![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Dorota Piwkowska Język polski, Scenariusze Jaką rolę odegrała katarynka w życiu niewidomej dziewczynki?Jaką rolę odegrała katarynka w życiu ociemniałej dziewczynki?Cele lekcji: uczeń:- pracuje z lekturą, - opowiada historię choroby niewidomej dziewczynki, - stosuje słownictwo emocjonalne, - dostrzega tragizm życia małej bohaterki, - redaguje notatkę. Metody i formy pracy: - praca z tekstem - metoda problemowa-poszukująca - dyskusja Środki dydaktyczne: - tekst "Katarynki" Tok lekcji: 1. Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki, na których zapisują, czego brakuje niewidomej dziewczynce. 2. Uczniowie odczytują swoje spostrzeżenia i notują je. ![]() Wniosek: nie ma prawdziwego dzieciństwa 3. Uczniowie przedstawiają historię jej choroby. Posługują się cytatami. 4. Dyskusja na temat roli pana Tomasza: - kiedy wkracza w życie niewidomej? - czy dziewczynka zadaje sobie z tego sprawę? - czy jej życie ulega zmianie? - co dają sobie nawzajem? ![]() Wniosek: każdy człowiek potrzebuje drugiego człowieka Opracowanie: Dorota Piwkowska Zgłoś błąd Wyświetleń: 7557
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |