AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Aleksandra Redzimska
Edukacja europejska, Scenariusze

Dzień europejski w naszej klasie

- n +

Dzień europejski w naszej klasie

EDUKACJA EUROPEJSKA

Scenariusz zajęć zintegrowanych dla klasy II


Klasa: II d

Data: 28. 04. 2004 r.

Cele szczegółowe
Uczeń:
- potrafi samodzielnie wyszukać i przygotować informacje na dany temat,
- umie wskazać na mapie Polskę oraz wybrane państwa UE,
- potrafi wymienić stolice wybranych państw oraz wskazać ich flagi,
- zna hymn oraz flagę UE,
- umie przedstawić ciekawostki dotyczące wybranych państw,
- wie, jak się przywitać w danym języku,
- potrafi współpracować w grupie,
- potrafi układać i rozwiązywać zadania tekstowe,
- umie poprawnie pisać nazwy własne,
- poprawnie odtwarza poznane piosenki,
- potrafi zatańczyć wybrany taniec,
- potrafi zdać sobie sprawę z przynależności do kontynentu europejskiego.

Metody:
- projektu,
- pokaz,
- praca z tekstem,
- ćwiczenia praktyczne

Formy:
- grupowa jednolita i zróżnicowana,
- jednolita zbiorowa

Środki dydaktyczne:
- mapa fizyczna Europy,
- mapki Europy do pracy indywidualnej,
- mapa UE- państwa członkowskie i kandydujące,
- nagranie hymnu UE,
- ilustracja flagi UE,
- ilustracje flag państw członkowskich,
- rekwizyty i stroje,
- potrawy charakterystyczne dla wybranych państw,
- kaseta z melodiami tańców,
- broszurki, ulotki i plakaty,
- arkusze szarego papieru, farby i pędzle.

Przebieg zajęć:
1. Zawieszenie na tablicy flagi Unii Europejskiej.
2. Wysłuchanie hymnu UE.
3. Wprowadzenie do zajęć:
Wysłuchaliśmy wspólnie hymnu UE, ponieważ gościmy dzisiaj w klasie przedstawicieli państw członkowskich.1 maja także i my wstąpimy do Unii Europejskiej i dlatego chcemy jak najwięcej wiedzieć o naszych przyszłych partnerach.
Odwiedzili nas przedstawiciele Anglii wraz z królową Elżbietą, goście z Francji, piłkarze z Holandii i sympatyczni Grecy.
4. Powitanie we wszystkich językach.
5. Prezentacja przez wszystkie grupy informacji o "swoim" kraju.

a) Anglia
- pokaz na mapie, (uczniowie zaznaczają na mapkach konturowych),
- podanie nazwy stolicy i wskazanie flagi,
- podstawowe informacje i ciekawostki,
- przedstawienie dzieciom królowej angielskiej (dziewczynka przebrana za królową),
- prezentacja prac plastycznych (piętrowy autobus z pudełek od zapałek, rysunek Big Bena i angielskiego gwardzisty),
- wspólne zaśpiewanie piosenki, której dzieci nauczyły się na j. angielskim,
- prezent od królowej - angielska herbata.

b) Holandia - chłopcy w strojach piłkarzy wręczają na powitanie tulipany,
- podstawowe informacje jak wyżej,
- prezentacja ciekawostek,
- pokaz zdjęć wraz z komentarzem,
- prezentacja prac plastycznych (rysunek wiatraka, tulipany wykonane techniką ORIGAMI),
- prezent od Holendrów- koreczki z sera.

c) Francja
- na wstępie mini pokaz mody,
- prezentacja danego państwa jak wyżej,
- pokaz albumów z barwnymi fotografiami,
- nauka piosenki "Panie Janie",
- próby tańczenia kankana,
- prezent od Francuzów- ciasteczka francuskie i bagietki,
- prezentacja prac plastycznych (rysunki wieży Eiffla).

d) Grecja - dziewczynki ubrane w tuniki
- podstawowe informacje jak poprzednio,
- prezentacja ciekawostek,
- pokaz fotografii,
- prezentacja sirtaki do melodii Greka Zorby,
- prezentacja prac plastycznych (rysunek Akropolu, flaga olimpijska),
- prezent od Greków- winogrona.

6. Układanie w grupach kilku zdań o "swoim" kraju.
7. Odczytanie notatki, korekta i zapisanie do zeszytów.
8. Wspólny poczęstunek (popijanie herbatki i kosztowanie serka, ciasteczek, winogron i bagietki).
9. Układanie i rozwiązywanie zadań tekstowych na porównywanie różnicowe związanych tematycznie.
np. Perfumy, które kupiła Martyna kosztowały 45 euro, a perfumy, które kupiła Roksana były o18 euro droższe.
Ile kosztowały perfumy Roksany?
10. Wykonywanie w grupach plakatów przedstawiających osobliwości danych państw.
11. Prezentacja prac - zawieszenie ich na tablicy.
12. Pożegnanie- we wszystkich językach.
13. Utworzenie wspólnego kręgu i odśpiewanie refrenu piosenki
"Żadnych granic".

EWALUACJA:

Czy podobały Ci się zajęcia? (pokoloruj odpowiednią gwiazdkę)

Zajęcia:
bardzo mi się podobały,

średnio mi się podobały,

nie podobały mi się.

25 osób (92,6 %) udzieliło odpowiedzi, że zajęcia bardzo im się podobały. 2 osoby (7,4%) stwierdziły, że zajęcia podobały im się średnio.
 

Opracowanie: Aleksandra Redzimska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3766


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.