AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Kęsy
Technika, Konspekty

Mroźny powiew kuchni

- n +

Mroźny powiew kuchni

Technika - klasa VI

Umiejętności kluczowe:
- efektywne współdziałanie w zespole;
- poszukiwanie, porządkowanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł.

Cele kształcenia z podstawy programowej:
- bezpieczne posługiwanie się urządzeniami gospodarstwa domowego;
- czytanie ze zrozumieniem instrukcji technicznych.

Cele operacyjne:
- potrafi obliczyć koszty eksploatacji domowych urządzeń;
- rozumie termin: tabliczka znamionowa, moc urządzeń elektrycznych, czynnik chłodniczy, karta gwarancyjna, instrukcja obsługi;
- potrafi odczytać dane techniczne z tabliczki znamionowej;
- podaje różnice pomiędzy chłodziarką a chłodziarko- zamrażarką;
- zna zasady prawidłowego rozmieszczenia produktów w chłodziarko- zamrażarce;
- potrafi podać zasady przechowywania produktów w chłodziarko- zamrażarce.

Tok lekcji:
1. Nawiązanie do lekcji poprzedniej.
2. Wprowadzenie- podanie tematu i celów lekcji.
3. Praca w zespołach (10 min.) i prezentacja:
a. ZESPÓŁ I:
Wyobraźcie sobie, że chcecie kupić chłodziarko- zamrażarkę. Macie do wyboru kilka modeli. Waszym zadaniem jest wybranie tej, która jest najtańsza w eksploatacji.
b. ZESPÓŁ II:
Zrobiliście bardzo duże zakupy, które musicie umieścić w chłodziarko- zamrażarce. Aby wykonać to prawidłowo, musicie skorzystać z instrukcji obsługi.
Uzasadnijcie, dlaczego właśnie w taki sposób rozmieściliście produkty.
c. ZESPÓŁ III:
Wasza chłodziarka posiada tabliczkę znamionową.
Zadania dla Was:
- odczytajcie napisy z tabliczki,
- podajcie, co zawiera tabliczka znamionowa.
d. ZESPÓŁ IV:
Wykorzystując podręczniki i instrukcję podajcie siedem, bardzo ważnych zasad przechowywania żywności w chłodziarko- zamrażarkach.
e. ZESPÓŁ V:
Korzystając z instrukcji obsługi opiszcie i pomalujcie elementy zespołu sygnalizacyjnego (panel sterowania). Omówcie znaczenie tych elementów.

4. Podsumowanie. Wykonanie ćwiczenia. Wspólne sprawdzenie.
5. Praca domowa: Do scharakteryzowania chłodziarki i chłodziarko- zamrażarki użyj następujących opisów:
- ma rozbudowaną część mrożącą,
- temperatura wewnętrzna komory chłodzącej wynosi -24oC,
- ma jeden lub dwa agregaty,
- ma zamrażalnik, tzn. komorę niskich temperatur,
- temperatura wewnątrz waha się od +3oC do +5oC,
- nieprzystosowane do głębokiego mrożenia,
- jednodrzwiowa lub dwudrzwiowa.
 
CHŁODZIARKA CHŁODZIARKO- ZAMRAŻARKA








 
 

Opracowanie: Renata Kęsy
Szkoła Podstawowa w Barwicach

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3308


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.