Katalog

Danuta Grzyl
Matematyka, Konspekty

"Wielokrotności i dzielniki liczb" - konspekt lekcji matematyki z wykorzystaniem programu komputerowego

- n +

Dzielniki i wielokrotności liczb naturalnych

KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU KOMPUTEROWEGO "WIELOKROTNOŚCI I DZIELNIKI LICZB"

Matematyka kl. IVb

Dział programowy: Własności liczb naturalnych.

Cele operacyjne:
- uczeń umie obsługiwać komputer oraz uruchomić prosty program komputerowy,
- zna pojęcie dzielnika i wielokrotności liczby
- potrafi wypisać dzielniki liczb oraz ich wielokrotności,
- potrafi znaleźć największy wspólny dzielnik NWD,
- umie znaleźć najmniejszą wspólną wielokrotność NWW

Metoda: ćwiczeń praktycznych, kartka, długopis, indywidualna praca z komputerem

Pomoce dydaktyczne: tablica, kreda, komputer, dyskietka z programem.

Czas trwania: 45 min.

Data: 21.01.2002 r.

Prowadzący: Danuta Grzyl

Struktura i opis lekcji:
1. Podanie tematu i celów lekcji.
2. Przypomnienie pojęć: dzielnik liczby, wielokrotność liczby.
3. Przykład na tablicy: wypisanie wszystkich dzielników liczby 12 oraz liczby 18. Znalezienie największego wspólnego dzielnika tych liczb NWD(12,18).
4. Ćwiczenia utrwalające z wykorzystaniem programu komputerowego "Dzielniki i wielokrotności liczb". Uczeń wpisuje do programu dwie wybrane liczby. Następnie na kartce wypisuje wszystkie dzielniki pierwszej i drugiej liczby i znajduje ich największy wspólny dzielnik NWD(12,18). Aby sprawdzić poprawność swoich działań "klika" kursorem na polecenie: oblicz i na ekranie ukazuje się poprawny największy wspólny dzielnik.
5. Przykład na tablicy: wypisanie wszystkich wielokrotności liczby 5 mniejszych od 70 oraz wszystkich wielokrotności liczby 12 mniejszych od 80. Znalezienie najmniejszej wspólnej wielokrotności liczb 5 i 12, NWW(5,12).
6. Indywidualna praca ucznia z komputerem z wykorzystaniem programu komputerowego "Dzielniki i wielokrotności liczb". Uczeń wpisuje do programu dowolne dwie liczby. Następnie na kartce wypisuje ich wielokrotności oraz znajduje najmniejszą wspólną wielokrotność tych liczb. Aby sprawdzić poprawność swoich działań "klika" kursorem na polecenie: oblicz i na monitorze ukazuje się poprawna odpowiedź, którą uczeń porównuje ze swoją.
7. Po zakończeniu pracy ucznia z komputerem wszystkie wykonane przez niego działania na kartce zostały, przeanalizowane i na końcu ocenione przez nauczyciela.
 

Opracowanie: Danuta Grzyl

Wyświetleń: 5041


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.