Katalog

Bogusława Jastrząb
Różne, Program nauczania

Indywidualny program dla ucznia na zajęcia rewalidacji indywidualnej

- n +

Indywidualny program dla ucznia na zajęcia rewalidacji indywidualnej

I Kształtowanie gotowości do ucznia się.
- ćwiczenia ekspresji ruchowej (spontanicznej i kontrolowanej) z muzyką,
- ćwiczenia ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne,
- ćwiczenia w orientacji prawej i lewej strony schematu ciała oraz przestrzeni,
- kształtowanie wrażliwości słuchowej przy wykorzystaniu
instrumentów - zachęcanie do werbalizacji działań,
- różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia,
- ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowo - słuchowej wykorzystując Metodę Dobrego Startu,
- ćwiczenia w nazywaniu i klasyfikowaniu zabawek i prostych przedmiotów, a następnie obrazów,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.

II Materiał szkolny.
1. Rozwijanie myślenia logicznego:
- klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech, a następnie klasyfikowanie słów,
- tworzenie pojęć nadrzędnych na podstawie pojęć podrzędnych (burak, marchew, cebula - warzywa),
- ćwiczenia w rozumieniu pojęć stałości: masy, pojemności, długości,
- rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego z wykorzystaniem historyjek obrazkowych,
- układnie zakończenia do usłyszanego opowiadania,
- rozwiązywanie zagadek.
2. Wzbogacanie zasobu słownictwa:
- rozmowy,
- wspólne czytanie baśni, wierszy, opowiadań i historyjek,
- zachęcanie do opisu przedmiotów znajdujących się przed dzieckiem, odgadywanie nazwy przedmiotu o jakim mówi nauczyciel.
3. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi:
- uczenie się wierszyków i rymowanek,
- stwarzanie do celowego zapamiętywania (powtarzanie opowiadania przekazywanego przez nauczyciela),
- wskazanie brakującego elementu wcześniej pokazywanego zestawu,
- ćwiczenia w wykonywaniu złożonych poleceń wymagających zapamiętania kolejności wykonywanych czynności.
4. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu:
- ćwiczenia na figurach geometrycznych (dobieranie par jednakowych figur,
rozpoznawanie figur),
- ćwiczenia na materiale obrazkowym (dobieranie, rozpoznawanie, dopasowanie, składanie w całość, wykrywanie podobieństw i różnic),
- ćwiczenia na materiale literowym,
- utrwalenie znajomości liter,
- różnicowanie samogłosek i spółgłosek,
- ćwiczenia w różnicowaniu dźwięków mowy (wyodrębnienie zdań, wyrazów, sylab, głosek, analiza i synteza fonemów),
- czytanie i pisanie sylab i wyrazów (dwuliterowych otwartych i trzyliterowych zamkniętych),
- opracowanie dwuznaków,
- ćwiczenia grafomotoryczne,
- ćwiczenia płynnych, rytmicznych, postępujących ruchów pisarskich.

Opracowanie: mgr Bogusława Jastrząb

Wyświetleń: 4043


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.