Katalog

Bernardyna Walaszkowska
Edukacja europejska, Scenariusze

Unia Europejska - historia i teraźniejszość. Scenariusz konkursu

- n +

Powiatowy konkurs wiedzy o Unii Europejskiej pod hasłem "Unia Europejska- historia i teraźniejszośc"

SCENARIUSZ

Konkurs odbywa się w szkolnej świetlicy, która wcześniej została starannie przygotowana (na ścianach wiszą flaga polska i unijna, na stolikach stoją wiatraczki, baloniki, flagi, ulotki i wiele innych gadżetów, które szkoła dostała z Krajowego Centrum Informacji Europejskiej z Warszawy).Wszyscy goście wchodzący do sali otrzymują okolicznościowe znaczki, specjalnie przygotowane na tę okazję.

UCZEŃ I
W imieniu organizatorów Szkolnego Klubu Europejskiego działającego w naszej szkole witam wszystkich gości dzisiejszego konkursu "Unia Europejska- historia i teraźniejszość". Szczególnie gorąco witam drużyny reprezentujące gimnazja z terenu powiatu.........., które popisywać się będą wiedzą o Unii Europejskiej, wszystkich nauczycieli opiekunów i władze naszej gminy. Jest dzisiaj z nami Burmistrz Miasta i Gminy.................... Pan....................., przewodniczący Rady Miasta i Gminy ....................
Pan..................... Witam Panią dyrektor naszej szkoły ...................... i członków jury oraz lokalną prasę.
Proszę o zabranie głosu Panią dyrektor:
.................................................................................
.................................................................................

UCZEŃ II
Nad przebiegiem konkursu czuwać będzie jury. Do zasiadania w jego składzie:
zapraszamy
Panią.............................................................
Pana............................................................
Pana ............................................................
Pana............................................................
Prosimy członków jury o zajęcie miejsc.

UCZEŃ I
Nagrody dla uczestników ufundował Urząd Miasta i Gminy w ..................
oraz Krajowego Centrum Informacji Europejskiej w Warszawie.
Scenariusz konkursu, przygotowanie prowadzących i dekorację tematyczną przygotowały opiekunki naszego klubu europejskiego P. Bernardyna Walaszkowska i P. Anna Jarosz.

UCZEŃ II
Organizując konkurs chcieliśmy w ten skromny sposób uświetnić historyczny moment wejścia Polski do Unii Europejskiej, uczestnikom dostarczyć wielu niezapomnianych wrażeń, a opiekunom - nauczycielom bodźca do szerzenia wśród młodzieży idei integracji europejskiej.

UCZEŃ I
Teraz przyszła kolej na prezentację drużyn. Jest ich....... Są to uczniowie, którzy reprezentują gimnazja z rejonu powiatu.......... (uczeń wymienia nazwy szkół). Dzisiaj walczyć będą o tytuł najlepszej drużyny powiatu ...............- znawcy problematyki europejskiej. Prosimy kapitanów drużyn o podejście do nas i wylosowanie numerów miejsc.
Uczennica podaje pudełko z kartonikami, na których są numery miejsc, kapitanowie losują a członkowie jury zapisują numery na swojej liście, drużyny zajmują właściwe miejsca.

UCZEŃ II
Teraz przyszła kolej na przypomnienie regulaminu konkursu.
(Regulamin konkursu został wysłany wcześniej do wszystkich szkół i był dostępny na naszej szkolnej stronie internetowej).
Konkurs poprowadzi Pani Bernardyna Walaszkowska.

Odbywają się trzy rundy ustne i jedna pisemna.


UCZEŃ I
Zapraszam członków jury do sali nr 16 na naradę i wyłonienie zwycięzcy a wszystkich uczestników konkursu na poczęstunek i do dalszej, wspólnej zabawy.

Po rundzie pisemnej i trzech rundach ustnych jury udaje się na naradę w celu podliczenia punktów i wyłonienia zwycięzcy. Na salę uczniowie szkoły wnoszą napoje i słodycze. Po 10 minutach uczestnicy konkursu "zamieniają" się w jury. Do sali zostały wniesione plakaty i rysunki Syriusza umocowane na specjalnych drabinkach, przygotowane przez uczniów klas pierwszych.


UCZEŃ II
A teraz zapraszam wszystkich do wspólnej zabawy. Nasze koleżanki i koledzy z klas I przygotowali plakatu "reklamujące" państwa przyjęte do Unii Europejskiej 1maja 2004 roku. Prosimy, abyście wybrali najładniejszy według Was. Na karteczkach, które dostaliście proszę napisać numer plakatu, który według Was powinien wygrać.
Goście głosują, po czym są podliczone głosy.

UCZEŃ I
Najwięcej głosów zdobył plakat nr....który prezentuje........ klasy .........
II miejsce przypadło plakatowi klasy....................., który " reklamuje"....................

W dalszym ciągu trwa konkurs.


UCZEŃ II
Teraz wybierzcie Syriusza, który według Was ma najładniejszy strój.

Ponownie trwa głosowanie i podliczanie głosów.


UCZEŃ I
Najładniejszy strój według Was ma Syriusz ubrany w strój ...............................

Spośród głosujących losowane są 2 osoby, które otrzymają nagrody upominki- komiksy na temat ochrony środowiska w państwach UE.
Jeżeli jeszcze nie wróci jury z obrad można rozdać drużynom diagramy z ukrytymi wyrazami dotyczącymi państw UE. Zwycięska drużyna otrzyma nagrody- niespodzianki.

Wraca jury. W tym momencie rozlega się hymn UE, który obecni na sali wysłuchują w skupieniu.


UCZEŃ I
Proszę o zabranie głosu przewodniczącego jury w celu ogłoszenia wyników.

Głos zabiera przewodniczący jury, ogłaszając wyniki. Zwycięzcom gratulują pani dyrektor szkoły, Burmistrz Miasta i Gminy, przewodniczący Rady Miasta I Gminy. Rozdanie nagród odbywa się przy piosence "Europo witaj nam". Na koniec uczestnicy robią pamiątkowe zdjęcie.


UCZEŃ II
W imieniu członków i opiekunów naszego Szkolnego Klubu Europejskiego gratulujemy zwycięzcom, dziękujemy wszystkim za przybycie i do zobaczenia za rok.
 

Opracowanie: Bernardyna Walaszkowska

Wyświetleń: 2184


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.