Katalog Beata Adamus Plastyka, Scenariusze Świat trójwymiarowy - "Martwa natura z kwiatkiem". Scenariusz lekcji z plastyki dla klasy V szkoły podstawowejŚwiat trójwymiarowy - "Martwa natura z kwiatkiem". Scenariusz lekcji z plastyki dla klasy V szkoły podstawowejSCENARIUSZ LEKCJI Z PLASTYKI DLA KLASY V SZKOŁY PODSTAWOWEJDZIAŁ PROGRAMU: DZIAŁALNOŚĆ PLASTYCZNA. Światło w dziele sztuki. CZAS TRWANIA LEKCJI: 45 minut. ZAGADNIENIA PROGRAMOWE: - ilustrowanie w szkicach rysunkowych martwej natury z wykorzystaniem poznanych środków wyrazu plastycznego - obserwowanie i przedstawianie na płaszczyźnie kilku przedmiotów z natury - ilustrowanie iluzji przestrzeni - kreska jako środek wyrazu plastycznego CELE LEKCJI: Wiadomości. Uczeń: - wie co to jest walor - zna i rozumie pojęcie - światłocień - potrafi wyjaśnić znaczenie zjawisk: miękki modelunek światłocieniowy, twardy modelunek światłocieniowy Umiejętności. Uczeń: - poprawnie komponuje swoją pracę. - wnikliwie obserwuje otaczającą rzeczywistość - właściwie posługuje się znanymi mu środkami wyrazu plastycznego - umiejętnie przedstawia zaobserwowane rzeczy i zjawiska - w sposób twórczy komponuje swoją pracę - potrafi zastosować zjawisko światłocienia w celu pokazania wrażenia przestrzenności świata i trójwymiarowości przedstawianych przedmiotów Postawy. Uczeń: - doskonali poczucie smaku plastycznego - doskonali umiejętność pracy indywidualnej - rozwija wrażliwość estetyczną - dba o porządek warsztatu pracy - doskonali dyscyplinę pracy METODA PRACY: praca z tekstem przewodnim, pogadanka, pokaz, ćwiczenia plastyczne z korektą nauczyciela. FORMA PRACY: indywidualna praca uczniów TECHNIKA: rysunek miękkim ołówkiem. POMOCE : Podręcznik ss. 21-22, prezentacja czarno-białych reprodukcji obrazów: Josep Mampou Dencause- "Dalie", Joan Barbeta- "Kompozycja z ptakami i owocami", José M. Parramón- "Owoce, dzban i wino", Rafael Durancamps- "Martwa natura z fajką", Felipe Checa- "Martwa natura", Feliu Elias- "Niebieski dzban". PRZEBIEG LEKCJI: 1. Wprowadzenie: przywitanie uczniów, prośba o pozytywne nastawienie do zajęć i efektywne wykorzystanie czasu. 2. Nawiązanie do lekcji: przedstawienie tematu, zapoznanie z terminami: walor, światłocień, modelunek światłocieniowy twardy, modelunek światłocieniowy miękki, wytłumaczenie na czym polega cieniowanie, wyjaśnienie sposobów pokazania przestrzeni na płaszczyźnie. 3. Zapis tematu na tablicy. 4. Określenie celów, zagadnień i zadań lekcji. 5. Pokaz materiału poglądowego: demonstracja wybranych czarno-białych reprodukcji obrazów przedstawiające martwe natury, omówienie kompozycji, wskazanie zjawiska waloru i światłocienia. 6. Zastanowienie się uczniów nad sposobem pokazania martwej natury. 7. Praca indywidualna uczniów: - próba pokazania przestrzeni za pomocą kreski i światłocienia. - cicha korekta nauczyciela. 8. Prezentacja najlepszych prac uczniów- wystawa. 9. Omówienie i ocena prac. 10. Zakończenie zajęć.
Opracowanie: mgr Beata Adamus Wyświetleń: 6646
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |