Propozycja planu pracy zespołu przedmiotowo-metodycznego (.........)
Lp. |
Zadania |
Termin |
Odpowiedzialni |
Uwagi |
1. |
Opracowanie i zatwierdzenie planu pracy zespołu ..... |
Do końca września |
Przewodniczący zespołu, |
|
2. |
Współpraca z Centrum Dokształcania i Doskonalenia Nauczycieli
a). Udział członków zespołu w konferencjach metodycznych
b). Udział członków zespołu w kursach na temat planu rozwoju zawodowego
c). Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli wg. Indywidualnych planów
d). Udział w kursach dla egzaminatorów OKE
e). Dokształcanie (szkolenie) liderów ds. wdrażania reformy oświaty (szkoły średnie!!!!)
f). Opracowanie testów sprawdzających wiadomości i umiejętności uczniów w ramach wewnątrzszkolnego pomiaru jakości pracy
g). Bieżące przekazywanie najistotniejszych wiadomości i umiejętności na Radach Pedagogicznych oraz spotkaniach zespołu przedmiotowo-metodycznego
h). Itd. |
Wrzesień
Październik
Na bieżąco |
n-le przedmiotowcy
Liderzy |
|
3. |
Samokształcenie i doskonalenie warsztatu pracy w ramach zespołu przedmiotowego
a). Korelacja treści programowych w ramach różnych przedmiotów
b). Doskonalenie przedmiotowych systemów oceniania
c). Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli
d). Prowadzenie otwartych zajęć dla nauczycieli stażystówe). Udział w wewnątrzszkolnym szkoleniu np. "Coś związanego z internetem ale nie koniecznie"
f). Wykorzystanie pracowni komputerowej do komunikacji z nauczycielami na forum np. www.edusek.edu.pl
g). Wykorzystanie pracowni internetowej do prowadzenia zajęć w ramach "technologi informacyjnej"
h). ......... |
Wrzesień
Wrzesień
Wg. planu
Przełom października/listopada
Na bieżąco
Wg. potrzeb |
n-le
przedmiotowcy
n-le opiekunowie stażu
N-le przedmiotowcy |
|
4. |
Współpraca nauczycieli w ramach specjalności z biblioteką szkolną w zakresie wzbogacania literatury fachowej oraz wideoteki (wnioski!!) |
Na bieżąco |
n-le przedmiotowcy |
|
5. |
Udział w posiedzeniach szkoleniowych RP |
Wg. planu |
Wszyscy nauczyciele |
|
6. |
Przeprowadzenie konkursów na szczeblu szkolnym
a). Konkurs matematyczny Kangur
b). Zależy od tradycji i zaangażowania (plastyczne, ortograficzne, ....)
c).
d). Itd. |
Wg. Ustalonych terminów |
n-le przedmiotowcy |
|
7. |
Przeprowadzenie (gminnych, powiatowych ...) olimpiad i konkursów przedmiotowych i nie tylko
a).
b). |
Wg. planu |
n-le przedmiotowcy |
|
8. |
Wykrycie i uzupełnienie luk w wiedzy i umiejętnościach z zakresu szkoły podstawowej (przedmioty wpisać) |
Termin realny to IX/X |
n-le przedmiotowcy |
|
9. |
Przeprowadzenie badań skuteczności nauczania (wewnątrzszkolne)Np. matematyka, j. Polski Pomiary jakości pracy ........ |
Wybrać klasy (i rok w rok) |
|
|
... |
Pomysłów mam jeszcze pełno ale tu nie o radosną twórczość idzie ale mądrą realizację:
a). Przeprowadzenie próbnego egzaminu dojrzałości i analiza wyników (wnioski)
b). Podsumowanie wyników egzaminu dojrzałości (opracowanie wniosków)
itd. Itp. |
|
|
|
10. |
Podsumowanie pracy komisji, opracowanie wniosków do pracy w przyszłym roku szkolnym. |
Czerwiec |
Przewodniczący zespołu |
|
"Moim zdaniem istotne są protokoły ze spotkań zespołów czyli dobry pisarz (ktoś kto wie na czym ta sztuka polega np. kto i co wnioskował, przygotował), gdyż są to gotowe materiały do sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego (ksero). Zdecydowana większość tych zadań i tak jest przez nas robiona na co dzień ale obecnie muszą być namacalne dowody na realizację, gdyż nikt z nauczycielem mianowanym nie będzie rozmawiał."
Proszę o potwierdzenie odbioru.
Zatwierdzono na spotkaniu dn. ??.09.2000r.
Czytelne podpisy: