AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Iwaniec-Kopaczewska
Język angielski, Scenariusze

Boże narodzenie - scenariusz lekcji języka angielskiego

- n +

Merry Christmas! Poznajemy słownictwo związane ze świętami Bożego Narodzenia.

KLASA IV

Cele: uczniowie znają słownictwo związane ze świętami: prezent (gift), choinka (christmas tree), renifer (reindeer), kartka świąteczna (christmas card), kolęda (carol), Święty Mikołaj (Santa Claus) itd. Potrafią czytać dla ogólnego zrozumienia, umieją twórczo i kreatywnie wykorzystywać zdobytą wiedzę i kompetencje komunikacyjne, znają świąteczne zwyczaje Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Umieją śpiewać piosenkę świąteczną "Jingle bells".

Materiały: obrazki obrazujące przedmioty związane ze świętami, materiały z książki "British and American Holidays" Jolanta Jedzok; kopie tekstu piosenki "Jingle bells"; kaseta, magnetofon.

Część 1
Aktywizacja uczniów metodą Burza Mózgów - pracując w grupach uczniowie zapisują na kartkach jak najwięcej tradycji świątecznych krajów anglosaskich, które znają z filmów bądź innych źródeł. Następnie przedstawiciele grup odczytują swoje notatki na forum klasy. Nauczyciel uzupełnia wiadomości uczniów opowiadając o zwyczajach bożonarodzeniowych panujących w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych (na podstawie książek: "Britain in Close-Up" David McDowall, "American Life and Institutions" D.K.Stevenson i "British and American Holidays" Jolanta Jedzok).

Część2.
Uczniowie poznają słownictwo związane ze świętami - nauczyciel pokazuje obrazki i nazywa je, uczniowie ćwiczą ich wymowę. Następnie uczniowie dostają kopie ćwiczenia (obrazek Świętego Mikołaja z workiem) i listę różnych słów, np. summer, carol, breakfast, reindeer itp.
Zadaniem uczniów jest zapisanie na worku Św. Mikołaja słów związanych ze świętami i odrzucenie tych, które są tematycznie związane z lekcją.
Następnie uczniowie dostają tekst piosenki "Jingle bells" i uczą się śpiewać.
Nauczyciel rozdaje uczniom nieuzupełniony dialog między Mikołajem i chłopcem. Uczniowie pracują w parach. Ich zadaniem jest wczucie się w rolę Mikołaja i udzielenie odpowiedzi na zadane pytania.

I AM SANTA CLAUS
Jim: Hello, Santa Claus. How are you?
SANTA:. ...................................
Jim: Where do you live?
SANTA:. ....................................
Jim: What do you do there?
SANTA:. ....................................
Jim: How do you travel?
SANTA:. ...................................
Jim: How many reindeer do you have?
SANTA:. ...................................
Jim: What are their names?
SANTA:. ...................................
Jim: How do you get into the house?
SANTA:. ...................................
Jim: Where do you put gifts?
SANTA:. ...................................
Jim: Thank you. Bye!
SANTA:. ...................................

Następnie poszczególne pary odczytują na głos swoje dialogi.

Część 3
Na zakończenie uczniowie śpiewają piosenkę "Jingle bells".

Opracowanie: Anna Iwaniec-Kopaczewska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 13451


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.86



Ilość głosów: 7

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.