Katalog

Roman Martynów, Arleta Puk
Język angielski, Scenariusze

Lekcja matematyki po angielsku - scenariusz

- n +

Wprowadzenie do scenariusza lekcji "matematyka po angielsku"

Głównym celem nauczania matematyki jest umożliwienie stosowania wiedzy matematycznej do rozwiązywania problemów z zakresu różnych dziedzin edukacji szkolnej oraz praktyki życia codziennego.

Wśród celów nauczania wyróżniamy dwie kategorie:
1. poznawczą: kompetencje, postawy i nawyki, będące wynikiem poznawania pojęć i metod matematyki,
2. wychowawczą: postawy i nawyki kształtowane w procesie dydaktycznym przez wykorzystanie jego społecznego charakteru oraz przez pozamatematyczne treści kształcenia. Naszym zamierzeniem, poprzez realizację lekcji matematyki w języku angielskim, było kształcenie umiejętności i postaw potrzebnych współczesnemu człowiekowi niezależnie od dziedziny jego działalności.

W czasie procesu uczenia się uczeń wykorzystuje różne źródła informacji, logicznie argumentuje, matematyzuje rzeczywistość z użyciem pojęć i języka matematyki w języku angielskim. Równocześnie kształtuje umiejętności komunikacji, swobodnej wypowiedzi poprzez przeprowadzenie analizy i syntezy typowych zadań tekstowych.

Działania przez nas podjęte w czasie lekcji "Zadania matematyczne w języku angielskim" rozwinęły w uczniach zdolności poznawcze, uczyły wytrwałości w wysiłku umysłowym i dociekliwości w stawianiu pytań i odpowiedzi, kształtowały twórczą postawę, karność myślenia, uczucia estetyczne (zamiłowanie do ładu).

Wskazywały również na właściwe planowanie, organizację i samodzielność pracy jak również kształtowanie umiejętności pracy w zespole i hartowanie na niepowodzenia w nauce.

Scenariusz lekcji został tak przygotowany by umożliwić szybkie przypomnienie lub poznanie potrzebnego zakresu słownictwa z języka angielskiego.

Szczególny nacisk położony został na uczenie się lub doskonalenie języka mówionego z myślą o używaniu go w sytuacjach życia codziennego, w tym podczas pobytu za granicą.

Mamy nadzieję, że nasz projekt spodoba się Państwu i zachęci do łączenia ze sobą przedmiotów.
Roman Martynów

Konspekt lekcji matematyki i języka angielskiego

Nauczyciele prowadzący: mgr Arleta Puk i mgr Roman Martynów
Nauczyciel hospitujacy mgr Agnieszka Michalak
Data:
Klasa: 1P ZST w Lesznie

Temat: Gry i zabawy matematyczne w języku angielskim

I. CELE

a) perspektywiczne:
1. Przygotowanie uczniów do wykorzystania wiedzy matematycznej do rozwiązywania problemów z zakresu różnych dziedzin życia codziennego,
2. Rozwijanie umiejętności budowania modeli matematycznych dla konkretnych sytuacji
3. Przyswajanie przez uczniów języka matematyki i języka angielskiego
4. Kształcenie umiejętności dostrzegania, formuowania, rozwiązywania i dyskutowania problemów logicznych.

b) operacyjne;
uczeń potrafi
1. dokonać analizy logicznej zdania w języku polskim i angielskim,
2. argumentować i przeprowadzić rozumowania w taki sposób, aby nie można go było obalić,
3. sprawnie rachować,
4. rozwijać umiejętności i zastosowania najlepszej metody prowadzącej do rozwiązania,
5. czytać ze zrozumieniem

II. METODY
* poglądowa
* problemowa
* ćwiczeń

III. FORMY PRACY
* zbiorowa
* samodzielna

IV. POMOCE NAUKOWE
* słowniki angielsko-polskie
* rzutnik i foliogramy
* tablica i kreda
Wszystkie zadania pochodzą ze strony internetowej www.discoveryschool.com

V. PRZEBIEG LEKCJI
 
CZYNNOŚĆ NAUCZYCIELA PRZEWIDYWANE CZYNNOŚCI UCZNIA
I. Czynności organizacyjne
1. Sprawdzenie obecności
2. Kontrola pracy domowej
3. Podanie tematu lekcji
Pracą domową było rozwiązanie zadania lo
 II. Realizacja tematu lekcji
Uczniowie pracują w grupach: każda z grup otrzymuje zestaw zadań.
Nauczyciel j. angielskiego sprawdza rozumienie tekstu zadań poprzez zachowanie pytań np. What did the soldiers lose? (co stracili żołnierze?). Każda z grup wybiera jedną osobę, która przedstawi rozwiązanie zadania z odpowiednim komentarzem w j. angielskim i j. polskim. Jeżeli wybrany uczeń przedstawi zagadnienia w j. angielskim dostaje ocenę celującą z obu przedmiotów, jeśli w j. polskim celującą z matematyki i "+" za aktywność z j. angielskiego.
Grupy pracują w określonym czasie odpowiednim do stopnia trudności zadania. Nauczyciel matematyki podaje wskazówki do danych zadań.
Grupa, która rozwiąże największą ilość zadań otrzymuje tytuł PITAGORO EUROPEJCZYKA
III PODSUMOWANIE
 
IV. ZADANIE DOMOWE  
Zadanie 1: Koszt wojny

Grupa 100 żołnierzy ucierpiała z powodu następujących obrażeń:
70 żołnierzy straciło jedno oko, 75 straciło ucho, 85 straciło nogę, i 80 straciło ramię. Jaka jest minimalna liczba żołnierzy, którzy musieli stracić wszystkie cztery części ciała?

Zadanie 2: Malarze

Dwóch malarzy może pomalować dwa pokoje w dwie godziny. Jeśli 12 pokoi musi być pomalowanych w sześć godzin, ilu malarzy potrzebujemy?

Zadanie 3: Zegar

Gdzie narysowałbyś prostą linie, żeby podzielić zegar na połowy w taki sposób aby suma liczb po jednej stronie części zegara równała się sumie liczb po jego drugiej stronie?

Zadanie 4: Brakujący kwadrat

Spróbuj uzupełnić puste miejsce liczbą, która logicznie tam pasuje?
2 2 2 2
2 6 10 14
2 10 26 50
2 14 50 .....

Zadanie 5: Przerwa na kawę

W myślach podążaj według instrukcji:
1. Masz filiżankę pełną kawy, upij jedną szóstą.
2. Nalej do filiżanki dokładnie taką samą ilość mleka, jaką wypiłeś kawy
3. Teraz wypij jedną trzecią napoju
4. Nalej taką samą ilość mleka, jaką właśnie wypiłeś
5. Wypij połowę napoju
6. Nalej do filiżanki taką samą ilość mleka, jaką przed momentem wypiłeś napoju.
7. Wypij całość
8. Czy wypiłeś więcej mleka czy kawy? Ile wypiłeś mleka a ile kawy?

Zadanie 6: Kieszeń pełna monet (opcja zadanie domowe)

Janice ma w kieszeni 2.46 $ w monetach. Monety są o czterech różnych nominałach a Janice ma taką samą liczbę każdego nominału. Jakie cztery nominały to są i ile ich ma?

1. Cost of war

A group of 100 soldiers suffered the following injuries in a bottle: 70 soldiers lost an eye, 75 lost an ear, 85 lost a leg, and 80 lost an arm. What is the minimum number of soldiers who must have lost all 4?

2. Painting by the Numbers

Two painters need one hour to paint two rooms in two hours. If 12 rooms have to be painted in six hours, how many painters do you need?

3. Time will tell

Where would you draw a straight line to split the clock face in half in such a war that the sum of numbers on one side of the line will equal of the numbers on the other side of the line?

4. Fill in the missing square

Can you fill in the missing square with the number that logically belongs there ?
2 2 2 2
2 6 10 14
2 10 26 50
2 14 50 .......
5. Coffee break

In your mind, follow these instructions:
1. Begin with a full cup of coffee, drink one-sixth of it.
2. Pour into the cup the same amount of milk as you have just drunk of the coffee. 3. Now drink one-third of the mixture
4. Pour into the cup the same amount of milk as you have just drunk of the mixture. 5. Now drink one-half of the mixture in the cup.
6. Pour into the cup the amount of milk as you have just drunk of the mixture.
7. Drink the whole cup of liquid.
8. Have you had more coffee or milk? How much of each have you had?

6. A pocket Full of Coins (homework)

Janice has $ 2.46 worth of coins in her pocket. The coins are of four different denominations, and she has the same number of each denominations. What are the four denominations, and how many of each does she have?

Opracowanie: Roman Martynów

Wyświetleń: 6688


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.