Katalog Urszula Madej Geografia, Scenariusze Poszukujemy legend, podań, tradycji, zwyczajów i obrzędów regionu tarnobrzeskiego ? instrukcja projektuPoszukujemy legend, podań, tradycji, zwyczajów i obrzędów regionu tarnobrzeskiego instrukcja projektuPROJEKT GRUPOWYInstrukcja projektu Temat projektu: Poszukujemy legend, podań, tradycji, zwyczajów i obrzędów regionu tarnobrzeskiego. Cele edukacyjne: Uczeń - zainteresuje się dziedzictwem kulturowym własnej miejscowości; - pozna różne dziedziny tradycyjnego folkloru; - szanuje, pielęgnuje tradycje, zwyczaje i chroni je od zapomnienia; - szanuje pamiątki z przeszłości, gromadzi je, dba o właściwe ich przechowanie; - dokumentuje zwyczaje i obrzędy; - potrafi zaprezentować siebie i swoje osiągnięcia. Zadania dla uczniów 1.Tradycje, zwyczaje, obrzędy związane z Bożym Narodzeniem. - Kolędowanie z gwiazdą - Jasełka - Ozdoby choinkowe (prace plastyczne, piosenki i przyśpiewki, wiersze, inscenizacja starodawnych obrzędów, quiz) 2.Tradycje, zwyczaje, obrzędy regionu związane z Wielkanocą. - Przygotowanie i święcenie pokarmu - Śmigus- dyngus - Palmy, pisanki, kwiaty z bibuły (prace plastyczne, wywiad, inscenizacja, piosenki i przyśpiewki) 3.Tradycje, zwyczaje i obrzędy związane z porami roku. - Topienie Marzanny - Sobótka (komiks, album, prace plastyczne, widowisko plenerowe, plakat, pieśni obrzędowe ) 4.Wyliczanki, zagadki, przysłowia, porzekadła, legendy. (broszura, prace plastyczne, scenariusz zabawy "na ludowo", kalendarz, ludowa prognoza pogody) Proponowane źródła, z których można korzystać 1.Opracowania źródłowe znajdujące się w bibliotekach, muzeum, Internecie. 2.Artykuły z czasopism dziecięcych, regionalnych, krajowych. 3.Współpraca z twórcami ludowymi, dziadkami, rodzicami. Terminy konsultacji z nauczycielem Nauczyciel z każdą grupą realizującą część projektu spotyka się oddzielnie, w określonym wcześniej terminie. Odbywają się wtedy konsultacje wyjaśniające wątpliwości. Termin, sposoby, czas prezentacji Prezentacja projektu grupowego odbywać się będzie na: zorganizowanej wystawie pt. "Pamiątki z przeszłości", a także podczas spotkań środowiskowych ( inscenizowanie Jasełek, Wielkanocnych obyczajów, topienia marzanny, spotkania z rodzicami "na ludowo".) Ocena projektu 1. Bieżąca i cząstkowa w czasie pracy nad poszczególnymi etapami realizacji projektu. 2.Ocena projektu dokonana przez nauczyciela, rodziców i uczniów. 3.Samoocena. Opracowanie: mgr Urszula Madej Wyświetleń: 2480
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |