Katalog Małgorzata Włodarczyk Język angielski, Scenariusze Przygotowanie projektu pt.: Famous place in the world. Praca metodą projektówPrzygotowanie projektu pt.: Famous place in the world. Praca metodą projektówOd trzech lat jestem nauczycielem języka angielskiego w gimnazjum w Krakowie. W roku szkolnym (2000/2001) odbył się w naszej szkole po raz pierwszy Dzień Międzynarodowy, który zorganizowali wspólnie nauczyciele trzech języków: angielskiego, francuskiego, niemieckiego. Chcieliśmy zaprezentować kulturę, zwyczaje i historię każdego z tych kręgów językowo-kulturowych. W następnym roku powtórzyliśmy ten dzień, ponieważ pomysł się udał, a młodzież była bardzo zainteresowana. Podzieliliśmy się przygotowaniami poszczególnych części: bieg śladami francuskimi po Krakowie, 3 przedstawienia w 3 językach, quiz angielski oraz wystawa plakatów i albumów. Ja przygotowałam humorystyczne przedstawienie o Czerwonym Kapturku oraz wystawę angielskojęzycznych albumów-przewodników po różnych słynnych miejscach zarówno w świecie jak i w Polsce.Przygotowania do tego projektu zaczęłam już 2 miesiące przed terminem wystawy czyli 3.11.02. W projekcie wzięła udział grupa bardziej zaawansowana z klasy II licząca 18 uczniów. LEKCJA 1 Podanie tematu projektu: Snapshot of a famous place in your country. Ustalenie terminu na dzień 6.01. Podział uczniów na 6 zespołów. Uczniowie podzielili się sami w ciągu 10 minut bez mojej ingerencji. Uczniowie mają zastanowić się nad tematem. LEKCJA 2 Omówienie tematu, wyjaśnienie wszelkich wątpliwości, dyskusja nad tematem, w wyniku której rozszerzyliśmy temat, ostatecznie brzmiał: Snapshot of a famous place in your country or in the world. Praca w zespołach: a. Wybór tematów dla poszczególnych grup: b. omówienie formy poszczególnych prac, doboru materiałów i podział obowiązków w ramach każdej grupy. LEKCJA 3 Przypomnienie ostatecznego terminu składania prac oraz czasu prezentacji na 5-6 minut. Wybór lidera każdej grupy, który ma mi składać raz w tygodniu sprawozdanie z postępu prac. Praca w poszczególnych zespołach przebiegała różnie: w trzech zespołach bez problemu, w dwóch musiałam interweniować i przypominać o pracy, jeden zespół natomiast zupełnie nie umiał wspólnie pracować i ich postępy były bardzo niewielkie. W dniu 3. 01. (na trzy dni przed wystawą) otrzymałam 6 albumów, w tym jeden wykonany przez jedną osobę. Uczniowie dokonali prezentacji, która wypadła dobrze i ciekawie sami (z moją pomocą) ocenili swoje prace i zakwalifikowali je na wystawę szkolną, również ten wykonany przez jedną uczennicę. Uczniowie, którzy nie wykonali swych zadań ocenieni zostali jednomyślnie na ocenę niedostateczną, a pozostali na oceny celujące i bardzo dobre. Opracowanie: MAŁGORZATA WŁODARCZYK Wyświetleń: 1906
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |