Katalog
Ewa Stelczyk Informatyka, WymaganiaWymagania edukacyjne - elementy informatyki dla II kl. Liceum Ekonomicznego
Tytuł
Wymagania Edukacyjne
Przedmiot: |
Elementy Informatyki. |
Klasa: |
II Liceum Ekonomicznego |
Nauczyciel: |
mgr Ewa Stelczyk |
Szkoła: |
Zespół Szkół Zawodowych im. T. Kościuszki w Oławie |
- Gromadzenie i wyszukiwanie informacji - bazy danych
Uczeń zna pojęcia:
- ogólne pojęcie bazy danych, sposoby wyszukiwania informacji;
- plik bazy danych, rekord, pole;
- zapytania, klucz, warunek logiczny;
- aktualizacja bazy, prawa dostępu, jednoznaczność informacji.
Umiejętności, czyli po zakończeniu kształcenia
uczeń będzie umiał:
- wskazać przykłady baz danych;
- wyszukać informacje w bazie danych;
- projektować strukturę bazy danych;
- wykonywać operacje na bazie danych.
- Wykonywanie obliczeń matematycznych
Uczeń zna pojęcia:
- wykonywanie obliczeń za pomocą własnych i gotowych programów, up. arkusza kalkulacyjnego i matematycznego;
- dokładność obliczeń, błędy zaokrągleń, algorytm numeryczny;
- podstawowe algorytmy numeryczne;
- analiza wyników obliczeń numerycznych.
Umiejętności, czyli po zakończeniu kształcenia uczeń będzie
umiał:
- wykonać obliczenia z zakresu szkolnej matematyki i fizyki;
- wyjaśnić pojawianie się niedokładności w obliczeniach komputerowych i wskazać źródło ich powstawania;
- wykonać obliczenia za pomocą gotowych programów, np. arkusza kalkulacyjnego lub matematycznego.
- Poznanie podstawowych pojęć przez programowanie
- strukturalizacja programu, przykładowe konstrukcje algorytmiczne w programach;
- reprezentowanie danych w programach;
- funkcje i procedury oraz ich parametry;
- typ danych jako zbiór możliwych wartości i dozwolone na nich operacje, struktury danych
- słowa, listy, tablice, pliki.
Umiejętności, czyli po zakończeniu kształcenia uczeń będzie
umiał:
- pisać, testować i uruchamiać proste programy w języku algorytmicznym;
- programować strukturami, czyli definiować procedury i funkcje bez parametrów i z parametrami;
- odpowiednio reprezentować w programie i ich struktury.
- Stosowanie podstawowych technik algorytmicznych
Uczeń zna pojęcia:
- opis zadania, zagadnienia, problemu (specyfikacja): dane, cel, wyniki; algorytm, przykłady algorytmów i technik algorytmicznych;
- schemat algorytmu, schemat blokowy, schemat działań, drzewo obliczeń;
- techniki algorytmiczne: sekwencja, wybór, iteracja, rekurencja, wybrane algorytmy: algorytm Euklidesa, schemat Hornera, metoda eliminacji Gauasa, metoda Newtona-Raphsona;
- projektowanie własnych algorytmów, reprezentowanie informacji w algorytmach i systemach użytkowych;
- efektywność algorytmów.
Umiejętności, czyli po zakończeniu kształcenia uczeń będzie
umiał:
- wskazać problem do rozwiązania;
- podać przykłady algorytmów z różnych dziedzin;
- analizować działanie podstawowych algorytmów;
- zamienić słowny opis algorytmu na bardziej sformalizowaną postać, np. ciąg kroków, schemat blokowy, opis w pseudojęzyku, języku programowania lub systemie użytkowym;
- ocenić własności algorytmu: poprawność, skończoność i złożoność.
- Rozwiązywanie problemów za pomocą komputera
Uczeń zna pojęcia:
- algorytm, program, system użytkowy;
- dane, cel, wyniki;
- specyfikacja zadania;
- metody i środki, którymi nożna się posłużyć przy rozwiązywaniu zadania;
- praca grupowa.
Umiejętności, czyli po zakończeniu kształcenia uczeń będzie
umiał:
- określić sytuację problemową, w tym dane, cel i wyniki;
- podać plan działania, np. wydzielić podproblemy i wskazać powiązania między nimi;
- skorzystać z istniejąc ego oprogramowania lub zaprogramować metody rozwiązania w wybranym języku programowania;
- przetestować program, zanalizować poprawność jego działania i ocenić złożoność;
- sprawdzić, czy otrzymane rozwiązanie jest zgodne ze specyfikacją;
- pracować nad rozwiązaniem problemu w grupie.
Wyświetleń: 1088
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |