, która określa jasne cele, reguły, zasady uczena się i nauczania. Nauczyciel, który jest gotowy do samokształcenia, wprowadzania innowacji (krytycznie) sprawdzonych i opartych na psychologicznych przesłankach tempa i wieku rozwojowego ucznia. Nauczyciel z odpowiednim standardem życiowym (doceniony). Nauczyciel bez inwestycji "w siebie" nie może przecież "inwestować w dziecko". Szkoła przyjazna dzieciom, rodzicom i nauczycielom. Urszula Majerska Opracowanie: mgr Urszula Majerska Wyświetleń: 731
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |