Katalog

Małgorzata Włodarczyk
Język angielski, Scenariusze

Przygotowanie projektu pt.: Famous place in the world. Praca metodą projektów

- n +

Przygotowanie projektu pt.: Famous place in the world. Praca metodą projektów

Od trzech lat jestem nauczycielem języka angielskiego w gimnazjum w Krakowie. W roku szkolnym (2000/2001) odbył się w naszej szkole po raz pierwszy Dzień Międzynarodowy, który zorganizowali wspólnie nauczyciele trzech języków: angielskiego, francuskiego, niemieckiego. Chcieliśmy zaprezentować kulturę, zwyczaje i historię każdego z tych kręgów językowo-kulturowych. W następnym roku powtórzyliśmy ten dzień, ponieważ pomysł się udał, a młodzież była bardzo zainteresowana. Podzieliliśmy się przygotowaniami poszczególnych części: bieg śladami francuskimi po Krakowie, 3 przedstawienia w 3 językach, quiz angielski oraz wystawa plakatów i albumów. Ja przygotowałam humorystyczne przedstawienie o Czerwonym Kapturku oraz wystawę angielskojęzycznych albumów-przewodników po różnych słynnych miejscach zarówno w świecie jak i w Polsce.

Przygotowania do tego projektu zaczęłam już 2 miesiące przed terminem wystawy czyli 3.11.02. W projekcie wzięła udział grupa bardziej zaawansowana z klasy II licząca 18 uczniów.

LEKCJA 1
Podanie tematu projektu: Snapshot of a famous place in your country.
Ustalenie terminu na dzień 6.01.

Podział uczniów na 6 zespołów. Uczniowie podzielili się sami w ciągu 10 minut bez mojej ingerencji.

Uczniowie mają zastanowić się nad tematem.

LEKCJA 2
Omówienie tematu, wyjaśnienie wszelkich wątpliwości, dyskusja nad tematem, w wyniku której rozszerzyliśmy temat, ostatecznie brzmiał: Snapshot of a famous place in your country or in the world.

Praca w zespołach: a. Wybór tematów dla poszczególnych grup:
b. omówienie formy poszczególnych prac, doboru materiałów i podział obowiązków w ramach każdej grupy.

LEKCJA 3
Przypomnienie ostatecznego terminu składania prac oraz czasu prezentacji na 5-6 minut.

Wybór lidera każdej grupy, który ma mi składać raz w tygodniu sprawozdanie z postępu prac.

Praca w poszczególnych zespołach przebiegała różnie: w trzech zespołach bez problemu, w dwóch musiałam interweniować i przypominać o pracy, jeden zespół natomiast zupełnie nie umiał wspólnie pracować i ich postępy były bardzo niewielkie.

W dniu 3. 01. (na trzy dni przed wystawą) otrzymałam 6 albumów, w tym jeden wykonany przez jedną osobę. Uczniowie dokonali prezentacji, która wypadła dobrze i ciekawie sami (z moją pomocą) ocenili swoje prace i zakwalifikowali je na wystawę szkolną, również ten wykonany przez jedną uczennicę. Uczniowie, którzy nie wykonali swych zadań ocenieni zostali jednomyślnie na ocenę niedostateczną, a pozostali na oceny celujące i bardzo dobre.
 

Opracowanie: MAŁGORZATA WŁODARCZYK

Wyświetleń: 1906


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.