Katalog Danuta Wiśniewska, Maria Gach Zajęcia pozaszkolne, Plany pracy Plan pracy kręgu "Młodzi twórcy"Program kręgu młodych twórcówMożliwości twórcze dane są każdemu człowiekowi, jednak ich urzeczywistnienie i rozwój zależą od wewnętrznego przyzwolenia i odpowiedniej stymulacji zewnętrznej. Twórczość może być rozumiana jako aktywność, wynik, proces, jak również myślenie twórcze, To ono właśnie stanowi siłę sprawczą działalności twórczej, dlatego jego rozwój i kształtowanie jest jednym z zadań edukacji. Na zajęciach KRĘGU MŁODYCH TWÓRCÓW proponujemy integrację różnych form ekspresji twórczej. Łączymy takie dziedziny jak: muzyka, teatr, taniec, poezja i malarstwo. Postulat zachęcania uczniów do sięgania po różnorodne środki artystycznego wyrazu wypływa z genezy sztuki oraz niebagatelnego wpływu ekspresji twórczej na rozwój emocjonalny, społeczny i intelektualny człowieka. CEL GŁÓWNY: rozwój emocjonalny, fizyczny, artystyczny, społeczny i intelektualny dziecka. CELE POŚREDNIE: - dostarczenie przeżyć estetycznych, - rozwój wrażliwości i wyobraźni, - wzbogacenie dziecka prowadzące do jego otwartości na bodźce płynące z zewnątrz, - nauka operowania symbolami, - uwolnienie, zobiektywizowanie oraz konstruktywne wykorzystanie nagromadzonych emocji, - doskonalenie zdolności porozumiewania się, - integracja grupy, - umożliwienie odczucia radości tworzenia, - uświadomienie bogactwa środków wyrazu (muzycznych, literackich, plastycznych, teatralnych), - zachęcenie do ekspresji twórczej, - pomoc w zrelaksowaniu się po wytężonej nauce. FORMY PRACY: zespołowa, indywidualna, zajęcia w terenie. METODY: obserwacji, problemowa, gier i zabaw, praktyczna, dramy, pracy z książką. Warunki realizacji programu KRĘGU MŁODYCH TWÓRCÓW: 1. Pracownia polonistyczna. 2. Zajęcia terenowe (biblioteka, kino, teatr, drukarnia). 3. Zajęcia odbywają się dwa razy w miesiącu i trwają 60 minut. 4. Czas trwania zajęć w terenie odpowiednio do zaplanowanej wycieczki. Plan kręgu zawiera propozycje zajęć łączących takie dziedziny jak: muzyka, teatr, taniec, poezja, malarstwo dostosowanych do możliwości dzieci. Naszym celem nadrzędnym było zachęcenie dzieci do ekspresji twórczej i umożliwienie im odczuwania radości tworzenia, uświadomienie bogactw środków wyrazu i pomoc w zrelaksowaniu się po wytężonej nauce. Opracowanie: Danuta Wiśniewska Wyświetleń: 2171
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |