AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Dorota Piwkowska
Język polski, Scenariusze

Jaką rolę odegrała katarynka w życiu niewidomej dziewczynki?

- n +

Jaką rolę odegrała katarynka w życiu ociemniałej dziewczynki?

Cele lekcji: uczeń:
- pracuje z lekturą,
- opowiada historię choroby niewidomej dziewczynki,
- stosuje słownictwo emocjonalne,
- dostrzega tragizm życia małej bohaterki,
- redaguje notatkę.

Metody i formy pracy:
- praca z tekstem
- metoda problemowa-poszukująca
- dyskusja

Środki dydaktyczne:

- tekst "Katarynki"

Tok lekcji:
1. Nauczyciel rozdaje uczniom karteczki, na których zapisują, czego brakuje niewidomej dziewczynce.
2. Uczniowie odczytują swoje spostrzeżenia i notują je.

Wniosek: nie ma prawdziwego dzieciństwa
3. Uczniowie przedstawiają historię jej choroby. Posługują się cytatami.
4. Dyskusja na temat roli pana Tomasza:
- kiedy wkracza w życie niewidomej?
- czy dziewczynka zadaje sobie z tego sprawę?
- czy jej życie ulega zmianie?
- co dają sobie nawzajem?



Wniosek: każdy człowiek potrzebuje drugiego człowieka

Opracowanie: Dorota Piwkowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 7557


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5.6



Ilość głosów: 5