Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Amelia Chwalisz
Różne, Konspekty

Przyjęcie imieninowe w świetlicy - konspekt zajęć

- n +

Przyjęcie imieninowe w świetlicy

Konspekt zajęć w świetlicy szkolnej.

Cel główny: nauka zorganizowania przyjęcia imieninowego.

Cele operacyjne.
Po zakończonych zajęciach uczestnik potrafi:
- nakryć stół
- wykonać dekorację stołu
- odpowiednio ułożyć zastawę stołową
- posługiwać się sztućcami
- poprawnie zachować się przy stole
- zachęcić koleżanki i kolegów do wspólnej zabawy
- prowadzić różne zabawy, w celu uniknięcia nudy na ich przyjęciu

Materiały:

- obrus
- papierowe serwetki
- blok rysunkowy
- pisaki
- kubeczki, talerzyki, sztućce
- napoje, ciastka cukierki
- gazety, kolorowe paski papierowe

Metody i techniki pracy:
- dyskusja
- wymiana doświadczeń
- pokaz pracy do wykonania
- wykonanie i prezentacja
- poznanie różnych zabaw

Przebieg zajęć:

1.Powitanie.
Zapoznanie uczestników z tematem i celami zajęć
2. Ćwiczenia wstępne, koncentrujące.
Prowadzący wyjaśnia zasady zabawy "Witam tych którzy. .."
Uczestnicy siadają w kole, prowadzący wymienia różne kategorie pozdrowień, te osoby, które poczują się powitane zamieniają się miejscami, w tym czasie prowadzący może usiąść. Jedna osoba pozostaje w kole i prowadzi zabawę dalej
Np.: Witam tych, którzy noszą kolczyki
- mają niebieskie oczy
- mają coś zielonego na sobie
- mają skarpety w paski

3. Rozmowa na temat - przyjęcia.

Powieszamy napis - PRZYJĘCIE
Na środku powieszamy paski różnego koloru, jeśli wyraz przyjęcie kojarzy się z czymś miłym, ciepłym należy wybrać pasek koloru ciepłego, radosnego, jeśli kojarzy się z czymś smutnym, wybieramy pasek koloru szarego.
Następnie prosimy dzieci, aby opowiedziały o swoich skojarzeniach i doświadczeniach z różnych przyjęć.
Na koniec rozmowy odczytujemy ze Słownika Języka Polskiego, hasło - PRZYJĘCIE
Podajemy kilka podstawowych zasad dobrego zachowania na przyjęciu, witanie gości i przedstawienie ich "Jasiu zachowuj się..."

4. Ćwiczenia polegające na wykonaniu dekoracji wykorzystując papierowe serwetki.
Wykonanie wizytówek, nauka składania serwetek.

5. Nakrywanie stołu.
Po wykonaniu elementów dekoracyjnych nakrywamy do stołu. Wykorzystujemy podane materiały. Zwracamy uwagę na poprawne ułożenie nakryć.

6. Przyjęcie to nie tylko zajadanie się pysznościami, ale również miła atmosfera i wspaniała zabawa.
Zapoznanie z różnymi zabawami.

6.1. "TIK-TAK" - wszyscy siedzą w kole, jedna osoba stoi i pyta.
Na "TIK" zapytany musi wypowiedzieć imię swojego sąsiada z prawej strony, na "TAK"- sąsiada z lewej strony. Osoba prowadząca podchodzi do jednego uczestnika i mówi np.:" TAK"- zapytany musi szybko odpowiedzieć. Jeśli się pomyli musi wyjść z koła. Ten, kto stoi na środku, może także zawołać "TIK-TAK", a wtedy wszyscy musza zmienić miejsce. Kto nie zdąży pozostaje w środku?

6.2. "Labado" - stajemy bardzo blisko siebie w kole, chwytamy się za ręce, tańczymy śpiewając:
Tańczymy labado, labado,labado
Małego walczyka,
Tańczą go harcerz, harcerze, harcerz / 2x
I małe zuchy też

Prowadzący pyta: Rączki były? , dzieci odpowiadają były
Uszy były? , dzieci odpowiadają nie
Wszyscy śpiewają piosenkę tańcząc i trzymając się za uszy (później ramiona, biodra'
kolanka itd.)

6.3. "Kółko i krzyżyk"
Ustawiamy krzesła, dzielimy uczestników na dwie drużyny "kółek" i 'krzyżyków". Zasady zabawy podobne są do zasad gry. Uczestnicy zabawy siadają na krzesłach lub poduszkach. Drużyny mogą podpowiadać.

6.4. "Zajączek"- opowiadanie z pokazywaniem gestów.
Biegnie sobie zajączek przez las, a tu nagle zasadzono na niego zasadzkę i biegnie przerażony (osoby kładąc ręce na skronie i machają nimi robiąc "iii..."). Za przestraszonym zajączkiem biegł rozwścieczony pies (uczestnicy łapią za nogę sąsiada mówiąc:Hau, hau). Drogą szedł głuchy dziadek, który bardzo chciał się dowiedzieć, co się dzieje w tym lesie (nachylamy się do sąsiada przykładamy rękę do swego ucha mówiąc "he". A, koniec tej historii był taki, że piesek zmęczony gonitwą zatrzymał się przy najbliższym drzewie i zrobił "Si.." ( podnosimy jedną nogę do góry i wypowiadamy słowo "si")

7. Zabawy przeplatamy nagraniami muzycznymi i pozostawiamy czas na własna zabawę.
8. Ocena zajęć:
Uczniowie na przygotowanych arkuszach papieru oceniają zajęcia rysując odpowiednie "słoneczka"



9. Sprzątanie sali.


Opracowanie: Amelia Chwalisz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5136
 
   Komentarze
  • zula, 2004-02-20

    bardzo ciekawy pomysł

  • paulina, 2004-02-20

    bardzo sie cieszę,że pojawiaja sie materiały na temat świetlicy

  • krystyna, 2004-02-22

    bardzo ciekawy pomysł, chetnie z niego skorzystam

  • ewa, 2004-02-22

    chętnie skorzystam z twojej propozycji, może masz jeszcze inne
    propozycje

  • monika, 2004-02-24

    przeglądałam twoje materiały muszę przyznać, że są ciekawe, chętnie
    nawiążę współpracę

  • jola, 2004-02-26

    przeprowadziłam zajęcia wg. twojego scenariusz, były bardzo ciekawe
    dziękuję

  • świetliczanka, 2004-03-01

    bardzo cielawy konspekt

  • sofia, 2004-03-07

    jest dobrze tak trzymaj



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 4.76



    Ilość głosów: 219
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014