![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Magdalena Gawinecka Informatyka, Plany wynikowe Przedmiotowy system oceniania z oprogramowania biurowego dla Policealnego Studium ZawodowegoPrzedmiotowy system oceniania z oprogramowania biurowego dla klasy I Policealnej Szkoły ZawodowejPrzedmiotowy system oceniania jest zgodny ze Statutem Szkoły i Wewnątrzszkolnym Systemem Oceniania, na podstawie Rozporządzenia MEN z dn. 19.04.1999r.1. Zasady sprawdzania i oceniania. - Podstawą oceny jest zakres realizacji wymagań edukacyjnych określonych i podanych przez nauczyciela na początku roku szkolnego, - Za realizację tych wymagań uczeń otrzymuje ocenę, - Zaplanowane formy sprawdzające przez nauczyciela, FORMY PISEMNE: 1. kartkówki (niezapowiedziane z trzech jednostek tematycznych), 2. sprawdziany, testy (zapowiedziane, z 2 tygodniowym wyprzedzeniem, zakres materiału np. dział, po wcześniejszym powtórzeniu materiału lekcji), FORMY USTNE: 1. przygotowanie do zajęć lekcyjnych, 2. aktywne uczestnictwo w wykonywaniu zadań- ćwiczeń podczas lekcji, 3. stosowanie wiadomości i umiejętności w sytuacjach problemowych, Uczeń otrzymuje również ocenę za prowadzenie dokumentacji informatycznej w czasie zajęć - zeszyt przedmiotowy, dyskietki oraz oceny za sprawdziany praktyczne. Wpływ na jakość oceny mają następujące kryteria wartościujące: 1. samodzielność 2. poprawność 3. kompletność 4. czas - Ocena semestralna ustalana jest na podstawie ocen przyjętych w danym semestrze, ocena roczna na podstawie ocen uzyskanych w I i II semestrze danego roku szkolnego, - Uczeń, który opuścił 50% zajęć (bez usprawiedliwienia) może nie być klasyfikowany, - Nauczyciel przekazuje uczniom informacje o ocenie semestralnej/rocznej nie później niż 3 tygodnie (w przypadku przewidywanej dla ucznia oceny niedostatecznej nie później niż 1 miesiąc) przed końcowym (semestralnym) klasyfikacyjnym posiedzeniem rady pedagogicznej, o ocenie niedostatecznej muszą zostać powiadomieni rodzice, - Ustalona przez nauczyciela roczna ocena niedostateczna może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego (jeżeli uczeń o takowy egzamin zgłosi to w podaniu) WYMAGANIA EDUKACYJNE Poziom podstawowy (P) Uczeń potrafi: - przestrzegać zasad bezpieczeństwa i higieny pracy na komputerze; - uruchomić program edytora tekstu: z pulpitu i paska zadań; - optymalnie używać klawiatury i myszy; - stosować ogólne zasady redagowania tekstów; - formatować tekst w zakresie: justowanie, centrowanie, do lewej, do prawej; - zmieniać krój i wielkość czcionki; - wykorzystywać style; - wykonać operacje na fragmentach tekstu: wycinać, wklejać między różnymi dokumentami tej samej aplikacji, między dokumentami różnych aplikacji; - modyfikować tekst i styl akapitu; - używać symboli; - tworzyć inicjał; - stosować przypisy; - zmodyfikować styl nagłówków i stopki; - potrafi wstawiać i redagować skomplikowane zależności matematyczne, chemiczne, itp. - tworzyć tabele i ramki w dokumencie tekstowym; - edytować grafikę w dokumencie tekstowym; - korzystać ze zbioru synonimów; - pozyskiwać ilustracje z gotowych bibliotek rysunków (np. z galerii ClipArt, z zasobów sieci Internet, z płyt CD); - tworzyć obiekty z gotowych elementów grafiki wektorowej (np. WordArt); - tworzyć wykresy w dokumencie tekstowym; - korzystać z automatycznej korekty błędów; - wypełniać druki zewnętrzne za pomocą korespondencji seryjnej; - korzystać z techniki OLE; - korzystać z pomocy programu; - ustawić parametry wydruku i drukować dokumenty; - z poziomu aplikacji poprawnie zapisywać i odczytywać pliki w różnych formatach; - wykonać podstawowe operacje programu do tworzenia slajdów; - projektować proste układy slajdów; - zastosować standardowe przejścia i animacje; - ustawić czas dla slajdów; - wprowadzić połączenia między z innymi slajdami w obrębie prezentacji; - przygotować i prowadzić prezentację zdalną; - importować i eksportować elementy tekstowe i graficzne; - drukować zawartość prezentacji; - omówić organizację skoroszytu w arkuszu kalkulacyjnym oraz podstawowe dane dotyczące arkuszy; - wprowadzić tekst, liczby, daty i czas do arkusza kalkulacyjnego; - scharakteryzować pojęcia dotyczące zasad adresowania i umie je wykorzystać; - formatować i redagować komórki, wiersze oraz kolumny w arkuszu kalkulacyjnym; - potrafi efektywnie wykorzystywać podstawowe działania na komórkach i blokach; - tworzyć komentarze w arkuszu kalkulacyjnym; - omówić zasady tworzenia wydruków w arkuszu kalkulacyjnym i potrafi je stosować; - konsolidować dane; - wykorzystywać podstawowe funkcje do tworzenia formuł obliczeniowych; - tworzyć tabele przestawne; - zastosować mechanizmy ochrony i zabezpieczenia arkusza; - potrafi interpretować i modyfikować graficzną prezentację danych z arkusza; - potrafi sortować tabele i znajdować dane; - filtrować dane w tabeli arkusza kalkulacyjnego; Poziom ponadpodstawowy (PP) Uczeń potrafi: - formatować akapity: dodawać wcięcia, ustawiać odstępy między wierszami; - dobierać parametry mające wpływ na wygląd dokumentu: szerokość marginesów, podział na strony, numeracja stron; - wstawiać i przyłączać do dokumentu tekstowego informacje w postaci: rysunków, tabel, wykresów, obiektów dźwiękowych i filmowych; - organizować tekst w kolumnach; - wykorzystywać tabulatory i tabele; - różnie rozmieszczać obiekty graficzne w obrębie tekstu; - wykonać zaawansowane operacje na czcionkach i akapitach; - zaznaczyć blok tekstu różnymi metodami; - potrafi korzystać ze stylów i modyfikować je dla swoich potrzeb; - potrafi przekształcić tekst kolumnowy na tabelę i odwrotnie; - zastosować zasady doboru i użytkowania stylów nagłówków do struktury złożonej dokumentu; - wprowadzić automatyczną numerację rozdziałów i podrozdziałów; - wykonać spis treści; - zadbać o właściwą jakość grafiki; - praktycznie wykorzystuje propozycje korekty błędów i dodaje nowe słowa do słownika; - stosować do podstawowych operacji skróty klawiszowe; - umie poprawnie redagować dokumenty w różnych językach; - poprawnie wykorzystać zdobyte wiadomości i umiejętności dotyczące redagowania złożonych dokumentów w edytorze tekstu; - właściwie komponować prezentacje wspomagające wystąpienia; - usuwać oraz dodawać slajdy; - zmieniać kolejność slajdów; - ukrywać slajdy; - dodawać kształty do prezentacji. Kreślić obiekty; - dodawać notatek prelegenta do prezentacji; - zastosować niestandardowe przejścia, animacje; - zastosować narzędzia nawigacji - zapisywać prezentację przeznaczoną do rozpowszechniania w Internecie; - wstawić hiperłącza w swojej prezentacji; - wykonać i wiązać operacje w różnych arkuszach i skoroszytach; - wykonać wykres (dla kilku serii danych); - wykonać użyteczny, przykładowy arkusz z wykorzystaniem funkcji z uwzględnieniem różnych formatów komórek; - wymieniać dane pomiędzy edytorem tekstu i arkuszem kalkulacyjnym (łączenie); - formatować tabelę oraz wykonywać w niej operacje scalania i podziału komórek; - dokonać analizy statystycznej danych; - udostępniać skoroszyty innym użytkownikom za pomocą poczty elektronicznej; - wykorzystywać złożone funkcje do tworzenia formuł obliczeniowych - formatować i edytować tabele przestawne; - rysować i edytować obiekty graficzne; - tworzyć makroinstrukcje; - stosować makrodefinicje do automatyzacji działania arkuszy - zarządzać scenariuszami typu co - jeśli; - zapisywać w arkuszu model przedsięwzięcia i używać tego arkusza do prowadzenia prób (symulacji) z różnymi rozwiązaniami; OCENY: Niedostateczny - jeżeli uczeń nie opanował w pełni wymagań programowych (poziom P) i nie rokuje nadziei na ich podstawowe uzupełnienie; Dopuszczający - jeżeli uczeń spełnia co najmniej 50% wymagań podstawowych Dostateczny - jeżeli uczeń spełnia co najmniej 75% wymagań podstawowych; Dobry - jeżeli uczeń spełnia co najmniej 75% wymagań podstawowych i 50% wymagań ponadpodstawowych; Bardzo dobry - jeżeli uczeń spełnia co najmniej 75% wymagań podstawowych i 75% wymagań ponadpodstawowych; Celujący - jeżeli uczeń opanował w pełni wymagania programowe (poziom P i PP w 100%) a jego wiadomości i umiejętności są twórcze (dodatkowe prace, konkursy, olimpiady) i złożone. Opracowanie: Magdalena Gawinecka Zgłoś błąd Wyświetleń: 2984
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |