Katalog Jolanta Maćkowiak Matematyka, Konspekty Dodawanie i odejmowanie kątów. Konspekt lekcji matematyki w klasie I gimnazjumDodawanie i odejmowanie kątówKonspekt lekcji matematyki w klasie I gimnazjumCele lekcji: - zapoznanie uczniów z konstrukcją dodawania kątów, - zapoznanie uczniów z konstrukcją odejmowania kątów, - zapoznanie z graficznym przedstawieniem rozwiązania zadania, - kształcenie umiejętności prawidłowego wykonywania konstrukcji, - doskonalenie umiejętności posługiwania się przyborami geometrycznymi, - wdrażanie do samodzielnej pracy, - rozwijanie aktywności uczniów i prawidłowej postawy na lekcji. Metody: - praktyczne - konstrukcje wykonywane przez uczniów, pokaz multimedialny, sporządzenie notatki; - praca z książką- rozwiązywanie zadań. Pomoce: podręcznik, komputer- Internet http://www.wsip.com.pl; przybory Przebieg lekcji: - Sprawdzenie pracy domowej przez nauczyciela- dodawanie i odejmowanie odcinków. - Przypomnienie podstawowych wiadomości z geometrii: prosta, odcinek, kąt. DEFINICJA KĄTA Zad. 1 Narysuj dwie półproste o wspólnym początku w punkcie A. Powstałe obszary zamaluj różnymi kolorami. Nauczyciel zwraca uwagę na podział kartki na dwa obszary. Dzieci podają definicją kąta: Część płaszczyzny ograniczona dwiema półprostymi wychodzącymi z jednego punktu wraz z tymi półrostymi nazywamy kątem. Półproste AB i AC to ramiona kąta. Punkt A to wierzchołek kąta. Zad. 2 Narysuj dwa kąty i oznacz je literami. Nauczyciel zwraca uwagę, że łukiem oznaczamy wybrany kąt oraz na kolejność liter w nazewnictwie kąta. Zad. 3 Na którym rysunku przedstawiono kąt DOM? POKAZ MULTIMEDIALNY Dzieci włączają komputery i korzystają z internetowej obudowy podręczników WSiP na stronie www.wsip.com.pl a) omówienie konstrukcji dodawania kątów, b) omówienie konstrukcji odejmowania kątów. Jeden uczeń jest instruktorem - czyta polecenia w prezentacji, drugi wykonuje konstrukcję na tablicy. Pozostali uczniowie wykonują konstrukcje w zeszytach. ĆWICZENIA - PODRĘCZNIK str. 223/2 str. 225/11a Zad. 2 Obierając dowolny kąt α, zbuduj kąt trzy razy większy. Czy może się zdarzyć, że przekroczysz kąt pełny? Zad. 11a Dane są miary kątów α, β, γ. Zbuduj kąt: α+2β-γ. PODSUMOWANIE WŁASNEJ PRACY NA LEKCJI- KARTA PRACY KARTA PRACY UCZNIA W KLASIE I Dodawanie i odejmowanie kątów.
(dodatkowa) str. 225/12 Zad. 3 Skonstruuj kąt będący sumą kątów wewnętrznych trójkąta. Jaki kąt otrzymałeś? Zad. 7 Narysuj kąt rozwarty i ostry, następnie wykreśl kąt będący ich różnicą. Zad. 12 Narysuj cztery różne kąty o miarach α, β, γ oraz półrostą OA. Przenieś te kąty konstrukcyjnie tak, aby wierzchołek każdego z nich znalazł się w punkcie O, jedno ramię pokrywało się z półprostą OA, drugie było nad nią. Porównaj miary tych kątów.
Opracowanie: Jolanta Maćkowiak Wyświetleń: 6784
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |