Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Joanna Jesionowska
Wychowanie do życia w rodzinie, Scenariusze

"Moja rodzina" - scenariusz zajęć "Wychowanie do życia w rodzinie"

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ "WYCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE"

Temat: Moja rodzina

Treść: Funkcje rodziny

Cele:
- opisywanie funkcji poszczególnych członków rodziny,
- postrzeganie siebie jako element całości jaka jest rodzina,
- ukazanie roli dziecka,
- uświadomienie wagi dawania i przyjmowania uczuć.

Metody techniki pracy: praca indywidualna i grupowa, pogadanka.
Środki dydaktyczne: karta pracy.

Przebieg zajęć:

1. Uczniowie w swoich kartach pracy wpisują słowa, które kojarzą im się ze słowem "rodzina". Następnie wspólnie z nauczycielem ustalają definicję rodziny. Należy pamiętać o tym, że w klasie mogą być dzieci z rodzin niepełnych, z rodzin zastępczych oraz że mogą być dzieci adoptowane. Nauczyciel musi podkreślić, że najważniejsze są uczucia w rodzinie.

2. Uczniowie wpisują w kontury domu uczucia między członkami rodziny oraz zachowania, które sprzyjają życzliwej atmosferze w domu. Następnie opowiadają jak członkowie rodziny mogą okazywać sobie uczucia. Odpowiadają na pytania po czym poznajemy miłość w rodzinie. Podkreślamy, że ważne są nie tylko słowa, ale i czyny.

3. Nauczyciel z uczniami prowadzi rozmowę na temat obowiązków członków rodziny.
Uczniowie opisują jaki funkcje w domu pełnią rodzice, rodzeństwo oraz oni sami. Jak czują się, gdy ktoś nie wywiązuje się z powierzonych zadań. Uczniowie opowiadają o tym jak pomagają w obowiązkach domowych. Nauczyciel podkreślą, że w ten sposób okazują miłość w rodzinie.
Uczniowie wykonują ćwiczenie 3; w prostokąt wpisują członka rodziny, a poniżej czynności które najczęściej wykonuje w domu. Następnie wspólnie analizują kto najwięcej ma obowiązków i czy można to zmienić.

4. Na zakończenie zajęć uczniowie rozwiązują krzyżówkę (ćwiczenie nr 4).


KARTA PRACY UCZNIA

TEMAT ZAJĘĆ: "Moja Rodzina"

1. Wpisz słowa, które kojarzą ci się ze słowem rodzina, a następnie ustal definicje rodziny.

RODZINA

Rodzina to: ..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................
..................................................................................

2. W kontury domu wpisz uczucia i zachowani członków rodziny, które sprzyjają życzliwej atmosferze w domu.



3. W prostokąt wpisz członka rodziny, a poniżej czynności które wykonuje w domu.



4. Podane poniżej wyrazy wstaw prawidłowo do krzyżówki tak, aby utworzyły hasło: wyrozumiałość, zaufanie, mama, rodzina, święta, czułość

KRZYŻÓWKA:



HASŁO KRZYŻÓWKI: ......................................

Opracowanie: mgr Joanna Jesionowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 16218
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 1



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014