![]() |
![]() |
Katalog Iwona Słowiak Język francuski, Sprawdziany i testy Pomiar dydaktyczny - Le discours indirectPomiar dydaktyczny - Le discours indirectPrzy konstruowaniu tego testu także wykorzystałam zasady pomiaru dydaktycznego.Poziom konieczny Uczeń powinien wiedzieć/potrafić: 1. Jaka jest różnica między mową zależną i niezależną. 2. Jak wprowadzamy zdanię oznajmujące. 3. Jak wprowadzamy zdanie rozkazujące. 4. Zamieniać na mowę zależną najprostsze zdania oznajmujące i rozkazujące. Poziom podstawowy Uczeń powinien wiedzieć/potrafić: 1. Jak wprowadzamy zdania pytające wszystkich typów. 2. Zamieniać na mowę zależną najprostsze zdania pytające. Poziom rozszerzający Uczeń powinien wiedzieć/potrafić: 1. Co się dzieje z inwersją w mowie zależnej. 2. Zamieniać na mowę zależną najprostsze zdania różnego typu o większej skali trudności (powrót do szyku normalnego, zmiana osób) Poziom dopełniajacy Uczeń powinien wiedzieć/potrafić: 1. Jak zmieniają się czasy w zdaniu podrzędnym, gdy zdanie wprowadzające jest w czasie przeszłym. 2. Jak tworzymy następujące czasy: a) l'imparfait b) le conditionnel présent c) le plusque- parfait 3. Jakiej zmianie w mowie zależnej ulegają wyrażenia czasowe. 4. Zamieniać na mowę zależną zdania o dużym poziomie trudności, kiedy zdanie wprowadzające jest w czasie przeszłym. Poziom wykraczający Uczeń powinien wiedzieć/potrafić: 1. Zamieniać na mowę niezależną zdania o dużym poziomie trudności. W zależności od poziomu użyte zdania mają odpowiedni poziom trudności. Ocena z testu zależy od zaliczonego poziomu. Przejście na następny poziom zależy od zaliczenia poziomu poprzedniego. Poziom jest zaliczony jeśli odpowiednio DOP. - 5 zadań z 8, DST - 4 z 6, DB -4 z 6, BDB -4 z 6, CEL - 2 z 3 Zaliczenie zadania leży w sugestii sprawdzającego. Na przykład w zadaniach na poziomie koniecznym i podstawowym nie traktuję jako błąd niezamienienie osoby ( to umiejętność wymagana dopiero na poziomie rozszerzającym) NOM................ PRENOM.................... WIELOSTOPNIOWY TEST SPRAWDZĄJACY Z J. FRANCUSKIEGO MOWA ZALEŻNA/ ---------------------------------------------------- POZIOM KONIECZNY - OCENA DOPUSZCZĄJACA ZAD. 1 JAKA JEST ROŻNICA MIĘDZY MOWĄ NIEZALEŻNĄ A ZALEŻNĄ? 0 - 1 PKT. ZAD. 2 JAK W MOWIE ZALEŻNEJ WPROWADZAMY ZDANIE OZNAJMUJĄCE? 0 - 1 PKT. ZAD. 3 JAK W MOWIE ZALEŻNEJ WPROWADZAMY ZDANIE ROZKAZUJĄCE? 0 - 1 PKT. ZAD. 4 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il me dit: "C'est un bon mécanicien." ZAD. 5 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Elle me dit: "Cette fille travaille au musée." ZAD. 6 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Elle raconte: "Cet article est très intéressant." ZAD. 7 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il nous prie: "Prenez un café!" ZAD. 8 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Je demande: "Sortez en silence!" ----------------------------------------------------------------------------- POZIOM PODSTAWOWY - OCENA DOSTATECZNA ZAD. 9 JAK W MOWIE ZALEŻNEJ WPROWADZAMY ZDANIE PYTĄJACE EST-CE QUE 0 - 1 PKT. ZAD. 10 JAK W MOWIE ZALEŻNEJ WPROWADZAMY ZDANIE PYTĄJACE TYPU POURQUOI, COMMENT, QUAND,... 0 - 1 PKT. ZAD. 11 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Paul demande à Anne: "Qu'est-ce que tu as acheté?" ZAD. 12 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il me demande: "Est - ce que tu es content?" ZAD. 13 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il nous demande: "Vous aimez votre chatte?" ZAD. 14 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Elle me demande: "Qui achète la nouvelle voiture?" ------------------------------------------------------------------- POZIOM ROZSZERZAJĄCY - OCENA DOBRA ZAD. 15 CO SIĘ DZIEJE Z INWERSJĄ W MOWIE ZALEŻNEJ? 0 - 1 PKT. ZAD. 16 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Lucien me demande: "ętes - vous heureuse?" ZAD. 17 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Le professeur nous demande: "Pourquoi n'avez-vous pas vos livres?" ZAD. 18 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Je lui demande: "Avez-vous pensé à votre randonnée à la montagne?" ZAD. 19 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Elle lui demande: "Comment vous appelez-vous?" ZAD. 20 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Le collègue lui demande: "ętes-vous satisfait de votre séjour en France?:" ------------------------------------------------------------------ POZIOM DOPEŁNIAJĄCY - OCENA BARDZO DOBRA ZAD. 21 JAK W MOWIE ZALEŻNEJ ZMIENIAJĄ SIĘ NASTEPUJĄCE CZASY: PRÉSENT PASSÉ COMPOSÉ IMPARFAIT 0 - 1 PKT. ZAD. 22 JAKA JEST ROŻNICA MIĘDZY FUTUR SIMPLE A CONDITIONNEL PRÉSENT 0 - 1 PKT. ZAD.23 CO SIĘ DZIEJE Z WYRAZENIAMI CZASOWYMI W MOWIE ZALEZNEJ: demain cette semaine il y a un mois dans 3 jours le mois dernier ZAD. 24 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. La concierge nous a dit: "J'ai un beau appartement." ZAD. 25 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il m'a demandé: "Avez-vous fini de travailler hier?" ZAD. 26 ZAMIEŃ NA MOWĘ ZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Il nous a demandé: "Pourquoi irez - vous chez le médecin demain?" --------------------------------------------------------------------------- POZIOM WYKRACZĄJACY - OCENA CELUJĄCA ZAD. 27 ZAMIEŃ NA MOWĘ NIEZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Tu leur as demandé pourquoi ils étaient tristes. ZAD. 28 ZAMIEŃ NA MOWĘ NIEZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Le médecin m'a demandé ce que j'avais mangé la veille. ZAD. 29 ZAMIEŃ NA MOWĘ NIEZALEŻNĄ: 0 - 1 PKT. Ils nous ont demandé si nous avions rencontré nos amis au cinéma la semaine précédante. Opracowanie: Iwona Słowiak Wyświetleń: 3742
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |