Katalog
Grażyna Malec Informatyka, Konspekty"Wykorzystanie edytora Paint do tworzenia grafiki komputerowej" - lekcja otwarta z wykorzystaniem metody benchmarkingu wewnętrznego dla doskonalenia nauczycieli.
Konspekt lekcji otwartej nt. "Wykorzystanie edytora Paint do tworzenia grafiki komputerowej" z równoczesnym wykorzystaniem metody benchmarkingu wewnętrznego dla doskonalenia nauczycieli
INFORMATYKA
Konspekt lekcji otwartej przeprowadzonej w kl. I z równoczesnym wykorzystaniem metody benchmarkingu wewnętrznego dla doskonalenia nauczycieli stażystów, kontraktowych i mianowanych.
Temat lekcji:
Wykorzystanie edytora Paint do tworzenia grafiki komputerowej.
Czas trwania:
- jedna jednostka - 45 minut.
Zadania:
- doskonalenie umiejętności uczniów w zakresie tworzenia plików graficznych,
- rozwijanie wyobraźni twórczej uczniów,
- kształcenie i doskonalenie umiejętności w zakresie stosowania technologii komputerowej i informatycznej nauczycieli.
Osiągnięcia uczniów (U):
- wykonują ilustracje na zadany temat,
- wykonują rysunki według własnego projektu,
- zwracają uwagę na estetykę i walory artystyczne tworzonego obrazu,
- poprawnie stosują poznane narzędzia służące do tworzenia i przekształcania rysunków w edytorze grafiki,
- wykorzystują wiadomości i umiejętności z innych przedmiotów,
- kształtują poprawność języka informatycznego,
- skutecznie komunikują się z nauczycielem obserwatorem i nauczycielem prowadzącym,
- przekazują posiadaną wiedzę i wyjaśniają wykonywane czynności,
- śmiało podejmują i realizują wyzwania.
Osiągnięcia nauczycieli obserwatorów (NO):
- znają sposób uruchamiania komputera i logowania się do sieci,
- znają sposób uruchamiania programu graficznego Paint,
- dostrzegają możliwości wykorzystania edytora graficznego,
- dostrzegają korzyści związane z rozwojem zastosowań komputerów.
Środki dydaktyczne:
- stanowiska komputerowe w pracowni,
- edytor grafiki Paint,
- karta pracy w pliku zad 1 dostępnym w sieci szkolnej z folderu zadania,
- karta oceny pracy ucznia, arkusz ewaluacyjny.
Metody:
- praktyczna - samodzielne wykonywanie zadań przez uczniów (U),
- benchmarking (NO).
Formy:
- praca w zespołach dwuosobowych: uczeń - nauczyciel obserwator.
Przebieg lekcji:
|
aktywność |
- sprawdzenie obecności
- przedstawienie celów i tematu lekcji
- przypomnienie wiadomości z poprzednich lekcji
- przydzielenie każdemu uczniowi nauczyciela obserwatora
- włączenie komputerów
- otwieranie pliku zad 1
- poznanie treści zadań zamieszczonych w karcie pracy
|
- (NP)
- (NP)
- (NP i U)
- (NP)
- (U i NO)
- (U)
- (U i NO)
|
CZYNNOŚCI UCZNÓW |
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELI OBSERWATORÓW |
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA PROWADZĄCEGO |
- projektują rysunki (wg karty pracy),
- wykorzystują poznane narzędzia i operacje dostępne w edytorze grafiki do tworzenia graficznych kompozycji,
- wykonują ćwiczenia utrwalające i sprawdzające umiejętność rysowania, malowania i przekształcanie rysunków w edytorze grafiki z wykorzystaniem poznanych narzędzi i operacji programu,
- wykonują ćwiczenia utrwalające i sprawdzające umiejętność umieszczania napisów na rysunku, kopiowania, przesuwania, usuwania i przekształcania rysunków i ich elementów w edytorze grafiki,
- wyjaśniają podejmowane czynności nauczycielowi obserwatorowi.
|
- obserwują pracę uczniów,
- podpatrują jak działają,
- uczą się od uczniów biorąc przykład z lepszych od siebie,
- porównują się z nimi,
- adaptują na własny użytek ich rozwiązania.
|
- ukierunkowuje, kontroluje, koryguje pracę uczniów, podpowiada i pomaga im,
- w razie potrzeby sugeruje wybór narzędzi,
- motywuje uczniów do pracy,
- obserwuje i ocenia pracę i postawy uczniów.
|
Część końcowa |
aktywność |
- zapisanie plików na dysku
- sprawdzenie i ocena prac uczniów
- wylogowanie i wyłączenie komputerów
- wypełnianie arkuszy ewaluacyjnych
|
- (U)
- (NP)
- (U i NO)
- (U i NO)
|
Wyświetleń: 5500
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |