Plan pracy

Baza danych Access 2000

Cele szczegółowe

Lp. Temat zajęć Cele operacyjne Treści Metoda Pomoce dydaktyczne
79, 80 Wprowadzenie do Bazy danych Access Uczeń będzie umiał:
  • uruchomić program bazy danych;
  • zapisać bazę do nowego (lub już istniejącego) pliku;
  • otworzyć już istniejaca bazę danych;
  • utworzyć nową tabelę;
  • nadać typ dla pól w tabeli;
  • Zasady uruchamiania bazy danych;
  • Zasady otwierania już istniejacej bazy danych;
  • Zasady tworzenia tabeli:
    • typy pól;
    • formatowanie pól;
Pogadanka + instruktaż + ćwiczenia praktyczne Komputery IBM PC + dyskietki elastyczne + baza danych ACCESS
81, 82 Operacje na tabelach Uczeń będzie umiał:
  • dokonać kopiowania, kasowania zmiany nazwy tabeli;
  • formatowania tabeli;
  • sortowania danych;
  • modyfikacji rekorów;
  • Operacje na tabelach:
    • kopiowanie tabel;
    • formatowanie tabel;
  • Zasady sortowania rekordów;
  • Formatowanie rekordów;
  • Modyfikacja rekordów;
  • Usuwanie rekordów;
jak wyżej jak wyżej
83, 84 Kwerendy wybierające Uczeń będzie umiał:
  • wykonać projekt kwerendy wybierającej;
  • nadać kryteria;
  • wykonać kwerendę wiążącą;
  • wykonać kwerendę obliczajacą;
  • Zasady tworzenia kwerend wybierających;
  • Zasady tworzenia kwerend wiążących;
  • Zasady tworzenia kwerend obliczających;
jak wyżej jak wyżej
85, 86 Kwerendy funkcjonalne Uczeń będzie umiał:
  • wykonać kwerendę aktualizujaca;
  • wykonać kwerendę dołączającą;
  • wykonać kwerendę usuwającą;
  • wykonać kwerendę krzyżową;
  • Zasady działania kwerend funkcjonalnych;
  • Typy kwerend funkcjonalnych:
    • aktualizująca;
    • krzyżowa;
    • usuwająca;
    • dołączjąca;
Instruktaż + ćwiczenia praktyczne jak wyżej
87, 88 Relacje w bazie Uczeń będzie umiał:
  • wykonać relacje miedzy tabelami;
  • modyfikowac relacje w bazie;
  • wykonac relacje wielotabelowe;
  • Relacje między tabelami;
  • Zasady wykonywania relacji w bazie;
  • Rola relacji w bazie danych;
jak wyżej jak wyżej
89, 90 Formularze Uczeń będzie umiał:
  • wykonać autoformularz;
  • wykonać formularz z formantami;
  • posługiwać się dostepnymi narzedziami do formatowania formularza;
  • Pojęcie formularza i jego rola;
  • Zasady tworzenia autoformularzy;
  • Zasady tworzenia formularzy z formantami;
jak wyżej jak wyżej
91, 92 Raporty Uczeń będzie umiał:
  • wykonać autoraport;
  • wykonac raport za pomocą kreatora;
  • wykonac raport z formantami;
  • Zasady tworzenia autoraportów;
  • Zasady tworzenia raportów przy pomocy kreatora;
  • Formatowanie raportów;
jak wyżej jak wyżej
93, 94 Korelacje między elementami pakietu OFFICE Uczeń będzie umiał:
  • przenosić dane z arkusza do bazy i odwrotnie;
  • edytować rekordy w edytorze;
  • korzystać z bazy danych przy korespondencji seryjnej;
  • wykonać powiązanie typu OLE;
  • Znaczenie powiązania OLE;
  • Import i eksport danych;
  • Wykorzystanie danych w bazie do korespondencji seryjnej w edytorze
jak wyżej jak wyżej

Opracowanie: Grażyna Przyborowska-Szlufik