Katalog Jolanta Obłój Zajęcia przedszkolne, Scenariusze U jeża kuśnierza - scenariusz zajęcia otwartegoScenariusz zajęcia otwartego pt: "U jeża kuśnierza"Przygotowanie zwierząt do zimyForma: - Opowiadanie nauczycielki pt. "U jeża kuśnierza" (teatrzyk sylwet), pani Szymańskiej. Cele: - Poszerzenie wiadomości o zwierzętach przygotowujących się do zimy i zasypiających na zimę. - Kształcenie mowy komunikatywnej poprzez pełnozdaniowe wypowiedzi dzieci, zdobywanie umiejętności analizowania treści utworu, próba nadania tytułu, ćwiczenie narządów mowy - poprawne wymawianie grup spółgłoskowych, wzbogacenie słownika dzieci o termin kuśnierz. - W zakresie postaw interpersonalnych rozwijanie nastawień spostrzeżeniowo-empatycznych przez dostarczenie wzorów poprawnego prowadzenia konwersacji, wyrabianie motywacji działaniowych przez wdrażanie do świadomego okazywania grzeczności kolegom. Metoda: oglądowa, słowna, czynna Materiał programowy: Dostrzeganie przystosowania się zwierząt lądowych i wodnych do środowiska, w jakim żyją, do pory roku (gromadzenie zapasów, zmiana futra, zapadanie w sen zimowy). Rozszerzenie zasobu słownictwa, dotyczącego treści niedostępnych bezpośredniej obserwacji. Pomoce: Bilety wstępu do teatrzyku, teatrzyk stojący, sylwety zwierząt występujących w opowiadaniu (krasnal, wiewiórka, niedźwiedź, zajączek, jeż), domy: krasnala, wiewiórki, niedźwiedzia, zajączka i jeża, sylweta skrzata i zajączka do ubierania, ścinki materiałów, klej, pędzelki i gąbki do wycierania paluszków. Przebieg: Dzieci siedzą na krzesełkach, półkolem przed teatrzykiem, każde na oznaczonym przez bilet miejscem (figury geometryczne różnego koloru). 1. Opowiadanie utworu "U jeża kuśnierza" p. Szymańskiej, manipulowanie sylwetami zgodnie z treścią utworu. 2. Rozmowa n/t treści opowiadania - Kto występował w teatrzyku? - Komu było coraz zimniej i co postanowił zrobić? - Jakie zwierzęta chciały uszyć sobie futerka i kto im miał w tym pomóc? - Jak nazywał się krawiec, który szył kożuchy i futerka? - Dlaczego krasnal i zajączek poszli do innego kuśnierza? - Jakie jeszcze zwierzęta zasypiają na zimę? - W jakiej porze roku to się działo i po czym poznamy tę właśnie porę roku? 3. Zabawa ruchowa: "Zwierzęta leśne" z elementem ćwiczeń ortofonicznych na spółgłoskach: mru-mru (niedźwiedź-bęben), tup-tup (jeż-grzechotka), kic-kic (zajączek-kołatka), skik-skik (wiewiórka-tamburino). 4. Próba nadania tytułu - dzieci proponują, nauczycielka pomaga i zapisuje w sprecyzowaniu tytułu. 5. Konfrontacja zachowań zwierząt z postępowaniem u dzieci. - W jaki sposób zwierzęta zwracały się do siebie? (grzecznie, miło, były uczynne wobec siebie, używały ładnych słów). A czy wy drogie dzieci zawsze tak ładnie rozmawiacie ze sobą?, czy jesteście grzeczne? Jeśli nie, to myślę, że weźmiecie przykład ze zwierzątek i od dziś będziecie ze sobą ładnie rozmawiać, nie będziecie brzydko mówić do siebie, nie będziecie krzyczeć, będziecie wobec siebie życzliwe i uczynne oraz będziecie pomagać słabszym, młodszym a czasami chorym kolegom. 6. Podziękowanie za wspólną zabawę.
Opracowanie: mgr Jolanta Obłój Wyświetleń: 2130
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |