Katalog

Alina Zdanowska, Halina Kuźniarska
Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz uroczystości na zakończenie gimnazjum w roku szkolnym 2002/03

- n +

Scenariusz uroczystości na zakończenie gimnazjum w roku szkolnym 2002/03

1.Wejście nauczycieli i gości na tle melodii: "Nie płacz Ewka."

2.Prowadząca:Do hymnu.
Odśpiewanie hymnu państwowego.

3.Prowadząca:Po hymnie.
Na dzisiejszej akademii witam serdecznie dyrekcję naszego gimnazjum, dyrekcję szkoły podstawowej, grono pedagogiczne i pracowników szkoły, zaproszonych gości, rodziców, delegacje uczniów klas drugich, a szczególnie koleżanki i kolegów, którzy w dniu dzisiejszym zostaną absolwentami naszego gimnazjum. Proszę o zabranie głosu p. Dyrektor.

4.Wystąpienie p. Dyrektor.

5.Chór: "Przeżyj to sam".

6.Narrator I
Zakończenie roku szkolnego to ważny moment w naszym uczniowskim życiu. Zamykają się za nami drzwi jednej klasy, a otwierają- drugiej. Podsumujmy więc wyniki całorocznej pracy i sporządźmy bilans naszych sukcesów i porażek.

7.Narrator II
Czy pamiętacie pierwszy września, kiedy to ze smutkiem w oczach i rozpaczą w sercu przekraczaliśmy po raz kolejny mury szkoły?
Z żalem myśleliśmy o minionych wakacjach, a następne wydawały się tak odległe. Nic jednak nie trwa wiecznie! Nawet rok szkolny! Oto znów jesteśmy na finiszu! Czas na odpoczynek!

8.Narrator III
Odpoczynek należy się również naszym nauczycielom. Ich praca, trzeba przyznać jest niezwykle trudna. Niejednokrotnie spędza im sen z powiek i przyprawia o zawał serca, do czego także przyczyniają się nasze niezbyt chwalebne uczynki i brak chęci do nauki. Skruszeni prosimy o wyrozumiałość. Niech przynajmniej dzisiaj będzie to nam wybaczone.

9.Uczennica
Czy wiecie jak trudno zostać uczniem?
Nie wystarczy samo chodzenie do szkoły. Potrzebnych jest jeszcze parę innych składników. Oto dokładny przepis: formowanie ucznia rozpoczyna się już w przedszkolu i kontynuowane jest w latach następnych. Początkowo nie trzeba wielu składników. Wystarczy nieco odwagi, doprawionej sporą dawką nieśmiałości, która w trakcie dalszej obróbki wyparowuje. Stopniowo dodajemy hojnie wyobraźni i wrażliwości, poczucia humoru i szczyptę złośliwości. Wlewając wciąż nową wiedzę, zaprawiamy systematycznością, łagodnie mieszając. Nie zapominajmy o kaskadzie pomysłowości i beczce sprytu, które stopniowo dolewamy do wyrabianego ciasta. Doprawiamy to umiejętnością ściągania i zabiegania o lepsze stopnie, dodajemy dobry wzrok i słuch. Ciasto formujemy na kształt barana, osła, gęsi, cielęcia lub papugi. Wypiekamy następnie w temperaturze, jaką osiąga nauczyciel podczas furii przez 45 minut lekcji. Nie zapominamy o nakłuwaniu cyrklem lub innym ostrym przyrządem szkolny w celu wypuszczenia wody sodowej z głowy. Dekorujemy w miarę artystycznie, posypując odrobiną lizusostwa i obłudy. Okładamy słodkimi uśmiechami, pozorami pilności i stekiem bezbrzeżnych kłamstw. Podajemy to rodzinie, aby się cieszyła i społeczeństwu, aby się z tym męczyło.

10.Narrator I
W naszej społeczności szkolnej możemy spotkać takie jednostki, których marzenia sięgają wyżej niż marzenia zwykłego ucznia.

11.Narrator II
Chcemy dzisiaj przedstawić jedną z takich osób. Wysłuchajcie uważnie tego, co ma Wam do powiedzenia.

12.Uczeń z petycją
Drodzy nauczyciele, koleżanki i koledzy!
Chciałbym dzisiaj, w tym uroczystym dniu zakończenia roku szkolnego, zwierzyć się Wam z mojego największego marzenia. Chciałbym zostać DYREKTOREM SZKOŁY. Nawet sobie nie wyobrażacie, jakie mam plany. Nie chwaląc się, byłbym bezkonkurencyjny.

Oto mój program zreformowania szkoły:

1.Na korytarzach zainstalowałbym automaty z czapkami-niewidkami dla nieprzygotowanych uczniów,aby ich nauczyciele nie widzieli.
2.Spowodowałbym, aby z kranów przy umywalkach w klasach ciekła coca-cola lub inne napoje chłodzące.
3.Zakupiłbym samopiszące długopisy, które nie robiłyby błędów ortograficznych.
4.Zainstalowałbym magiczne czujniki, dzięki którym nauczyciele na klasówkach nie widzieliby ściąg i nie słyszeli podpowiedzi.

6.Do wyważania ocen zainstalowałbym wagę, która zawyżałaby oceny na korzyść ucznia.
7.Zmieniłbym proporcję miesięcy wakacyjnych i szkolnych z 2:10 na 6:6.
8.Zarządziłbym raz na kwartał jeden dzień generalnego przebaczania i spełniania wszelkich pragnień uczniowskich.
9. "Zieloną szkołę" realizowałbym dwa razy w roku w każdej klasie.
10.Wprowadziłbym czarodziejskie dzienniczki uczniowskie, w których przez drogę do domu uwagi negatywne zmieniałyby się w pochwalne.
11.Wakacje dla wszystkich uczniów szkoły organizowałbym w najatrakcyjniejszych miejscach świata-oczywiście bezpłatnie.
12.Zazieleniłbym teren przyszkolny atrakcyjną roślinnością, pośród której ustawiłbym ławeczki dla uczniów unikających spotkań z nauczycielami.
13.Usunąłbym ze słownika wyrazy "wagarowicz" i "leń", jako obraźliwe dla człowieka w wieku szkolnym.
14.Zatrudniłbym odźwiernego, który witałby uczniów przy drzwiach uściskiem dłoni, dodając im tym samym odwagi i ochoty do dalszych utarczek z nauczycielami.
15.Do geografii zakupiłbym latające dywaniki, aby uczniowie mogli przenosić się do omawianych miejsc i krajów.
16.Zarządziłbym, aby dziewczynki kłaniały się chłopcom, a nauczyciele uczniom.
17.Do programu zakończenia roku szkolnego wprowadziłbym podziękowanie każdemu uczniowi za to, że wytrzymał całoroczne starcie: on kontra kilkudziesięcioosobowa Rada Pedagogiczna.

Sami widzicie, że z takim programem mogę chyba startować w konkursie na młodzieżowego dyrekotora szkoły. Wygrana murowana!

13.Narrator I
Nasi drodzy nauczyciele, wychowawcy, pracownicy szkoły. Niech nam wolno będzie w tym ostatnim dniu roku szkolnego, tu, z tego miejsca wykazać pewne niedociągnięcia w Waszej pracy i udzielić nagany.

14.Narrator II
Mamy nadzieję, że będzie nam to wybaczone, jako że nie czynimy tego z wrodzonej złośliwości, a jedynie ku uciesze tu zgromadzonych.

15.Uczeń III
Na początek udzielamy nagany POLONISTOM-za zbyt częste corridy ortograficzne i zmuszanie nas do bezustannej, morderczej walki z bykami ortograficznymi.

16.Uczeń IV
MATEMATYKOM-za sprowadzanie wszystkiego do wspólnego mianownika.

17.Uczeń V
NAUCZYCIELOM JĘZYKOW OBCYCH-za zaprzeczanie Rejowi, który twierdził "...iż Polacy nie gęsi, iż swój język mają".

18.Uczeń VI
NAUCZYCIELOM HISTORII-za teoretyczne omawianie, a nie praktyczne demonstrowanie bitew i potyczek historycznych.

19.Uczeń III
GEOGRAFOM-za to, że nie pozwalają nam na umieszczenie Zwrotnika Raka na Biegunie Północnym oraz na przeniesienie Florydy nad Morze Bałtyckie.

20.Uczeń IV
BIOLOGOM-za uporczywe odchwaszczanie i nawożenie naszych jałowych poletek umysłowych.

21.Uczeń V
FIZYKOM-za to, że nie stworzyli, jak dotąd, perpetuum mobile do samoczynnego napełniania naszych głów wiedzą.

22.Uczeń VI
CHEMIKOM-za robienie nam z mózgu H2O.

23.Uczeń III
NAUCZYCIELOM TECHNIKI-za zmuszanie naszych umęczonych bijatykami rąk do precyzyjnych robótek.

24.Uczeń IV
NAUCZYCIELOM MUZYKI-za dręczenie naszych uszu symfoniami, etiudami, sonatami zamiast urządzania nam dyskotek.

26.Uczeń V
NAUCZYCIELOM WYCHOWANIA FIZYCZNEGO-za to, że wbrew naszej woli prostują nam kręgosłupy.

27.Uczeń VI
NAUCZYCIELOM PLASTYKI-za ubarwianie naszej, szkolnej rzeczywistości.

28.Uczeń III
KATECHETOM-za poskramianie naszych rogatych dusz i wybielanie czarnych charakterów-trud tyleż ciężki, co bezowocny.

29.Uczeń V
BIBLIOTEKARZOM-za to, że w dobie komputerów, wideo oraz Internetu zmuszają nas do pogłębiania wiedzy w przestarzały sposób-z książek.

30.Uczeń VI
WYCHOWAWCOM ŚWIETLICOWYM-za organizowanie nam czasu, gdy my wolelibyśmy harce, hulanki, swawole.

31.Uczeń III
HIGIENISTKOM-za to, że nie potrafiły jak dotąd wynaleźć szczepionki przeciwko lenistwu i głupocie.

32.Uczeń IV
PANIOM DBAJĄCYM O CZYSTOŚĆ W SZKOLE-za to, że mimo naszych usilnych starań utrzymują szkołę w czystości.

33.Uczeń III
PANI SEKRETARCE-za to, że nie daje pieczątek w legitymacjach uczniowskich uprawniających do 50% ulgi w nauce.

34.Uczeń V
WOŹNYM-za to, że skutecznie hamują wrodzoną nam żywiołowość, przejawiającą się w eksperymentowaniu na sprzęcie szkolnym.

35.Uczeń VI
Na koniec chcemy również udzielić nagany naszej DYREKCJI za to, że z wszystkich prawideł gramatycznych najczęściej stosuje tryb rozkazujący.

36.Narrator I
Drodzy nauczyciele!
Tyle razy nas egzaminowaliście. Zadawaliście tysiące pytań, na które niejednokrotnie nie umieliśmy odpowiedzieć. Niech nam wolno będzie w tym uroczystym dniu zadać Wam kilka istotnych dla nas pytań.

37.Narrator 1
MATEMATYCY, do Was kierujemy pierwsze pytania:
Czy piąte przez dziesiąte da nam trzy po trzy?
Czy lenistwo na łokcie się mierzy?
Czy plusy, to minusy pokrzyżowane?
Czy błędne koło, to kwadratura koła?

38.Narrator 2
POLONIŚCI, Was pytamy:
Czy kropka może być punktem widzenia?
Czy "tulipan" i "srogość", to zdania proste nierozwinięte?
Osobom niewtajemniczonym wyjaśniamy, że zdania proste nierozwinięte składają się tylko z podmiotu i orzeczenia.
Co dopełnia dopełniacz?
O której godzinie zatrzymuje się autobus na znakach przystankowych?

39.Narrator 3
Od FIZYKÓW chcielibyśmy się dowiedzieć:
Ile można przelać z pustego w próżne?
Czy można się wykąpać w beczce bez piątej klepki?
Czy uczeń, który w szkole świeci przykładem może być wykorzystany jako neon lub inne urządzenie świecące?
Czy można utonąć w powodzi myśli?

40.Narrator 4
CHEMIKOM zadajemy pytania:
Czy płomień młodości można podsycać spirytusem?
Jak zamienić biedę w szmal?
Jak z ołowiu w nogach wykonać ołowianych żołnierzyków?

41.Narrator 5
HISTORYKÓW zapytujemy:
W jakim języku mówią wieki?
Na jakim zegarze historii można znaleźć wskazówki do życia?
Jak zamienić swoje trzy grosze na walutę wymienialną?

42.Narrator 6
Do BIOLOGÓW kierujemy serię pytań:
Czy bratek ma brata?
Ile nóg ma stonoga?
Czy wąż składa się z głowy i tułowia, z głowy i ogona czy tylko z ogona?
Czy zebra jest biała w czarne paski czy czarna w białe paski?
Czy ludzie, którym często zmywają głowę, nie muszą jej myć?

43.Narrator 7
Nauczyciele GEOGRAFII:
W którym miejscu zaczyna się kula?
Jaka jest zależność między ciasnymi poglądami a szerokością geograficzną?
Czy równik jest równy?
Czy na Zwrotniku Raka można łowić raki?

44.Narrator 8
Do KATECHETÓW mamy bezmiar ważnych pytań:
Czy głos sumienia może mieć chrypkę?
Czy można podgryzać bliźniego w dzień bezmięsny?
Czy można nadrobić modlitwę i przez wakacje mieć spokój?
Czy Oko Opatrzności może być podbite?
Jaka jest różnica pomiędzy ptakiem ognistym a krzakiem ognistym?

45.Narrator 9
MUZYKÓW zapytujemy:
Gdzie instrument ma duszę?
W jakiej tonacji grają nerwy?
Gdzie mieszka echo?
Jak głośno trawa rośnie?

46.Narrator 10
Do WUEFISTÓW też mamy ważkie pytania:
Czy bieg przez płotki, to droga do sukcesu?
Czy milowymi krokami można dojść do nikąd?
Jaką prędkość rozwija ślimak na dystansie 10cm?

47.Narrator 11
Od PLASTYKÓW chcielibyśmy się dowiedzieć:
Jak ślepemu opowiedzieć o kolorach?
Jaki kolor ma cień?
Kto pomalował świat?

48.Narrator I
Mamy nadzieję, że otrzymamy od Was odpowiedzi przynajmniej na niektóre z tych pytań.

49.Narrator II
Słynny filozof, Heraklit z Efezu powiedział: "panta rhei", wszystko płynie, przemija, kończy się. Nasz program również dobiega końca.

50.Narrator I
Podobnie jak nasz pobyt w tej szkole- zbuczyńskim gimnazjum.

51.Narrator III
Wybaczcie Państwo, że po raz ostatni pozwoliliśmy sobie zakpić z siebie, Państwa, naszej szkoły. Mamy nadzieję, że pozostaną po nas same dobre wspomnienia.

52.Narrator IV
Po raz ostatni chcemy podziękować za trud i opiekę, za ogromny wysiłek włożony w nasze nauczanie i wychowanie. I chociaż nasze serca przepełnia radość z otrzymania świadectwa ukończenia szkoły, to jest w nim też smutek z powodu rozstania z tym wszystkim, co stanowiło istotę naszego życia w ciągu trzech lat. Wybaczcie Państwo, że przysparzaliśmy Wam wielu zmartwień, zechcijcie pozostawić w pamięci tylko te lepsze chwile, bo jak powiedział Konstanty Ildefons Gałczyński:

"Ile razem dróg przebytych?
Ile ścieżek przedeptanych?
Ile w trudzie nieustannym
Wspólnych zmartwień, wspólnych dążeń?

Chciałbym wszystkie takie chwile ocalić od zapomnienia."

53.Narrator V
Kilka słów pragniemy skierować także do uczniów klas młodszych, do naszych koleżanek i kolegów. Dziękujemy Wam za wspólnie spędzone chwile. Pamiętajcie abyście dalej nieśli wspólne dzieło naszych rąk, rozsławiali imię naszej szkoły. Dzisiaj żegnamy szkolne mury, ale nasze przyjaźnie pozostaną na długo. Życzymy Wam, aby wszystkie następne lata były dla Was spełnieniem i realizacją Waszych marzeń i planów. Niechaj towarzyszą Wam słowa Felicjana Faleńskiego:

"Tak pracuj, jakbyś żyć miał wieki.
Żyj, jakbyś umrzeć miał za chwilę."
Wszystkiego najlepszego.

54.Wręczanie kwiatów p. Dyr., pedagogom i pracownikom szkoły przez uczniów klas trzecich na tle piosenki chóru: "Wspólny wieczór kończy się."

55.Prowadząca: Proszę o zabranie głosu przedstawiciela klas drugich.

56. Wystąpienie przedstawiciela klas drugich.
My, Wasi młodsi koledzy, chcemy także podziękować Wam za lata przeżyte razem w tych murach, które dziś z takim przejęciem żegnacie. Będzie nam Was tu brakować, korytarze na których niejednokrotnie mijaliśmy się, zamieniając życzliwe słowa stają się jakieś smutniejsze.

Idźcie dalej, w świat, niedługo zawrzecie nowe znajomości i przyjaźnie. Mamy nadzieję, że o nas nie zapomnicie.

Dziękujemy Wam za słowa, które do nas skierowaliście, za życzenia. My chcemy życzyć Wam, by spełniły się Wasze oczekiwania, a ścieżki życia, na które wkraczacie, prowadziły tylko do sukcesów i szczęścia. Naszą dedykacją dla Was niechaj będzie myśl Ludwika Pasteura:

"Spoglądaj w górę, sięgaj myślą poza granice świata...
i wznoś się wyżej... zawsze wyżej..."
Przyjmijcie też od nas drobne pamiątki.

57.Wręczenie upominków przez klasy drugie na tle melodii.

58.Prowadząca:Oddaję głos p. Dyrektor prosząc o podsumowanie pracy tegorocznych trzecioklasistów.

59.Pani Dyrektor-podsumowanie pracy trzecioklasistów, wręczenie nagród i świadectw.

60.Prowadząca:Proszę o zabranie głosu przedstawiciela Rady Rodziców.

61.Przemówienie przedstawiciela Rady Rodziców.

62.Przemówienia zaproszonych gości.

63.Prowadząca:
Już za chwilę to nasze ostatnie spotkanie przejdzie do historii. Wy sami wybierzecie, dokąd pójść.
Przyjrzyjcie się uważnie drogom. O niektórych powiecie, że są trudne, niebezpieczne wyboiste. Inne będą zachęcały, kusiły, mówiły: wybierz mnie. Wybór należy do każdego z Was.

64.Chór: "Nikt nam nie mówi żegnaj."

Bibliografia:
T.Hajduga- Kwapisz i A. Konrad: Scenariusz uroczystości na zakończenie roku szkolnego.
 

Opracowanie: Alina Zdanowska
Halina Kuźniarska
Gimnazjum w Zbuczynie

Wyświetleń: 11904


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.