Katalog Bogusława Jastrząb Różne, Program nauczania Indywidualny program dla ucznia na zajęcia rewalidacji indywidualnejIndywidualny program dla ucznia na zajęcia rewalidacji indywidualnejI Kształtowanie gotowości do ucznia się.- ćwiczenia ekspresji ruchowej (spontanicznej i kontrolowanej) z muzyką, - ćwiczenia ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne, - ćwiczenia w orientacji prawej i lewej strony schematu ciała oraz przestrzeni, - kształtowanie wrażliwości słuchowej przy wykorzystaniu instrumentów - zachęcanie do werbalizacji działań, - różnicowanie dźwięków z najbliższego otoczenia, - ćwiczenia koordynacji wzrokowo - ruchowo - słuchowej wykorzystując Metodę Dobrego Startu, - ćwiczenia w nazywaniu i klasyfikowaniu zabawek i prostych przedmiotów, a następnie obrazów, - kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. II Materiał szkolny. 1. Rozwijanie myślenia logicznego: - klasyfikowanie przedmiotów według określonych cech, a następnie klasyfikowanie słów, - tworzenie pojęć nadrzędnych na podstawie pojęć podrzędnych (burak, marchew, cebula - warzywa), - ćwiczenia w rozumieniu pojęć stałości: masy, pojemności, długości, - rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego z wykorzystaniem historyjek obrazkowych, - układnie zakończenia do usłyszanego opowiadania, - rozwiązywanie zagadek. 2. Wzbogacanie zasobu słownictwa: - rozmowy, - wspólne czytanie baśni, wierszy, opowiadań i historyjek, - zachęcanie do opisu przedmiotów znajdujących się przed dzieckiem, odgadywanie nazwy przedmiotu o jakim mówi nauczyciel. 3. Ćwiczenia pamięci i koncentracji uwagi: - uczenie się wierszyków i rymowanek, - stwarzanie do celowego zapamiętywania (powtarzanie opowiadania przekazywanego przez nauczyciela), - wskazanie brakującego elementu wcześniej pokazywanego zestawu, - ćwiczenia w wykonywaniu złożonych poleceń wymagających zapamiętania kolejności wykonywanych czynności. 4. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu: - ćwiczenia na figurach geometrycznych (dobieranie par jednakowych figur, rozpoznawanie figur), - ćwiczenia na materiale obrazkowym (dobieranie, rozpoznawanie, dopasowanie, składanie w całość, wykrywanie podobieństw i różnic), - ćwiczenia na materiale literowym, - utrwalenie znajomości liter, - różnicowanie samogłosek i spółgłosek, - ćwiczenia w różnicowaniu dźwięków mowy (wyodrębnienie zdań, wyrazów, sylab, głosek, analiza i synteza fonemów), - czytanie i pisanie sylab i wyrazów (dwuliterowych otwartych i trzyliterowych zamkniętych), - opracowanie dwuznaków, - ćwiczenia grafomotoryczne, - ćwiczenia płynnych, rytmicznych, postępujących ruchów pisarskich.
Opracowanie: mgr Bogusława Jastrząb Wyświetleń: 4043
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |