Katalog Marzena Pacuła Religia, Scenariusze Chrystofania - objawienie się zmartwychwstałego Jezusa. Scenariusz lekcji religii w gimnazjumChrystofania - objawienie się zmartwychwstałego JezusaMIEJSKIE GIMNAZJUM W DARŁOWIE SCENARIUSZ LEKCJI RELIGII - GIMNAZJUMCel główny: Zmartwychwstanie Jezusa podstawą naszej wiary. Cel operacyjny: Po lekcji uczeń potrafi: - wymienić proroctwa dotyczące męki, śmierci i zmartwychwstania Jezusa; - wyjaśnić cytat biblijny (Łk. 24,13-35); - posługuje się terminami: "Chrystofania", "Zmartwychwstanie"; - zna teologiczny sens prawdy dotyczącej pustego grobu. Metody pracy: - praca z tekstem biblijnym (Łk. 24,13-35); - układanie treści telegramu. Formy pracy: - indywidualna, - w grupie. Pomoce: Podręcznik "Słowo blisko ciebie", Pismo Święte, druki telegramów. Przebieg lekcji: I wprowadzenie: Lekcję rozpoczynam od przypomnienia ważniejszych faktów ze Starego i Nowego Testamentu (proroctw - mówiących o śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa). Proszę uczniów, by przypomnieli mi, znane im proroctwa z księgi Izajasza, Ezechiela i Ewangelii. (Dyskusja) Wyjaśniam i podsumowuję, że Jezus po to umarł i zmartwychwstał, aby każdy z nas (chrześcijanin) mógł cieszyć się po swej śmierci - życiem wiecznym. Misterium paschalne jest okazaniem wielkiej miłości Boga do człowieka. Przygotowuję uczniów do odczytania Słowa Bożego. II Obwieszczenia Słowa Bożego: (Łk. 24,13-35) Uczniowie patrzą w tekst biblijny zawarty w Ewangeliach, ja odczytuję go głośno. III Dyskusja z uczniami o wydarzeniu, które miało miejsce w drodze apostołów do Emans. Stawiam pytania: 1. Kogo spotkali uczniowie? 2. Co było treścią rozmowy? 3. Kiedy uczniowie poznali Jezusa? Po rozmowie wprowadzam uczniom nowy termin teologiczny - Chrystofania (zjawienie się Jezusa Chrystusa po swoim zmartwychwstaniu, trwające 40 dni). Dokładnie go wyjaśniam i formułuję temat lekcji. IV Metoda aktywizująca: Dzielę klasę na 4 grupy, następnie rozdaję pocztowe blankiety telegramów i proszę by uczniowie w dziesięciu słowach napisali telegram, którego adresatami będą apostołowie w Jerozolimie. Mają w nim przekazać swoje wrażenia ze spotkania z Chrystusem. Określiłam czas pracy na 15 minut. Podczas, gdy grupy będą wykonywały swoje zadania, chodzę po sali i sprawdzam, czy wszyscy zrozumieli polecenie. Po określonym czasie nastąpi prezentacja treści telegramów: V Prezentacja grup: Po zakończeniu prezentacji na forum ogólnym zapytam uczniów, dlaczego wybrali akurat takie a nie inne słowa do ułożenia telegramu, w większości odpowiedzi uczniów będą bardzo trafne. Najważniejszym faktem będzie to, że Jezus zmartwychwstał, a udowodnił to w Chrystofanii. VI Podsumowanie: Pytam raz jeszcze uczniów: 1. Co to jest Chrystofania? 2. Co było treścią opowiadania biblijnego (Łk. 24,13-35)? 3. Jaką prawdę przekazuje nam zmartwychwstały Jezus? VII Zeszyt ucznia: Pod tematem uczniowie zapisują wyjaśnienie terminu Chrystofania. Poszczególne grupy wpisują treść telegramów przygotowanych przez siebie. W domu: Proszę, by uczniowie przygotowali plansze z terminem teologicznym: a) Chrystofania, b) Zmartwychwstanie. Propozycje pracy w grupach: I. Adresat: Apostołowie - Jerozolima Jezus Zmartwychwstał STOP. Rozmawialiśmy STOP. Łamał Chleb STOP. Poznaliśmy Go STOP. Cieszyliśmy się. Uczniowie II. Adresat: Jerozolima - Wieczernik Cud STOP. Pan Zmartwychwstał STOP. Spotkaliśmy Go STOP. Rozpoznaliśmy Jezusa STOP. Łamał Chleb STOP. Uczniowie III. Adresat: Jerozolima - Wieczernik Jezus Zmartwychwstał STOP. Rozmawiał STOP. Dzielił Chleb z nami STOP. Radujcie się. Uczniowie IV. Adresat: Jerozolima - Apostołowie Chrystus Zmartwychwstał STOP. Rozpoznaliśmy Go, gdy łamał Chleb STOP. Radujcie się z nami STOP. Uczniowie Opracowanie: mgr Marzena Pacuła Wyświetleń: 3500
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |