Katalog
Anna Żółtowska Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowegoPrzykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela
Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela
Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela (dyplomowanego)
I Metryczka
Imię i nazwisko XXXXXXXXXXXX
Szkoła/Placówka XXXXXXXXXXXX
Czas trwania stażu dziewięć miesięcy
Cel główny: zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego
II Kierunki rozwoju (zakresy działań)
1. Kompetencje osobowościowe/wychowawcze
2. Kompetencje przedmiotowe/metodyczne
3. Działania na rzecz rozwoju szkoły jako instytucji i organizacji
III Plan działania (nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w szkole ekonomicznej)
Lp. |
Działania do kierunku rozwoju |
Forma/metoda |
Osoba wspierająca (sposób wspa rcia) |
Termin realizacji |
Niezbędne środki |
Kryteria sukcesu, dowody (samoocena) |
Uwagi |
Kompetencje osobowościowe/ wychowawcze |
1. |
Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zasad obowiązujących w szkole i w środowisku. |
Wykład informacyjny, objaśnienie,
wycieczka |
Dyrekcja
współpracownicy |
Cały rok |
Regulaminy, instrukcje, przepisy, zasady |
Uczeń czuje się bezpieczny w szkole i środowisku, potrafi rozpoznać zagrożenia. |
|
2. |
Zagrożenia wynikające ze współczesnej komunikacji. |
Podające, eksponują ce, praktyczne,
wycieczka |
Dyrekcja,
wychowawcy, katecheci,
pedagog, pielęgniarka,
osoby z poradni, policjant i inni. |
Cały rok |
Wiadomości i materiały otrzymane na warsztatach “Podstawy dobrego kontaktu i porozumiewania się” |
Uczeń rozpoznaje zagrożenia wynikające ze współczesnej komunikacji. |
|
3. |
Zasady savoir -vivre, normy i zasady moralne |
Podające, eksponujące, praktyczne,
wycieczka |
Dyrekcja,
wychowawcy,
nauczyciele poszczególnych przedmiotów, katecheci |
Cały rok |
Wiadomości i materiały otrzymane na warsztatach “ “Umiejętności wychowawcze”, |
Uczeń świadomie i dojrzale funkcjonuje w życiu. |
|
4. |
Inne |
|
|
|
|
|
|
5 |
Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji umożliwiających poszerzenie zakresu działań wychowawczych i dydaktycznych.
Doskonalenie warsztatu i metod pracy. Usprawnienie umiejętności oceniania wiedzy uczniów i pobudzania ich do myślenia.
|
1) Warsztaty - Kreowanie wizerunku placówki
2) Jak zostać dobrym opiekunem stażu?
3)Udana wywiadówka - jak pracować z rodzicami?
4)Prof ilaktyka uzależnień i przeciwdziałania przemocy.
5)Kierunki zmian w edukacji zawodowej
6) Ocenianie w procesie nauczania przedmiotów ekonomicznych
7) Nowa koncepcja szkoły zawodowej
8) Obsługa bazy danych Access 97
9) Inne w zależnoś ci od propozycji i potrzeb |
Dyrekcja, W-M ODN w Olsztynie |
Cały rok |
Zakwalifikowanie się na kurs.
Pomoce dydaktyczne |
Podniesienie jakości nauczania i wychowania.
Własny rozwój, podniesienie poziomu pracy szkoły. |
|
K o m p e t e n c j e p r z e d m i o t o w o / m e t o d y c z n e |
Lp. |
Działania do kierunku rozwoju |
Forma/metoda |
Osoba wspierająca (sposób wsparcia) |
Termin realizacji |
Niezbędne środki |
Kryteria sukcesu, dowody (samoocena) |
Uwagi |
7.
8
9
10
11
|
Wyrobienie u uczniów umiejętności myślenia ekonomicznego
Umiejętność oceny określonych zjawisk, interpretacji faktów i wyciągania wniosków
Umiejętność wyboru podejmowania samodzielnie decyzji
Umiejętność organizowania i uczestniczenia w podstawowych procesach gospodarczych w różnych rodzajów firmach
Organizowania pracy własnej i zespołów ludzkich
Inne |
Podające,
problemowe,
eksponujące,
programowane,
praktyczne |
Dyrekcja,
metodyk |
Cały rok |
Aktualna literatura,
przepisy prawne, doniesienia prasowe, programy komputerowe, pomoce dydaktyczne, wiadomości i materiały z doskonaleń zawodowych |
Wyniki egzaminu z przygotowania zawodowego, uczniowie chętnie koncentrują się na postawionych zadaniach, uczniowie są dostatecznie ośmieleni by zadawać pytania, uczniowie analizują własną pracę i oceniają ją realistycznie. |
|
D z i a ł a n i a n a r z e c z r o z w o j u s z k o ł y j a k o i n s t y t u c j i i o r g a n i z a c j i |
12 |
Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia |
Seminaria, kursy, warsztaty, szkolenia. |
Dyrekcja, przedstawiciele Ośrodków Doskonalenia Nauczucieli |
Cały rok |
Zakwalifikowanie się na wyżej wymienione szkolenia |
Umiejętność operacjonalizowania i porządkowania celów kształcenia,
formułowania i różnicowania wymagań programowych, własnego systemu oceniania. Podniesienie jakość pracy szkoły. |
|
13. |
Szkoła w środowisku lokalnym, polskim i zagranicznym |
Wycieczki, imprez okolicznoś ciowe, konkursy
organizacja badań
“Strategia rozwoju szkolnictwa ponadpodstawowego w powiecie ełckim” |
Dyrekcja, wychowawcy, rodzice, organ prowadzący szkołę,
W-M ODN - Olsztyn, |
Cały rok |
Uczestnictwo uczniów, własna organizacja |
“Słychać” jest o szkole w śr odowisku lokalnym, polskim i zagranicznym |
|
|
Inne |
|
|
|
|
|
|
Przykładowy plan rozwoju nauczyciela opracowała: nauczycielka Zespołu Szkół Ekonomicznych w Ełku mgr Anna Żółtowska
Dokument z serwisu edukacyjnego www.profesor.pl
Copyright © Edgard Multimedia
Wy¶wietleń: 5995
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl s± chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |