AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Agata Żak
Edukacja europejska, Artykuły

Co wiemy o Unii Europejskiej

- n +

Co wiemy o UE, obserwujemy szczyt w Kopenhadze

Przedmiot: WOS
Ilość godzin na realizację tematu: 2
Klasa: wszystkie klasy gimnazjum

Źródła: mass media, podręcznik WOS, encyklopedie do wyboru przez uczniów, Internet, "Europa od A do Z", wyd. "Wokół nas" 1998r.

Cele edukacyjne:
- opanowanie sposobów wyszukiwania informacji z różnych źródeł,
- wydruk z sieci, redagowanie notatek i streszczeń dokumentów,
- odpowiedzialność i samodzielność w opracowaniu materiałów,
- planowanie pracy, umiejętność współpracy w grupie,
- orientowanie się w strukturach i zadaniach, symbolach, walucie i hymnie UE,
- udział w ważnym zbiorowym przedsięwzięciu poświęconym bardzo aktualnej tematyce.

Formy i metody realizacji:
- wykonanie gazetek ściennych, plakatów,
- opracowanie broszur i albumów zawierających podstawowe informacje o UE i krajach członkowskich,
- praca w grupach,
- podział zadań przy wstępnych pracach przygotowujących imprezę ogólnoszkolną - forum unijne.

Przebieg lekcji:
1. Sprawdzenie obecności.
2. Wybranie grupy nasłuchowej do pracy w trakcie lekcji przy radiu w celu wysłuchiwania wiadomości o obradach w Kopenhadze -reszta uczniów mając przygotowane kartki, w momencie pojawienia się w radio informacji o szczycie kopenhaskim przerwa dyskusję i samodzielne sporządza notatkę z tego, co usłyszała w radio.
3. Wprowadzenie; odniesienie się do tematu poprzedniej lekcji:
a) przypomnienie krótkiej historii UE i jej symboli,
b) zabawa - zgadywanka: patrząc na mapę Europy uczniowie odpowiadają z czym kojarzy się dany region, państwo.
4. Podział na grupy i wyłonienie koordynatorów odpowiedzialnych za ich pracę.
5. Przydział tematów, które poszczególne grupy mają opracować na lekcji:
- nasze obszary negocjacyjne,
- postawy Polaków: euroentuzjaści, eurosceptycy.
6. "Licytacja" zebranych wiadomości przy wykorzystaniu planszy: Pociąg do Unii.

Zadanie domowe:
1. Przygotuj na następną lekcję WOS propozycję przygotowania spotkania forum unijnego w naszej szkole; kogo chciałbyś gościć i dlaczego?
2. Wybierz dowolny temat i opisz:
a) jakie zmiany już dostrzegasz w swojej miejscowości i regionie związane z polską integracją z UE,
b) jakie przewidujesz pozytywne i negatywne zmiany związane z wejściem Polski do UE.

Rekapitulacja i ewaluacja
1. Uczeń potrafi podać korzyści płynące z różnych źródeł informacji i umie je wykorzystać.
2. Uczeń rozumie rangę ważnych wydarzeń w życiu społecznym, politycznym i gospodarczym kraju.
3. Kształtowanie umiejętności prawidłowego komunikowania się i współpracy jednostki z innymi ludźmi.
4. Uczeń potrafi określić własną tożsamość narodową i kulturową oraz przedstawić związki Polski z kulturą i gospodarką europejską (na wybranych przykładach).
 

Opracowanie: Agata Żak
Gimnazjum Nr 1
Oś. Łokietka 10
32 - 340 Wolbrom

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1098


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.