Katalog

Jolanta Słotwińska
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz ślubowania uczniów klas pierwszych

- n +

Scenariusz ślubowania uczniów klas pierwszych

Ślubowanie odbywa się w obecności dyrektora szkoły, zaproszonych gości, przedstawicieli Rady Rodziców, nauczycieli, delegacji poszczególnych klas i rodziców.

Miejsce:
sala gimnastyczna.

Dekoracja:
Na rozwieszonych zasłonach, po lewej stronie umieszczono napis ŚLUBUJĘ, na nim 3 roześmiane główki dzieci. Po prawej stronie zasłony umieszczono w dwóch rzędach lapis KRAINA WIEDZY, pod nim przypięto kolorowe trzy plansze liter i monografii liczb. Obok ustawiono regał na nim kolorowe książki, globus, kwiaty doniczkowe dla ozdoby, zegar. Na stojaku rozwieszono mapę Polski, po drugiej stronie ustawiono liczydła. Bokiem do dekoracji ustawiono trzy ławki w je, w których zasiadła komisja złożona z przedstawicieli klas III. Wyłożono kronikę szkoły. Dla każdej z klas I przygotowano miejsca siedzące. Przodem do dekoracji ustawiono krzesła dla gości i rodziców.

Uroczystość prowadzą:
uczennice kl. V.

Przebieg uroczystości:

I Część Powitanie
1. Wprowadzenie dzieci na salę gimnastyczną przez wychowawców i zajęcie ustalonych miejsc. (Wszystko dzieje się przy dźwiękach muzyki).
2.Powitanie gości, rodziców, nauczycieli i uczniów kl. I przez dyrektora szkoły.

Prowadząca /:
My uczniowie naszej szkoły witamy Was pierwszaki! Cześć!

Pierwszaki:
Cześć!

II Część Popisy uczniów

Prowadząca II:
Jak wiadomo wszyscy uczniowie tworzą jedną rodzinę, która pomaga sobie wzajemnie w kłopotach także cieszy się z wspólnie przeżytych chwil.

Pierwszaki:
Kiedy jesteśmy razem, to nic się nie boimy,
Bo kiedy jesteśmy razem, to wszystko zwyciężymy. Więc razem, wszyscy razem, przyjaciel z przyjacielem, bo sam niewiele możesz, a razem można wiele.

Prowadząca I:
Obowiązkiem każdego ucznia jest zgłębianie tajemnic KRAINY WIEDZY oraz dbanie o honor ucznia, którego zadaniem jest wysłuchanie przewodników po krainie -NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW a także przyjaźń i koleżeństwo.

Wiersz:
"Czy chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?" W wykonaniu uczniów klas l z udziałem osoby prowadzącej.

Prowadząca I:
Czy chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?
I a - Wspólnie będzie nam raźniej, iść leśną ścieżką gdzie mieszka sowa.

Prowadząca II:
Czy chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?
I b - Wspólnie będzie nam łatwiej, wypić po kubku mleka i na tatę zaczekać.

Prowadząca I:
Czy chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?
I c - Wspólnie będzie nam weselej na łące, na drzewie i więcej gdzie jeszcze nie wiem.

Prowadząca II:
Czy chcesz się ze mną zaprzyjaźnić?
I d - W jednej parze stoimy, siedzimy w jednej ławce ja mam Michał na imię, a mój kolega Łukasz. Kiedy wylałem napój na ławkę i podłogę, pomógł mi wytrzeć plamę?. Ja mu też kiedyś pomogę!

Piosenka:
"Dostał Jacek elementarz" śpiewana przez wszystkich pierwszaków.

Dostał Jacek elementarz ależ buzia uśmiechnięta.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma. Idzie Jacek środkiem ścieżki, dumny z pierwszej swej książeczki.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma. Spojrzał Burek w Jacka oczy jakby pytał, po co kroczy.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma. Ja do szkoły też pytanie jestem uczniem miły panie.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma.
Hejże hej, hejże ha, elementarz Jacek ma.

Wiersz:
"Wesoły pierwszak" w wykonaniu kl. I d.

Jestem bardzo wesoły, bo już idę do szkoły. Piaskownicę zostawiam bez żalu. Książki niosę w tornistrze, od czystości aż błyszczę. Przecież jestem już pierwszak-Nie Maluch

Wiersz "Pierwszaki" w wykonaniu kl. I a.

Idą pierwszaki - dawne maluchy.
Jeden w drugiego to same zuchy.
Buzie umyte i ręce czyste.
Każdy na plecach dźwiga tornister.
Z bijącym sercem stoją przed szkołą.
Jak im tu będzie? - Chyba wesoło.

Wiersz:
"Siostra" w wykonaniu kl. I b

Moja siostra w pierwszej klasie, w drugiej klasie jest mój brat. A ja jestem w pierwszej klasie, bo mam tylko siedem lat.

Piosenka:
"Mam siedem lat" - śpiewają wszystkie pierwszaki.

Mam siedem lat i jestem wesoła. Mam siedem lat już czeka na mnie szkoła. Z nowymi kolegami poznamy świat, oni także mają siedem lat!

Mam tornister,
Worek i kapcie,
No i chyba
Już rozpoznacie, że
Jestem uczennicą
Pierwszej A.

Chłopcy z mojej klasy to są Asy!

Wiersz:
"Idę do szkoły" w wykonaniu kl. I c

Już niosę tornister i do szkoły idę, mam książki, zeszyty no i dziarską minę. Pani uśmiechnięta w klasie wita nas:
na lekcji cichutko, na naukę czas. Będę czytał, pisał, nauczę się wiele, mymi przyjaciółmi staną się litery.

Piosenka:
"Uczeń pierwszej klasy" w wykonaniu kl. I e.

My uczniowie pierwszej klasy chodzimy do szkoły. My urwisy, ananasy, każdy z nas wesoły. Dźwięczy dzwonek, dźwięczy, na lekcje nas wzywa. Każdy pierwszak z raźną miną do klasy przybywa./ 2 X

Wiersz:
"Nauka" w wykonaniu kl. I e

Mam książkę nową a w niej jak ziarenek maku,
Pod obrazkiem, kolorowym czarnych pełno znaków.

Ten ma brzuszek, ten laseczkę, inny mały haczyk -
Trzeba szybko się dowiedzieć, co to wszystko znaczy.
M- jak mama pięknie brzmi,
D- jak dym umyka,
F -jak fiołek pachnie nam,
O -jak osa bzyka.
Te literki złożyć trzeba, to jest trudna sztuka,
Lecz ciekawą rzeczą jest, ta nasza nauka.

Piosenka:
"Jestem uczniem" w wykonaniu wszystkich pierwszaków.

I Idę do szkoły
A ze mną przyjaciele.
Śpiewam wesoło,
Bo przygód czeka wiele.

Ref.:
Kim ja jestem? Wie każdy z was! Do pierwszej klasy idę pierwszy raz.

II Niosę tornister

W nim książki i zeszyty.
W nowym piórniku mam kredki długopisy.

Ref.:
Kim ja jestem? Wie każdy z was! Do pierwszej klasy idę pierwszy raz.

Uczennica kl. I c
Słuchajcie ja mam pomysł, od dziś się nie damy! Przecież jesteśmy pierwszakami!!! Każdemu, kto jest taki duży, mądry taki:

Pierwszaki razem; My jeszcze pokażemy, co mogą pierwszaki.

Prowadząca I:
Dzisiaj właśnie pierwszaki pokażą, co potrafią!

Prowadząca II:
Za chwilę rozpocznie się wielki konkurs wiedzy, zręczności i umiejętności wszystkich tych, którzy chcą dziś być pasowani na uczniów.

Prowadząca I:
Blasku i świetności dodadzą Waszym popisom zaproszeni goście:
pan dyrektor Jerzy Kozłowski, rodzice, nauczyciele i uczniowie naszej szkoły.

Prowadząca II:
Po trzykroć witam, witam, witam Państwa.

Prowadząca I:

A teraz czas na podanie zasad.
Popisywać się będą dzieci, zaś komisja i państwo będziecie oceniać ich popisy. PO każdym wykonanym zadaniu będę pytała czy można zadanie uznać. Jeżeli komisja będzie zdania, że tak - to wówczas proszę o okrzyk - tak, tak! A rodziców o okrzyk - owszem, owszem - tak, tak, tak!
Jeżeli komisja i państwo nie będziecie zadowoleni z występu dzieci należy powiedzieć - Oj nie, nie, nie!

Prowadząca II:
Czy wszyscy jesteście gotowi?

Zebrani. Taaaaak!!!

Prowadząca II:
A więc zaczynamy. Przed Wami zadanie pierwsze.
Powiedzcie, jakie to święto mają wszystkie pierwszaki?

Pierwszaki:
To ślubowania nadszedł czas.

Prowadząca I:
Pierwszy egzamin na ucznia zdasz!

Pierwszaki:
Rodzice nasi są tu z nami, żeby egzamin był dobrze zdany!

Prowadząca II:
Może razem zacznijmy właśnie wtedy, nam wszystkim zrobi się raźniej (Na scenę wybiega krokiem tanecznym uczeń w roli Plastusia)

Uczeń KL. III.:
.- "Plastuś"
Jestem Plastuś z plastelinki, kocham chłopców i dziewczynki i Plastusiem już zostanę, hopciuś dana -dalej w taniec.

Prowadząca I:
Uwaga pierwszaki przed Wami kolejne zadanie Podajcie tytuł książki, z której wyskoczył Plastuś?

Pierwszaki "Plastusiowy pamiętnik".

Prowadząca I:
A kto napisał tę książkę?

Pierwszaki:
Maria Kownacka.

Prowadząca II:
Pierwszaki wykonały swoje zadanie. Proszę, więc zebranych o dokonanie odpowiedzi na pytanie:
Co myślicie o występie pierwszaków?

Zebrani:
Owszem, owszem, tak, tak, tak!

Prowadząca I:
A jak ocenia ten występ komisja?
Komisja:
Tak, tak, tak!

Prowadząca II:
Następne zadanie dla was pierwszaki to konkurs plastyczny. Do udziału w nim zapraszam, więc pięcioosobowe delegacje z każdej klasy. Przed wami znajdują się puzzle (pocięty na sześć części rysunek Plastusia), arkusz kolorowego brystolu i klej. Waszym zadaniem jest ułożenie z puzzli i naklejenie na kartonie postaci Plastusia. Który zespół skończy swoją pracę prezentuje zebranym? Jeśli wszystko jest jasne zaczynamy!!! (Pierwszaki przystępują do wykonania zadania.)

Prowadząca I:
Pierwszaki wykonały swoje zadanie. Teraz zaprezentują swoją pracę. Zwracam się, więc do zebranych z pytaniem - Czy podobają wam się Plastusie pierwszaków?

Zebrani:
Owszem, owszem, tak, tak, tak!

Prowadząca II:
, Co na to komisja?

Komisja:
Tak, tak, tak!

Prowadząca I:
A teraz kochane pierwszaki przed wami kolejne zadanie, które sprawdzi waszą wiedzę na temat bezpieczeństwa.

Prowadząca II:
Są trzy światła:
czerwone, żółte, zielone. Powiedzcie proszę, kiedy będziecie mogli przejść przez jezdnie.

Pierwszaki:
To proste! Światło zielone, światło zielone-można przechodzić na drugą stronę.

Prowadząca I:
A czy wiecie, kiedy nie wolno przechodzić na drugą stronę?

Pierwszaki:
To proste!Światło czerwone światło czerwone-zabrania przechodzić na drugą stronę!

Piosenka:
"Uwaga czerwone światło" - w wykonaniu klasy I a i b.
I Czy to duże miasto, wioska czy osada, kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada. Kolorowe światła obok skrzyżowania jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.

Ref.:
Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni. / 2x

II Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą.
najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy w prawo. Jeśli nic nie jedzie można iść bezpiecznie, ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.

Ref.:
Bądźmy uważni, bądźmy ostrożni. / 2x

Wiersz:
"Przejście dla pieszych" wykonaniu uczniów klasy I e.

Na chodniku przystań bokiem,
Patrz w lewo bystrym wzrokiem, skieruj w prawo wzrok sokoli, znów na lewo spójrz powoli. Jezdnia wolna! - Więc swobodnie mogą przez nią przejść przechodnie.

Prowadząca II:
Przy okazji, jeśli mogę,
To zapytam Was o drogę, Którą jej stroną idziemy?

Pierwszaki:
, Jakie proste, dawno wiemy:
Zawsze lewą, lewą stroną.

Prowadząca I:
Oczywiście. Z tym się zgodzę.
A jak trzeba iść po drodze z koleżanką i kolegą?

Pierwszaki:
Jeden za drugim! Gęsiego!

Prowadząca II:
Tak! Więc tylko mrok już czeka by widziano Was z daleka.

Pierwszaki:
Wyruszamy z odblaskami!

Prowadząca I:
Sądzę, że pierwszaki doskonale się spisały. Proszę jednak zebranych o dokonanie oceny. Czy zgadzacie się ze mną?

Zebrani:
Owszem, owszem, tak, tak, tak!

Prowadząca II:
Co na to komisja?
Komisja:
Tak, tak, tak!

Prowadząca I:
No to świetnie! Brawo! Możemy, więc przystąpić do kolejnego zadania. Powiedzcie mi teraz jak zachować się w szkole?

Prowadząca II:
Grzeczność, na co dzień bardzo ważna sprawa!
Więc o niej w szkole wspomnieć wypada.
I a - Nic nie kosztuje słowo "dziękuję".
I b - A "przepraszam" i "proszę" - Chlubę ci przynoszą!
I c - Niech uśmiech zawsze gości na twojej twarzy. Wtedy cię przyjaźnią każdy będzie darzył! I d - Nie hałasuj na przerwie!
Każdy ci to powie, że hałas niszczy nerwy i zdrowie!
I e - Nie przezywaj nas kolego! To przynosi wiele złego.

Prowadząca I:
Plotkowanie nie popłaca, przeciw tobie się obraca. Nigdy nie skarż, uczniu mały, bo to nie przynosi chwały. Obrażać się to brzydka wada. Tak zachowywać się nie wypada!

Prowadząca II:
Pierwszaki czy zapamiętałyście te rady?

Pierwszaki:
Tak, tak, tak!

Prowadząca I:
Proszę, więc o werdykt wszystkich tu zebranych a następnie komisję.

Zebrani:
Owszem, owszem, tak, tak, tak!

Komisja:
Tak, tak, tak!

Pierwszaki:
Teraz już ślubować z honorem możemy.
Jak być dobrym uczniem, doskonale wiemy?.

Prowadząca II:
Czy teraz będzie już ślubowanie?

Prowadząca I:
Skoro wszystko już wiadomo to zapytajmy Pana Dyrektora, bo tylko on zna odpowiedź na to pytanie.

Prowadząca II:
Panie Dyrektorze czy zechce Pan zezwolić na to, aby dzieci z klasy I zgodnie z tradycją, zostały pasowane na uczniów?

III część Uroczyste ślubowanie

Dyrektor:
Zatem przystąpmy do ślubowania.

Prowadząca I:
Baczność! Poczet sztandarowy, sztandar szkoły wprowadzić! Spocznij! Do ślubowania!

(Delegacje z poszczególnych klas I wychodzą przed swoje klasy i ustawiają się w półkolu przy sztandarze. Sztandar szkoły pochyla się, wszyscy obecni powstają, pierwszaki wyciągają prawą rękę w kierunku sztandaru).

Dyrektor:
(Odczytuje tekst ślubowania.) "Ślubuję być dobrym uczniem, dbać o honor mojej szkoły i klasy. Będę uczył się dobrze, służył pomocą słabszym, słuchał nauczycieli, przełożonych i rodziców.
Postawą swoją będę sprawiał radość wychowawcom i rodzicom, by wyrosnąć na dobrego człowieka i wzorowego Polaka."
Pierwszaki:
(Razem odpowiadają)

"Ślubujemy."

Prowadząca II:
Po ślubowaniu! Spocznij!
Obecnie dzieci z kl. I zostaną pasowane na uczniów naszej szkoły.
(Delegacje uczniów pasuje Pan Dyrektor. Natomiast pozostałe dzieci wychowawcy Pasowanie odbywa się przy pomocy tekturowego ołówka. \Nauczyciel kładąc ołówek na prawe ramię dziecka wypowiada słowa pasuję cię na ucznia kl. I Dziecko odpowiada -będę dobrym uczniem i miłym kolegą)

Skoro nastąpiło już pasowanie poproszę teraz pierwszaków o złożenie odpowiedniego zobowiązania.

Pierwszaki:
.. "My uczniowie klas pierwszych zobowiązujemy się być pilnymi w nauce, wzorowymi w zachowaniu, godnie reprezentować dobre imię naszej szkoły".

Prowadząca I:
Teraz poproszę delegację klas pierwszych o podpisanie zobowiązania w kronice szkoły poprzez dokonanie odcisku palca.
Powrót delegatów do klasowych szeregów.

Prowadząca II:
Jak wszyscy już. widzieli pierwszaki stały się uczniami .Znakomicie wywiązały się ze swoich zadań, złożyły stosowne zobowiązanie a więc myślę. że nadszedł już czas, aby otrzymały od wychowawców dyplomy, które będą pamiątką tego niezwykłego wydarzenia. Zapraszam wychowawców do wręczenia dyplomów.

Prowadząca I:
Nastąpi teraz wyprowadzenie sztandaru. Baczność! Poczet sztandarowy. Sztandar szkoły wyprowadzić! Spocznij!

Prowadząca II:
Przyszedł czas na życzenia. Jako pierwszą proszę Panią Dyrektor o zabranie głosu.


IV część Życzenia

Dyrektor:
W imieniu swoim oraz wszystkich nauczycieli klas I życzę Warn pierwszaki. Aby nie było żadnego błędu w zeszycie, samych literek "W" z czytania. Wiele książek pięknych, nowych i audycji kolorowych. Dla każdego słońca wiele cały tydzień i w niedzielę. Żeby wszystkim było dobrze zawsze z Wami.

Prowadząca I:
Poproszę teraz o zabranie głosu Waszego starszego kolegę.

Uczeń z kl. VI:
Pierwszaki powodzenia! Przyjmijcie od nas serdeczne życzenia. Chcę Wam życzyć na początek. By nauka szła jak z płatka. żeby było tyle piątek, ile pszczół na polnych kwiatkach. Żeby pochwal było tyle, ile szyszek w gęstym borze, żeby w szkole było milej niż nad rzeką lub nad morzem. Długopisy. Wszystkie pióra niechaj piszą mądrze. ładnie i niech skrzypią tak, jak żuraw, kiedy błąd się gdzieś zakradnie. Promień słońca niech ukradkiem wejdzie w każdy szkolny zeszyt. Bo kto taką ma zakładkę. Tego każda lekcja cieszy! Życzę zabaw z kolegami i kolegów do zabawy. No, bo bez nich. Wiecie sami. Nawet cyrk jest mniej ciekawy. Pani z waszej klasy dałbym różdżkę do kieszeni, żeby kłótnie i hałasy w śpiew słowika mogła zmienić. Lecz. Niestety, nie ma w sklepie różdżek drogich. Ani tanich... Może Wy będziecie mogli jakoś pomóc swojej pani? Przekazujemy Warn:
białą kredę do pisania na tablicy. Ołówek piękny kolorowy, by literę mógł napisać w sposób całkiem prawidłowy. A na szczęście czterolistną koniczynkę.

Prowadząca II:
Nadszedł już czas, aby zabrali glos rodzice. Poproszę, więc przedstawiciela rodziców o zabranie głosu.

Rodzic:
Kochane dzieci! Dzisiaj przyrzekałyście uczyć się pilnie. Pomagać słabszym. Swa nauką i zachowaniem sprawiać radość rodzicom i nauczycielom. Z czego cieszymy się bardzo. Jako rodzice. Chcemy zapewnić Was, że możecie na nas zawsze liczyć. Będziemy
Służyć Warn drogie pierwszaki pomocą i radą, gdy Wasze szkolne życie okaże się czasami trudne. Życzymy Wam dużo radości, częstego uśmiechu na Waszych małych twarzach, powodzenia w nauce oraz wielu niezapomnianych chwil spędzonych w murach tej szkoły. Jednym z tych niezwykłych wydarzeń, które zostaną na długo w Waszej pamięci, będzie na pewno dzień dzisiejszy. Doceniając Wasz wkład pracy, który włożyłyście w to, aby stać się uczniami w pełni tego słowa znaczeniu, pragniemy wręczyć Wam drogie pierwszaki słodkie upominki przygotowane przez

Waszych rodziców. Pełne słowa uznania kieruję również do Waszych nauczycieli, dzięki którym tak wspaniale przygotowałyście się do tej uroczystości. Wyrazem tego niech będą te oto kwiaty i życzenia dalszych sukcesów w pracy z naszymi dziećmi.

V część Zakończenie

Prowadząca I:
Dziękujemy za te wspaniałe życzenia i prosimy rodziców o wręczenie słodkich upominków dla swoich pociech oraz serdecznie zapraszamy do wykonania pamiątkowych zdjęć.

Opracowanie: Hanna Lamek, Jolanta Słotwińska, Marzena Rzymowska

Wyświetleń: 5121


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.