Katalog

Dorota Olejnik
Różne, Program nauczania

Ferie z teatrem - program profilaktyczny dla uczniów Gimnazjum Publicznego im. Gen. St. Maczka w Lądku Zdroju

- n +

Ferie z teatrem - program profilaktyczny dla uczniów Gimnazjum Publicznego im. Gen. St. Maczka w Lądku Zdroju

Odbiorcami programu zostaną uczniowie gimnazjum, którzy wezmą udział w warsztatach
teatralnych w czasie ferii zimowych.

Cele i zadania edukacyjno - profilaktyczne
- wykształcenie u dziecka poprawnego nastawienia do otoczenia oraz sytemu wartości,
- kształcenie u dzieci akceptacji siebie i innych,
- nauka nawiązywania kontaktów z rówieśnikami i otoczeniem,
- poszerzanie wiedzy na temat zagrożeń,
- kształtowanie postawy odpowiedzialności,
- wyrażanie uczuć słowem, gestem, ruchem, rysunkiem, śpiewem,
- poznawanie siebie, odkrywanie swoich mocnych i słabych stron,
- uczenie się przyjmowania słów krytyki i pochwał,
- uczenie odmawiania innym,
- tworzenie właściwych relacji nacechowanych zaufaniem i życzliwością,
- poznawanie innych sposobów spędzania wolnego czasu,
- twórcze rozwiązywania konfliktów w grupie.

Formy pracy:

Przedstawione cele edukacyjno - profilaktyczne zostaną zrealizowane poprzez:
# muzykę,
# poezję,
# zajęcia plastyczne,
# teatr- jego język.


Metody realizacji programu i terminy podejmowanych działań:
DZIEŃ PODEJMOWANE DZIAŁANIA
PONIEDZIAŁEK Wycieczka do Wrocławia na film WŁADCA PIERŚCIENI.
Poznanie sposobu spędzania wolnego czasu poprzez spotkanie się ze sztuką filmową. Nawiązywanie kontaktów w czasie wycieczki.
WTOREK Poznawanie samego siebie i innych w grupie - wypełnianie ankiety "MOJE PLANY NA PRZYSZŁOŚĆ".
Wspólna analiza ankiet, odpowiedź na pytanie -CZY ZNAM SIEBIE?
ŚRODA Wyrażanie emocji bez słów - pantomima.
Przełamywanie onieśmielenia, w dalszym ciągu poznawanie samego siebie, wyrażanie i umiejętne nazywanie własnych emocji, próby pokonywania lęku przed wystąpieniem publicznym.
CZWARTEK Obróbka tekstu literackiego MAŁY KSIĄŻE- fragment spotkania z pijakiem . Szukanie odpowiedzi na pytanie -dlaczego pijak pije?
"WEJŚCIE W ROLĘ PIJAKA".Poszerzenie wiedzy na temat zagrożenia związanego z piciem alkoholu.
PIĄTEK Wypełnianie ankiety "Czy alkohol grozi i tobie".
Nauka szczerej odpowiedzi i jednocześnie dalszego poznawania prawdy o sobie. Tworzenie reklamy antyalkoholowej -forma literacka oraz plakatu. Zorganizowanie wystawy.
PONIEDZIAŁEK Relaks, wolny czas - szukanie odpowiedzi na pytanie. Czy wiedzą co jak spędzać go z pożytkiem dla siebie innych?
Opisywanie obrazu spędzania wolnego czasu. Propozycja spędzenia go razem z rodzicami. Można zastosować zajęcia dramowe: wywiad - Wzajemne nagrywanie się na taśmę magnetofonową,
WTOREK Wykonywanie masek teatralnych pod hasłem -CZY WIESZ CO POD NIĄ SIĘ KRYJE ? Wzbudzanie u uczestników wrażliwości Estetycznych. Odróżnianie dobra od zła. Uczenie poznawania słów krytyki i pochwały.
ŚRODA Wypełnianie ankiety MOJE DOŚWIADZENIE Z ALKOHOLEM
Przełamywanie w mówieniu prawdy o sobie. Dla odważnych pozostawiam wybór podpisania ankiety. Analizowanie ankiety.
CZWARTEK Przedstawienie kabaretowe -wchodzenie w rolę różnych postaci.
Przykładowymi tekstami mogą być teksty z kabaretu Zielona Gęś.
Wykonywanie strojów, choreografii, podkładu muzycznego.
Uczestnicy wyrażają się poprzez tekst literacki, uczą się odpowiedzialności pracy w grupie. Dostrzegają dobro we własnym otoczeniu. Odkrywają swoje dobre strony , jednocześnie mogą odmówić wzięcia udziału w tego typu zajęciach. Wyrabiają umiejętność dyskusji i negocjacji.
PIĄTEK OPINIE UCZESTNIKÓW NA TEMAT PRZYDATNOŚCI
ZAJĘĆ. Podsumowanie czego nauczyłem się w trakcie spotkania z teatrem. Zabawa przy muzyce.


Oczekiwane efekty końcowe:

Chciałabym poprzez realizację tego programu uwrażliwić każdego ucznia na potrzeby innych ludzi i własne. Pokazać im, że teatr nie jest nudną formą spędzania wolnego czasu
To właśnie dzięki jego językowi mogą stać się odpowiedzialni w świecie dorosłych.
Wypełnianie ankiet i ewaluacja ich, pozwoli im odkryć jacy są naprawdę i czy muszą walczyć
z alkoholem. Czy uda mi się realizacja powyższego programu w dużej mierze zależy od chęci uczestników.

Osoba odpowiedzialna za realizację programu: mgr Dorota Olejnik
Rozpoczęcie realizacji programu 02.02.04. Zakończenie realizacji programu 13.02.04.

Opracowanie: Dorota Olejnik

Wyświetleń: 1975


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.