![]() |
![]() |
Katalog Lucyna Jarzynka Zajęcia zintegrowane, Program nauczania Projekt edukacji czytelniczej w klasach I-IIIProjekt edukacji czytelniczej w klasach I-IIICele przysposobienia czytelniczego:- rozbudzanie u uczniów potrzeby czytania, gromadzenia książek, korzystania z biblioteki szkolnej i publicznej, - ukazanie roli książki w życiu człowieka, - wdrożenie do poszanowania książki, - poznanie przez uczniów charakterystycznych elementów książki i czasopism umożliwiających ich identyfikację oraz wyszukanie nich w potrzebnych fragmentów, - zapoznanie uczniów z zasadami korzystania z biblioteki, wdrażanie ich do poprawnego zachowania w czytelni i wypożyczalni biblioteki szkolnej oraz publicznej dla dzieci. Formy pracy z książką stosowane przez nauczyciela, które mają zainteresować uczniów czytelnictwem, i budzić zamiłowania czytelnicze. - nauka na pamięć krótkich form poetyckich np. wierszy J.Kulmowej, W. Chotomskiej, H. Januszewskiej, i in. - wykorzystanie treści utworów do zabaw ruchowych, inscenizacji, ilustrowania - recytowanie poezji dostępnej percepcji dziecka, - czytanie tekstów z podziałem na role, - inscenizacja, teatrzyk wycinanek, zabawa w audycję radiową, - opowiadanie baśni, treści książek, - oglądanie ilustracji, historyjek obrazkowych, - wystawki książek, czasopism, plakatów, - gazetki ścienne - konkursy czytelnicze, - inscenizacje w formie "sądów nad postacią", lub narad "pogotowia ratunkowego z baśniowej krainy" - wyświetlanie przeźroczy, filmów VHS np. bajek, lektur, legend - zgaduj- zgadula i zagadki literackie - spotkania autorów z czytelnikami - wieczorki autorskie popularyzujące twórczość poszczególnych pisarzy - prace plastyczne dzieci, wystawki, galerie artystyczne, - konkursy na najlepszą ilustracje do książki - udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych (recytatorskich, czytelniczych) Stosowanie różnorodnych form pracy z tekstem zapewnia rozwój wrażliwości estetycznej u dzieci, zwłaszcza na piękno i walor słowa, jego rytm i rym. Należy podkreślić jak ważna jest współpraca nauczyciela z bibliotekarzem. Biblioteka to najcenniejszy sojusznik nauczyciela. Opracowanie: mgr Lucyna Jarzynka, nauczyciel nauczania zintegrowanego w SP NR 37 w Sosnowcu Wyświetleń: 2188
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |