Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Sabina Kubrycz
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Uczymy się dbać o swoje zdrowie - scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie II

- n +

Uczymy się dbać o swoje zdrowie!

SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH W KLASIE II
Szkoła Podstawowa w Kałkowie

Ośrodek tematyczny: Wiosenne katary.

DŁUŻSZE WIELOZDANIOWE WYPOWIEDZI NA TEMAT: JAK DBAĆ O ZDROWIE? NA PODSTAWIE WIERSZY I DOŚWIADCZEŃ UCZNIÓW. REDAGOWANIE I ZAPISYWANIE ZDAŃ. PROJEKTOWANIE I WYKONYWANIE PLAKATU NA TEMAT: DBAM O SWOJE ZDROWIE.

Cele:
- kształtowanie nawyku dbania o własne zdrowie,
- poznanie czynników wpływających na zdrowie człowieka,
- przypomnienie wartości odżywczych spożywanych pokarmów,
- wypowiadanie się na dany temat,
- kształcenie umiejętności czytania,
- redagowanie i zapisywanie zdań,
- zapoznanie z różnymi rodzajami plakatów,
- wykonywanie plakatu promującego zdrowy styl życia,
- formułowanie odpowiedzi na pytania.

Metody: praca z tekstem, rozmowa, ćwiczenia, bezpośredniej celowości ruchu.

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna, praca w grupach.

Pomoce dydaktyczne: tekst, ćwiczenia, zeszyty, plakaty o różnej tematyce, kartki, flamastry, kredki, papier kolorowy, kolorowa makulatura, kawałki tkanin, klej, nożyczki.

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1. Omówienie charakterystycznych cech wiosennej pogody.
2. Przeczytanie tekstu.
W marcu jak uczniów garncu - mówi przysłowie. Raz jest ciepło, raz zimno. Świeci słońce, uczniów za chwilę pada śnieg lub deszcz. Takie zmiany pogody powodują, że twój organizm jest na przemian ogrzewany uczniów oziębiany. Zmniejsza to jego odporność. Możesz łatwo zachorować na grypę, anginę lub złapać katar.
3. Wypowiedzi uczniów na temat wiosennej pogody.
- Jaka jest teraz pora roku?
- Czym się charakteryzuje?
- W jaki sposób ludzie reagują na zmieniające się warunki pogodowe?
- Jak należy się ubierać, aby nie marznąć i nie przeziębić się?
4. Przypomnienie charakterystycznych elementów pogody i zjawisk atmosferycznych obserwowanych wiosną.
5. Głośne czytanie przez dobrze czytającego ucznia wiersza Haliny Szayerowej pt. "Wiośnie naprzeciw".
- Formułowanie odpowiedzi dotyczące wiersza.
6. Przeczytanie i omówienie dobrych rad dotyczących sposobu ubierania się wczesną wiosną.
- Formułowanie i zapisywanie rady dotyczącej właściwego ubierania się.
7. Wypowiedzi na temat wiersza Andrzeja Majewskiego pt. "Gimnastyka".
- Ciche czytanie przez uczniów wiersza w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie: Dlaczego powinniśmy się gimnastykować?
- Głośne czytanie fragmentów wiersza na poparcie swoich wypowiedzi.
8. Zabawa ruchowa: Jak rozpoczynam dzień?
Dzieci naśladują ruchem czynności, które wykonują codziennie rano: wstanie z łóżka, przeciąganie się, mycie, ubieranie, jedzenie śniadania, mycie zębów, wyjście do szkoły itp.
9. Omówienie ilustracji, wyjaśnienie dzieciom terminów: mięśnie ramion, mięśnie brzucha (nóg, grzbietu).
10. Ułożenie zestawu ćwiczeń gimnastycznych (wykonywanie tych ćwiczeń) na podstawie informacji odszukanych w wierszu:
- stanie w półrozkroku -skłony w przód, w tył, na boki,
- w staniu - wymachy ramion,
- przysiady,
- podskoki w przód, w tył, na boki,
- skręty tułowia w prawo, w lewo.
Wyjaśnienie, jakie grupy mięśni rozwijają się dzięki wykonywaniu tych ćwiczeń. Układanie przez dzieci własnych zestawów ćwiczeń gimnastycznych.
11. Przeczytanie dobrych rad dotyczących wpływu gimnastyki i ruchu na świeżym powietrzu na zdrowie i kondycję fizyczną człowieka.

Dobre rady:
* Gimnastykuj się codziennie przy otwartym oknie, przynajmniej przez 15 minut.
* Zawsze ćwicz na zajęciach w szkole.
* Podczas ćwiczeń wciągaj powietrze nosem, nie ustami.
* Kiedy tylko możesz, przebywaj na świeżym powietrzu.
- Formułowanie i zapisywanie rady dotyczącej gimnastyki.
12. Słuchanie czytanego przez nauczyciela wiersza Krzysztofa Gruszczyńskiego pt. "Witaminy".
-Formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące wiersza.
13. Przypomnienie wiadomości na temat prawidłowego odżywiania się.
- Rozmowa na temat ilości, różnorodności i regularności posiłków, jakie w ciągu dnia powinny zjadać dzieci.
- Przypomnienie znaczenia dla organizmu człowieka spożywania produktów pochodzenia zwierzęcego i roślinnego.
14. Przepisanie do zeszytów trzech ostatnich wersów wiersza (od słów: Chcesz być wesół...).
15. Wypowiedzi na temat samodzielnie przeczytanych rad dotyczących prawidłowego odżywiania się:

Dobre rady:
* Jedz nie za dużo, ale i nie za mało.
* Zamiast hot-dogów, hamburgerów, tłustych mięs i wędlin jedz owoce i warzywa.
* Myj owoce i warzywa przed jedzeniem, nie zapomnij umyć rąk.
* Ogranicz jedzenie słodyczy (po jedzeniu czegoś słodkiego umyj zęby).
* Pij tylko przegotowaną wodę, nigdy prosto z kranu.
- Formułowanie i zapisywanie rady dotyczącej prawidłowego odżywiania się.
- Układanie przez uczniów jadłospisów.
16. Czytanie z podziałem na role wiersza Marka Bartkowicza pt. "Czemu wróbelku?....
- Formułowanie odpowiedzi na pytania dotyczące wiersza.
17. Rozmowa na temat roli optymizmu w życiu ludzi.
- Wyjaśnienie znaczenia terminu: optymizm.
Optymizm to dostrzeganie dobrych stron życia, wiara, że wszystko dobrze się ułoży.
- Czytanie rad dotyczących rozwiązywania problemów przez dzieci.
- Formułowanie i zapisywanie dobrej rady dotyczącej optymistycznego spojrzenia na świat:

Dobre rady:
* Staraj się patrzeć na świat przez różowe okulary, ciesz się życiem.
* Jeśli masz kłopoty, porozmawiaj o nich z zaufanymi osobami: rodzicami, przyjacielem, nauczycielem.
18. Zestaw gimnastyczny ułożony na zajęciach przez uczniów. Prowadzi uczeń.
20. Oglądanie plakatów i ustalenie ich tematyki (ogłoszenia o imprezach kulturalnych, ogłoszenia o kursach, promowanie zdrowia).
- Wypowiedzi uczniów na temat plakatów promujących zdrowy tryb życia.
21. Ustalenie cech charakterystycznych dla wszystkich plakatów (zawiera reklamę, ogłoszenie lub hasło ujęte w artystyczną formę, ma duży format).
22. Podanie tematu działalności plastycznej:
- Dziś wykonacie plakaty, które będą zachęcały was i waszych kolegów do dbania o zdrowie.
- Zastanówcie się, w jaki sposób zachęcicie innych do aktywnego wypoczynku i prowadzenia zdrowego stylu życia.
23. Omówienie technik, jakimi może być wykonana praca:
- technika I -rysowanie flamastrami,
- technika II -rysowanie kredkami,
- technika III -kolaż z kolorowego papieru, kawałków tkanin i makulatury.
24. Wybór techniki i twórcza praca dzieci.
25. Omówienie i wystawa prac.


Opracowanie: Sabina Kubrycz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 9714
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3.5



Ilość głosów: 2
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014