AWANS Dla nauczyciela Dla ucznia
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Reklama
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Scenariusz uroczystości zakończenia roku szkolnego w szkole podstawowej

- Narrator 1:
- Dzisiejszy dzień - jest dniem, w którym żegnamy się z rokiem szkolnym 2002/2003. Chcemy pożegnać go bardzo uroczyście, z udziałem naszych panów dyrektorów, wychowawców, nauczycieli, rodziców, pracowników administracyjnych szkoły, uczniów oraz zaproszonych gości, których serdecznie witamy.

- Narrator 2:
- Proszę wszystkich o powstanie. Baczność!
- Poczet sztandarowy wystąp!
- Do Hymnu!
-....................................................................
- Po Hymnie! Spocznij!
- Teraz nastąpi wręczenie świadectw i nagród książkowych absolwentom klas szóstych, których zapraszamy wraz z wychowawcami.
-.....................................................................
- Prosimy pana dyrektora o rozdanie świadectw.
-.....................................................................

- Narrator 1:
- Absolwenci klas szóstych, do ślubowania wystąp!
-......................................................................

- Narrator 2:
- Prosimy absolwentów klas szóstych o zajęcie miejsc siedzących.
-......................................................................
- Kolejnym uroczystym momentem będzie wręczenie rodzicom uczniów klas szóstych listów pochwalnych. O wręczenie listów pochwalnych prosimy pana dyrektora.
-.....................................................................

- Narrator 1:
- Drogie koleżanki i koledzy z klas szóstych. Absolwenci! Nadszedł dzień, kiedy przyszło nam się pożegnać. Szybko minęło sześć lat, odkąd wstąpiliście w mury tej szkoły. Sześć lat, podczas których stawaliście się starsi i dojrzalsi. Dziś nadeszła pora rozstania z nauczycielami, przyjaciółmi i beztroskimi latami dzieciństwa, które pozostaną na zawsze w tych murach. Każdy z Was pozostawi w tej szkole cząstkę siebie. Tu przeżywaliście Wasze pierwsze sukcesy i gorycz porażek. Tu zawiązały się Wasze pierwsze przyjaźnie.

- Narrator 2:
- Drogie koleżanki i koledzy zapamiętajcie: "Z małych to życie cząstek się składa, z chwilek na pozór bez ceny; Lecz komu cząstka marnie przepada, życie rozpływa się w treny. Więc zbieraj bracie, te drobne karty, którymi żywot Bóg pisze; Na świat i ludzi miej wzrok otwarty, ukochaj pracę i ciszę; Jeżeli zszyjesz karty żywota, to księgą żywot się stanie; I będzie miłość, pożytek, ochota, do pracy i ludziom na danie".
- Narrator 1.
- Życzymy Wam prostych dróg, jasnych drogowskazów, życzliwości ludzkiej, wiernych i oddanych przyjaciół. Przyjmijcie od nas te skromne dowody przyjaźni.
-.........................................................................

- Narrator 1:
- Oddajemy głos absolwentom.
-.....................................................................

- Narrator 2:
- Teraz nastąpi kolejna oczekiwana chwila dzisiejszej uroczystości, wręczenie świadectw i nagród uczniom wyróżnionym za całoroczną pracę. Prosimy pana dyrektora o rozdanie świadectw.
-.....................................................................

- Narrator 1:
- Czy pamiętacie początek roku szkolnego, gdy po raz kolejny przekraczaliśmy mury szkoły? Z żalem myśleliśmy o minionych wakacjach, a następne wydawały się tak odległe. Nic jednak nie trwa wiecznie! Nawet rok szkolny! Oto znów jesteśmy na finiszu! Czas na odpoczynek!

- Narrator 2:
- Zakończenie roku szkolnego to ważny moment w naszym uczniowskim życiu. Będzie nam niezwykle miło jeśli uda nam się wywołać uśmiech na twarzach słuchaczy.
- Recytator 1:

- Szkoła.
Szkoła wykańcza wszystkich ludzi,
a na dodatek bardzo nudzi.
Nauczyciele ciągle gadają,
że uczniowie się nie przykładają.
Nauki jest mnóstwo,
Nauczyciele - wielkie mi bóstwo!
Chodzisz na ósmą,
a na lekcji chcesz usnąć.
Prac domowych chmara,
odrabiamy je do rana.
Lecz co byśmy robili, gdybyśmy w szkole nie byli?

- Narrator 2:
- Chcemy Was poinformować, że oto nadchodzi koniec ery nagród książkowych za całoroczne wyniki w nauce dla najlepszych uczniów. W przyszłym roku szkolnym wszyscy uczniowie naszej szkoły otrzymywać będą odznaczenia w poszczególnych kategoriach:
- Recytator 3 i 4:

- Order Orła Białego - za bujanie w obłokach w czasie lekcji;
- Tytuł Króla Pichacu - za bogaty zbiór i uwielbienie Pokemonów;
- Nagrodę Fryderyka - za namiętne oglądanie serialu "Świat według Kiepskich;"
- Złotą Palmę - za codzienne zmagania w celu zachowania odpowiedniego kształtu swojej fryzury;
- Krzyż Walecznych - za zachęcanie kolegów do treningu w wadze koguciej na korytarzach naszej szkoły;
- Order Kawalera Uśmiechu - za słoneczny uśmiech nawet w pochmurne dni;
- Order Złotych Butów - za wytrwałość w testowaniu coraz to dłuższych butów firmy "Trampek";
- Kryształowy Globus - za systematyczne wietrzenie szarych komórek w czasie drogi do domu.

- Narrator 1:
- Wszystkie powyższe odznaczenia będą miały jednakową rangę.

- Narrator 2:
- Uczniowski zespół powołany do opracowania nowych programów z języka polskiego w ramach reformy oświatowej proponuje od następnego roku szkolnego nowe znaczenie alfabetu.

- Recytatorzy:
- A jak ananas: Dawniej nazwa owocu. Współcześnie osoba, która urozmaica szare życie klasy. Bohater snów dyrektora szkoły.
- B jak bałwan: Rodzaj komplementu, którym nauczyciel może obdarzyć ucznia nie tylko w okresie zimowym.
- C jak ciało pedagogiczne: Grupa poważnych osób zwanych potocznie nauczycielami. Ich celem życiowym jest walka z wiatrakami, czyli edukacja wychowanków.
- D jak dyrektor: Wykonawca władzy absolutnej. Szef całej budy. Osoba, przed którą czuje się respekt. Właściciel najładniej urządzonego lokum w szkole.
- E jak energia: Potocznie power. Rozpiera uczniów. Najbardziej widoczna na przerwach lekcyjnych. Jej wymiernymi oznakami są sińce pod oczami i zwichnięte nogi w kostce.
- F jak fanaberie: Szeroki wachlarz metod pedagogicznych stosowany przez belfrów. Zjawisko, którego nie potrafią zrozumieć uczniowie.
- G jak gimnazjum: trzyletnie więzienie dla nastolatków zakończone małą maturą. Miejsce walki o uzyskanie wstępu do liceum. Najmniej atrakcyjna forma spędzania czasu.
- H jak hobby: Słowo ponadczasowe. Kiedyś określano nim proces zbierania zużytych znaczków pocztowych lub pudełek po zapałkach. Obecnie oznacza spędzanie czasu z komputerem.
- I jak imbecyl: Inaczej antytalent. Osoba sprawna intelektualnie inaczej. Pracuje na całościową ocenę klasy.
- J jak jazgot: Odpowiednik przerwy lekcyjnej. Mieszanka przeróżnych dźwięków. Miły pogłos dla ucha ucznia.
- K jak korepetycje: Znienawidzony przez uczniów rodzaj przyswajania wiedzy. Pożeracz pieniędzy dla rodzica.
- L jak lektury: Wymagają opanowania umiejętności czytania w podstawowym stopniu. Grube tomy nudnych książek, które uczeń musi przeczytać. Typowy przerost formy nad treścią.
- Ł jak łacina: Ulubione środek komunikacji wśród uczniów. Doskonałe rezultaty w nauce tego języka przynoszą ćwiczenia wymowy już od dzieciństwa.
- M jak miłość: Cudowna odskocznia od szkolnych obowiązków. Stan emocjonalnego zauroczenia, najczęściej płcią przeciwną. Okres wzmożonej dbałości o swój wygląd.
- N jak nauczyciel: Męczydusza. Człowiek, który lubi dużo mówić. Sprawca uczniowskich stresów. Użytkownik długopisu z czerwonym wkładem.
- O jak ocena: Wskaźnik wiedzy ucznia. Obiekt znacznych zainteresowań rodziców. Przyczyna kradzieży dzienników klasowych.
- P jak przyjaciel: Fajny gostek. Osoba, która zawsze chodzi z tobą na wagary. W szkolnej stołówce zjada znienawidzoną przez Ciebie zupę. Kasa pożyczkowa w razie finansowego dołka.
- R jak rok szkolny: Okres niewoli ucznia. Temat tabu w czasie wakacyjnym.
- S jak samorząd: Wybrańcy losu. Szkolny parlament. Grupa ludzi, która walczy ze szkolnymi stereotypami.
- T jak test: Słowo- klucz. Wśród większości uczniów może wywoływać stan napięcia nerwowego. Męki Tantala. Wyznacznik dalszych losów ucznia.
- U jak układ: Niespełnione marzenie. Rodzaj cichej umowy zawartej z nauczycielem: uczeń się nie uczy, a nauczyciel nie pyta.
- W jak wagary: Przerwa w mozolnej pracy ucznia. Najprzyjemniejszy fragment życia szkolnego. Wycieczki krajoznawcze po okolicy bez przewodnika. Element integrujący klasę.
- Z jak zeszyt: Kartki papieru do zapisania. Miejsce na twórczą pracę ucznia. W razie potrzeby łatwo wymienialny.

Narrator 1:
- Jutro rozpoczynają się wakacje. Gronu Pedagogicznemu, wszystkim pracownikom tej szkoły, naszym koleżankom i kolegom oraz rodzicom życzymy wiele uśmiechu, radości, słońca, pogody ducha i wszystkiego naj..., naj..., najlepszego. Dziękujemy za uwagę. Do zobaczenia we wrześniu.

Scenariusz został opracowany w oparciu o stare roczniki czasopisma Victor.
 

Opracowanie: Ewa Olesiak, Małgorzata Maziarek


 
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów:

Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Najczęściej zadawane pytania
Zasady publikacji 
Zobacz jak wygląda zaświadczenie o publikacji Twoich materiałów
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam