![]() | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Katalog Kamila Swoboda Edukacja europejska, Ankiety Być Polakiem = Być EuropejczykiemByć Polakiem = Być EuropejczykiemAnkieta:W ramach działalności Szkolnego Klubu Europejskiego w naszej szkole, którego jestem opiekunem, opracowałam ankietę pt.: "Być Polakiem = Być Europejczykiem", opierając się na materiałach, w które zostałam wyposażona w trakcie szkolenia przeprowadzonego w Regionalnym Centrum Informacji Europejskiej w Katowicach. W ankiecie mogą uczestniczyć uczniowie losowo wybranych klas. Oto treść ankiety: 1. Przy każdym narodzie zaznacz, poprzez postawienie krzyżyka, wybrane skojarzenie (negatywne lub pozytywne):
Według uczniów naszej szkoły Polacy najbardziej pozytywne skojarzenia wiążą z Finami i Anglikami, a negatywne z Niemcami i Cyganami. Większość naszych licealistów uważa, że cechą charakterystyczną Polaków jest patriotyzm, natomiast innych Europejczyków zaradność. Dla uczniów naszego liceum najważniejszym jest mieć rodziców Polaków, a za najmniej ważne uważają uczenie się w Polsce, myśląc o studiach za granicą. Większość uczniów wiąże wejście Polski do Unii Europejskiej z nadzieją polepszenia się sytuacji w Polsce, a także z szansą zaistnienia Polski w Unii Europejskiej.
Opracowanie: mgr Kamila Swoboda Wyświetleń: 1616
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |