Katalog

Anna Żółtowska
Awans zawodowy, Plany rozwoju zawodowego

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela

- n +

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela

Przykładowy plan rozwoju zawodowego nauczyciela (dyplomowanego)

 

I Metryczka

Imię i nazwisko XXXXXXXXXXXX

Szkoła/Placówka XXXXXXXXXXXX

Czas trwania stażu dziewięć miesięcy

Cel główny: zdobycie stopnia awansu zawodowego nauczyciela dyplomowanego

II Kierunki rozwoju (zakresy działań)

1. Kompetencje osobowościowe/wychowawcze

2. Kompetencje przedmiotowe/metodyczne

3. Działania na rzecz rozwoju szkoły jako instytucji i organizacji

III Plan działania (nauczyciel przedmiotów ekonomicznych w szkole ekonomicznej)

 

 

Lp.

Działania do kierunku rozwoju

Forma/metoda

Osoba wspierająca (sposób wsparcia)

Termin realizacji

Niezbędne środki

Kryteria sukcesu, dowody (samoocena)

Uwagi

Kompetencje osobowościowe/ wychowawcze

1.

Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i zasad obowiązujących w szkole i w środowisku.

Wykład informacyjny, objaśnienie,

wycieczka

Dyrekcja

współpracownicy

 

Cały rok

Regulaminy, instrukcje, przepisy, zasady

Uczeń czuje się bezpieczny w szkole i środowisku, potrafi rozpoznać zagrożenia.

 

2.

 

Zagrożenia wynikające ze współczesnej komunikacji.

Podające, eksponujące, praktyczne,

wycieczka

Dyrekcja,

wychowawcy, katecheci,

pedagog, pielęgniarka,

osoby z poradni, policjant i inni.

Cały rok

Wiadomości i materiały otrzymane na warsztatach “Podstawy dobrego kontaktu i porozumiewania się”

Uczeń rozpoznaje zagrożenia wynikające ze współczesnej komunikacji.

 

 

3.

 

Zasady savoir -vivre, normy i zasady moralne

Podające, eksponujące, praktyczne,

wycieczka

Dyrekcja,

wychowawcy,

nauczyciele poszczególnych przedmiotów, katecheci

Cały rok

Wiadomości i materiały otrzymane na warsztatach “ “Umiejętności wychowawcze”,

Uczeń świadomie i dojrzale funkcjonuje w życiu.

 

4.

Inne

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji umożliwiających poszerzenie zakresu działań wychowawczych i dydaktycznych.

Doskonalenie warsztatu i metod pracy. Usprawnienie umiejętności oceniania wiedzy uczniów i pobudzania ich do myślenia.

 

1) Warsztaty - Kreowanie wizerunku placówki

2) Jak zostać dobrym opiekunem stażu?

3)Udana wywiadówka - jak pracować z rodzicami?

4)Profilaktyka uzależnień i przeciwdziałania przemocy.

5)Kierunki zmian w edukacji zawodowej

6) Ocenianie w procesie nauczania przedmiotów ekonomicznych

7) Nowa koncepcja szkoły zawodowej

8) Obsługa bazy danych Access 97

9) Inne w zależności od propozycji i potrzeb

 

 

Dyrekcja, W-M ODN w Olsztynie

 

 

Cały rok

 

Zakwalifikowanie się na kurs.

Pomoce dydaktyczne

Podniesienie jakości nauczania i wychowania.

Własny rozwój, podniesienie poziomu pracy szkoły.

 

K o m p e t e n c j e p r z e d m i o t o w o / m e t o d y c z n e

 

 

Lp.

Działania do kierunku rozwoju

Forma/metoda

Osoba wspierająca (sposób wsparcia)

Termin realizacji

Niezbędne środki

Kryteria sukcesu, dowody (samoocena)

Uwagi

7.

 

8

 

9

 

10

 

11

 

 

 

 

Wyrobienie u uczniów umiejętności myślenia ekonomicznego

Umiejętność oceny określonych zjawisk, interpretacji faktów i wyciągania wniosków

Umiejętność wyboru podejmowania samodzielnie decyzji

Umiejętność organizowania i uczestniczenia w podstawowych procesach gospodarczych w różnych rodzajów firmach

Organizowania pracy własnej i zespołów ludzkich

Inne

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podające,

problemowe,

eksponujące,

programowane,

praktyczne

 

 

 

 

 

Dyrekcja,

metodyk

Cały rok

 

 

Aktualna literatura,

przepisy prawne, doniesienia prasowe, programy komputerowe, pomoce dydaktyczne, wiadomości i materiały z doskonaleń zawodowych

 

 

Wyniki egzaminu z przygotowania zawodowego, uczniowie chętnie koncentrują się na postawionych zadaniach, uczniowie są dostatecznie ośmieleni by zadawać pytania, uczniowie analizują własną pracę i oceniają ją realistycznie.

 

D z i a ł a n i a n a r z e c z r o z w o j u s z k o ł y j a k o i n s t y t u c j i i o r g a n i z a c j i

12

Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia

Seminaria, kursy, warsztaty, szkolenia.

 

Dyrekcja, przedstawiciele Ośrodków Doskonalenia Nauczucieli

 

Cały rok

Zakwalifikowanie się na wyżej wymienione szkolenia

Umiejętność operacjonalizowania i porządkowania celów kształcenia,

formułowania i różnicowania wymagań programowych, własnego systemu oceniania. Podniesienie jakość pracy szkoły.

 

13.

Szkoła w środowisku lokalnym, polskim i zagranicznym

Wycieczki, imprez okolicznościowe, konkursy

organizacja badań

“Strategia rozwoju szkolnictwa ponadpodstawowego w powiecie ełckim”

Dyrekcja, wychowawcy, rodzice, organ prowadzący szkołę,

W-M ODN - Olsztyn,

Cały rok

Uczestnictwo uczniów, własna organizacja

“Słychać” jest o szkole w środowisku lokalnym, polskim i zagranicznym

 

 

Inne

 

 

 

 

 

 

Przykładowy plan rozwoju nauczyciela opracowała: nauczycielka Zespołu Szkół Ekonomicznych w Ełku mgr Anna Żółtowska
Dokument z serwisu edukacyjnego www.profesor.pl  
Copyright © Edgard Multimedia
Wy¶wietleń: 5995


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl s± chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.