Katalog

Urszula Tokarska-Łokić
Język angielski, Scenariusze

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej - We are planning a trip to London.

- n +

Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej - We are planning a trip to London
Scenariusz lekcji języka angielskiego w klasie III licealnej w pracowni internetowej

We are planning a trip to London

Lekcja odbywa się w pracowni komputerowej z wykorzystaniem Internetu

Cele:

  • stworzenie uczniom możliwości i zachęcenie ich do kontaktu z autentycznym materiałem językowym;
  • nauczenie uczniów wyszukiwania potrzebnych informacji.

Pomoce:

  • ksera mapki Londynu, widokówki, piłeczka, mikrofon

Contents:

I. Warm-up

Nauczyciel zadaje pytania:

  1. Have you ever been to London?
  2. What was it like? Would you like to go there?
  3. Why? Why not?
  4. What attractions are worth seeing?

II. Ćwiczenie 1

Rozdając mapki Londynu (załącznik 1) nauczyciel prosi, aby uczniowie zna-leźli na nich miejsca, które wymieniali. Następnie mówi:

"If you want to plan a trip to London you must remember about certain things. Trip planning requires understanding of what attractions are near each other to avoid bouncing around the country side like a billiard ball" (tutaj nauczyciel rzuca piłeczkę).

Nauczyciel informuje uczniów, że na tej lekcji zaplanujemy sobie wycieczkę do Londynu. Prosi ich o włączenie komputerów, uruchomienie przeglądarki i wpisanie adresu internetowego: www.planetware.com. Następnie wydaje polecenia:

  1. Click LONDON;
  2. Click SITE RELATION TREES.

Następnie prosi o wyszukanie informacji dotyczących miejsc, które wybrali, zapisując polecenia na tablicy.

Find:
  • address of a place you want to visit;
  • opening hours;
  • admission;
  • nearest underground stations;
  • what is interesting in there?

Po czym uczniowie pracują z komputerami, wykonując zadanie. Nauczyciel nadzoruje pracę pomagając uczniom indywidualnie. Uczniowie, którzy wykonają polecenia przed wyznaczonym czasem mogą obejrzeć sobie zdjęcia odwiedzanych miejsc lub też oglądają widokówki z Londynu przygotowane przez nauczyciela.

III. Ćwiczenie 2

Następnym etapem jest praca w parach. Jeden uczeń jest reporterem szkolnej gazetki Willy-Nilly, drugi udziela wywiadu. Uczniowie wyobrażają sobie, że właśnie odwiedzili to miejsce i opowiadają o nim zachęcając rozmówcę do jego odwiedzenia. Wcześniej nauczyciel przygotowuje mikrofon lub jego atrapę.

Uwaga:
W pary łączymy tych uczniów, którzy wybrali różne miejsca do zwiedzania.

IV. Ćwiczenie 3

Nauczyciel prosi uczniów o wysłanie pocztą internetową, na adres gazetki szkolnej Willy-Nilly e-mail z pozdrowieniami, oczywiście w j. angielskim, i załącznikiem w postaci fotografii z odwiedzanych miejsc.

Załącznik nr 1

Opracowanie: Urszula Tokarska-Łokić

Wyświetleń: 2741


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.