Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Wioletta Antczak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

"Dlaczego należy dbać o higienę?" - scenariusz zajęć kształcenia zintegrowanego

- n +

Scenariusz zajęć z kształcenia zintegrowanego w klasie I blok tematyczny: Dbamy o swje zdrowie Temat dnia: dlaczego należy dbać o higienę?

Zapis w dzienniku:
Kilkuzdaniowe wypowiedzi nt. roli higieny w życiu człowieka na podstawie historyjki obrazkowej, własnych obserwacji i wykonanych ćwiczeń. Układanie haseł nt. higieny z wykorzystaniem rozsypanki wyrazowej oraz własnych pomysłów. Ćwiczenia rachunku pamięciowego i rozwiązywanie zadań tekstowych. Praktyczne zastosowanie umiejętności dokonywania obliczeń pieniężnych.

Cele operacyjne:
- określa przeznaczenie zgromadzonych przedmiotów i segreguje je na zbiory,
- wyodrębnia środki czystości,
- wypowiada się na temat roli higieny w życiu człowieka,
- poprawnie oblicza działania w zakresie 10,
- określa relacje między liczbami i koloruje obrazek,
- układa poprawnie zdanie z rozsypanki wyrazowej,
- wyraża ruchem, gestem i mimiką treść hasła,
- stosuje obliczenia pieniężne w ćwiczeniach praktycznych,
- samodzielnie rozwiązuje zadania tekstowe i sprawdza rozwiązanie,
- ocenia swoją pracę.

Środki dydaktyczne:
Karty pracy, plansza z artykułami i cenami, fiszki z zadaniami tekstowymi o zróżnicowanym stopniu trudności, fiszki autokorektywne, rekwizyty do zabawy w sklep (środki czystości, opakowania lekarstw, monety i banknoty), ilustracje, podręcznik "Z Ekoludkiem w szkole" str. 71, środki czystości (pasta do zębów, szczoteczka, mydło, szampon), opakowania od lekarstw, termometr, stetoskop, artykuły żywnościowe (chleb, chrupki, chałka, herbata, herbatniki), rozsypanki wyrazowe, obrazki do kolorowania, paski kolorowego kartonu, klej, nożyczki, kredki, tektura, agrafki, napisy higiena choroba, wyrazy do umieszczenia w kąciku ortograficznym, uśmiechnięte ząbki za dobrze wykonaną pracę.

Metody:
słowne: praca z tekstem, rozmowa
oglądowe: pokaz, obserwacja, prezentacja
problemowe: gry dydaktyczne, burza mózgów
praktyczne: ćwiczenia, instruktaż
waloryzacyjne: impresyjne, ekspresyjne

Formy:
indywidualna: jednolita, zróżnicowana
grupowa: jednolita, zróżnicowana
zbiorowa: jednolita
 
PRZEBIEG ZAJĘĆ KIERUNKI
EDUKACJI
1. Uczniowie naśladują ruchy i gesty, jakie pokazuje nauczyciel. Następnie wykonują ruchy zgodnie z przeznaczeniem przedmiotu, który podnosi do góry nauczyciel.
- Pokażcie ruchem, do czego służy ten przedmiot.
- Posegregujcie te przedmioty na zbiory.
- Do czego służą te przedmioty? Gdzie można je kupić?
Uczniowie układają przedmioty segregując na trzy zbiory zgodnie z ich przeznaczeniem: środki czystości, lekarstwa, żywność. Określają, do czego służą te przedmioty i gdzie można je kupić.
2. Oglądanie historyjki obrazkowej, str. 71, podpisywanie obrazków.
Swobodne wypowiedzi na temat roli higieny w życiu człowieka.
- Na czym polega higiena osobista?
- W jaki sposób należy o nią dbać?
- Jakie znaczenie ma ona dla człowieka?
3. Praca w grupach, do której dzieci zostają przydzielone na podstawie zaszyfrowanej na kartach pracy wiadomości.
- Gdy wykonacie działania dowiecie się, w jakich grupach będziecie pracować.:
I - waleczne pasty Fluorowe
II - sprytne szczoteczki Spryciary
III - pachnące mydła Pienidła
IV - szalone szampony Pieniacze
Uczniowie siadają przy stole, na którym leży rekwizyt pasujący do nazwy.
4. Wykonanie herbu własnej grupy. Uczniowie otrzymują obrazki do kolorowania (herby przedstawiające przybory do mycia).
- Pokolorujcie te obrazki wg kodu wynikającego z obliczeń. Następnie obrazek przyklejcie na tekturkę. Wytnijcie kształt herbu i przypnijcie sobie agrafką do ubrań.
5. Układanie haseł swojej grupy z rozsypanki wyrazowej na temat higieny.
- Ułóżcie z rozsypanki wyrazowej hasła swojej grupy. Następnie przyklejcie je na długich paskach kolorowego kartonu.
6. Zaprezentowanie wykonanych haseł i herbów gestem, ruchem, słowem i mimiką. Przypięcie haseł na gazetce integralnej.
7. Układanie zdań na temat higieny z zastosowaniem podanych wyrazów. Do umieszczonych na tablicy napisów "choroba" i "higiena" uczniowie wymyślają hasła. Improwizowanie melodii i rytmu do ułożonych haseł.
8. Szukanie w tekstach ułożonych haseł wyrazów z literą "h" i "ch".
- Odszukajcie w tekstach haseł wyrazy z "h" i "ch". Przepiszcie te wyrazy na kartach pracy w dwóch kolumnach. Zaznaczcie na kolorowo litery "h" i "ch".
Wskazywanie wyrazów z "h" i "ch" wśród zgromadzonych na stołach napisów i umieszczenie ich na tablicy w kąciku ortograficznym. Przepisanie wyrazów na kartach pracy w dwóch kolumnach wyróżniając na kolorowo "h" i "ch".
9. Zabawa w sklep w grupach. Uczniowie wybierają spośród siebie sprzedawcę. Ustalają ceny, które ustawiają przy towarze. Kupujący proszą o podanie wybranych towarów, których koszt nie przekracza 10 zł. Sprzedawcy obliczają koszt i wydają resztę. Następnie zamieniają się rolami.
10. Rozwiązywanie zadań tekstowych.
- Z podanych zadań wybierzcie trzy, obliczcie je i porównajcie wyniki z prawidłowym rozwiązaniem na karcie kontrolnej.
Uczniowie wybierają z zestawu zadań - o różnym stopniu trudności - zadania dostosowane do swoich możliwości. Obliczają i porównują z prawidłowym rozwiązaniem na karcie kontrolnej.
11. Utrwalenie zdobytych wiadomości. Przeprowadzenie samooceny własnej pracy oraz pracy swojego zespołu. Uczniowie omawiają wykonane podczas zajęć zadania. Sami oceniają rezultat swojej pracy i wysiłek, jaki musieli w nią włożyć. Wybierają w nagrodę znaczek: uśmiechnięty bardziej lub mniej ząbek.
 
ruchowa matematyczna
środowiskowa






polonistyczna
środowiskowa



matematyczna
polonistyczna
środowiskowa






matematyczna
plastyczna



polonistyczna


ruchowa
środowiskowa

polonistyczna
muzyczna

polonistyczna







matematyczna
środowiskowa
polonistyczna
matematyczna





polonistyczna

Opracowanie: Wioletta Antczak

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9416
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014