Katalog Bogusław Topolski Biologia, Scenariusze Pasożyty przewodu pokarmowego człowiekaPasożyty przewodu pokarmowego człowiekaScenariusz lekcji biologii w liceum ogólnokształcącym dla dorosłych.Miejsce: Pracownia komputerowa Czas: 90 min. Cele ogólne: * poznanie najważniejszych pasożytów przewodu pokarmowego człowieka (tasiemiec uzbrojony, tasiemiec nieuzbrojony, glista ludzka, owsik ludzki, włosień spiralny); * krótkie omówienie cykli rozwojowych wymienionych wyżej pasożytów, przedstawienie możliwych sposobów zakażenia; * objawy i profilaktyka robaczyc; * poznanie najważniejszych zasad i sposobów korzystania z poczty elektronicznej; * wdrażanie do poszanowania zasad etycznych i zwyczajowych związanych z korzystaniem z poczty elektronicznej; Cele szczegółowe: Po lekcji uczeń: * wymienia najczęstsze pasożyty przewodu pokarmowego człowieka; * charakteryzuje krótko cykle rozwojowe tych pasożytów; * wymienia najbardziej charakterystyczne objawy robaczyc; * wymienia sposoby zapobiegania zakażeniom; * potrafi wysłać list z załącznikiem korzystając z poziomu portalu i wykorzystując założone uprzednio konto; * potrafi odebrać korespondencję korzystając z (jw.); * stosuje zasady "netykiety" w korespondencji elektronicznej: * szanuje dobry zwyczaj określania tematu listu; Metoda: Ćwiczenia przy komputerze; dyskusja Formy: Praca zbiorowa; Środki: PC z dostępem do sieci, rzutnik multimedialny; Przebieg lekcji: * uczniowie poszukują w Internecie informacji na temat następujących pasożytów: - glista ludzka (grupa 1) - tasiemiec uzbrojony (grupa 2) - tasiemiec nieuzbrojony (grupa 3) - włosień spiralny (grupa 4) - owsik ludzki (grupa 5) * uczniowie sporządzają mini referaty (nie więcej niż 100 słów), charakteryzują krótko cykle rozwojowe, biologię pasożytów, objawy robaczyc, sposoby zapobiegania zakażeniom itd. i jako załącznik przekazują je drogą elektroniczną do pozostałych czterech grup; * następuje wysyłanie i odbieranie korespondencji; * po zebraniu informacji uczniowie wybierają przez głosowanie najlepszą pracę, stosowną informację o wyborze przekazują drogą elektroniczną do nauczyciela; * następuje integracja i podsumowanie wiadomości o pasożytach (pytania kontrolne); * zakończenie lekcji: krótka dyskusja o dobrych obyczajach dotyczących korespondencji elektronicznej; Wnioski po przeprowadzonej lekcji.
Opracowanie: Bogusław Topolski Wyświetleń: 8499
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |