AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Małgorzata Król
Edukacja europejska, Różne

"Życie codzienne młodego obywatela Unii Europejskiej - praca, wypoczynek ..." - autorski program edukacyjno-wychowawczy dla uczniów klas I-III gimnazjum

- n +

Autorski program edukacyjno - wychoawczy dla uczniów klas I-III gimnazjum "Życie codzienne młodego obywatela Unii Europejskiej - praca, wypoczynek. Co łączy młode pokolenia państw europejskich?"

TEMATYKA ZAJĘĆ

1. Integracja zespołu.

- Przedstawienie programu, określenie celów.
- Gry i zabawy integracyjne.
- Autoprezentacja.
- Zapoznanie z oczekiwaniami uczniów i nauczyciela.
- Określanie cech lidera i działacza szkolnego.

2. Jak młodzież europejska spędza czas wolny?

- Ośrodki kultury.
- Kluby sportowe.
- Oferty szkół, rozwijające zainteresowania uczniów.
- Wyszukiwanie i porównywanie danych statystycznych.

3. Poznajemy europejskie młodzieżowe kluby sportowe.

- Wybór państw Unii Europejskiej i ośrodków sportowych w nich działających.
- Zgromadzenie danych na temat młodzieżowych klubów sportowych działających w Warszawie.
- Utworzenie "Mapy młodzieżowych klubów sportowych" w wybranych państwach Europy.
- Wykonywanie teczki tematycznej - portfolio: praca w zespołach.

4. Co łączy młodzież polską z rówieśnikami z innych państw europejskich?

- Analiza zebranych informacji na temat sposobów spędzania czasu wolnego.
- Zainteresowania młodych ludzi mieszkających w różnych częściach Europy - projekty grupowe.
- Jakie zagrożenia czychają na młodych ludzi w Europie?

5. Rozwijamy umiejętności edukatorskie.

- Co to znaczy być edukatorem?
- Cechy dobrego edukatora.
- Jak mówić, żeby inni słuchali?
- Jak przygotowywać się do pracy z młodszymi kolegami.
- Dlaczego warto pracować z młodszymi kolegami.
- Integracja z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1.
- Wspólne gry i zabawy poszerzające wiedzę o sposobach spędzania czasu wolnego w państwach europejskich.
- Prezentacja prac indywidualnych i grupowych.

6. Piszemy artykuły do gazetki szkolnej.

- Cechy dobrego artykułu - spotkanie z redaktorem gazety.
- Prezentacja najlepszych artykułów z wybranych czasopism.
- Praca w grupach zadaniowych: napisanie artykułu - konkurs na najciekawszy artykuł.

7. Przygotowujemy quiz dla młodszych kolegów i test konkursowy dla rówieśników.

- Dobór materiału o odpowiednim stopniu trudności.
- Co to są pytania otwarte, jak je formuować?
- Jak układać pytania zamknięte?
- Dobór nagród.
- Organizacja konkursów.

8. Zaprezentujmy owoc swojej pracy innym.

- Prezentacja portfolio - wystawa prac.
- Przygotowanie happeningu.
- Prezentacja dorobku sportowego naszego gimnazjum.

9. Spotkania z ciekawymi ludźmi.

- Zorganizowanie spotkań z przedstawicielami warszawskich klubów młodzieżowych.
- Wywiad ze znanym sportowcem.
- Spotkanie z uczniami naszego gimnazjum, którzy systematycznie uprawiają sport.

10. Tematyka spotkań międzyszkolnych.

- Listopad: integracja międzyszkolna; zaplanowanie działań na bieżący rok szkolny.
- Styczeń: wybór stolic i dyscyplin sportowych do zaprezentowania na następnym spotkaniu, ustalenie zasad.
- Marzec: prezentacja wybranych klubów, spotkanie ze sportowcem.
- Maj: podsumowanie programu: określenie cech wspólnych dla europejskiego sportu i jego oprawy, zaprezentowanie sportowego dorobku szkół, promocja aktywnego stylu życia - happening pod hasłem "ROK 2004 - ROKIEM SPORTU W UNII EUROPEJSKIEJ"
 

Opracowanie: Małgorzata Król

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1643


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.