Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Katarzyna Frydrysiak
Zajęcia zintegrowane, Scenariusze

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I, blok tematyczny: "Las zaprasza", temat dnia - "Miło było w lesie"

- n +

Scenariusz zajęć zintegrowanych w klasie I

BLOK TEMATYCZNY: LAS ZAPRASZA

TEMAT DNIA: MIŁO BYŁO W LESIE

CELE

Uczeń:
- rozpoznaje i nazywa niektóre leśne rośliny i zwierzęta
- stosuje zdobyte wiadomości w praktycznym działaniu
- wypowiada się na temat życia lasu na podstawie wycieczki
- redaguje krótki swobodny tekst
- kończy rozpoczęte zdania lub uzupełnia w nich luki
- prezentuje efekty swojej pracy
- próbuje oceniać pracę kolegów
- potrafi dostrzec i poprawić źle zbudowane zdanie lub błąd ortograficzny
- rozwiązuje proste zadania z treścią
- mnoży liczby w zakresie 30
- zgodnie współdziała w grupie
- dostrzega piękno leśnej przyrody
- wie, jak zachować się w lesie

METODY
- praktyczne działanie
- rozmowa kierowana

FORMY
- zbiorowa, grupowa, indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE
- ilustracje leśnych roślin i zwierząt
- krzyżówka
- zdjęcia z wycieczki
- kaseta nr 3 "Wesoła szkoła"
- teksty do uzupełnienia
- liście dębu, brzozy, leszczyny i gałązki sosny naklejane na taśmę samoprzylepną
- karton, klej, nożyczki, dziurkacz, tasiemka

PRZEBIEG ZAJĘĆ (CZAS TRWANIA 165 MINUT)

1. Dzieci, wchodząc do klasy wybierają z koszyczka listek i przyklejają go do ubrania. Siadają w kole na dywanie. Powitanie.

2. Wspólne rozwiązanie umieszczonej na tablicy krzyżówki do hasła "Byliśmy w lesie". (Do odgadywania haseł nauczyciel wykorzystuje ilustracje przedstawiające to, co dzieci widziały podczas wycieczki do lasu np.: sosnę, ślimaka, mrówkę, dąb itd.)

3. Oglądanie zdjęć z wycieczki do lasu, która miała miejsce poprzedniego dnia.

4. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wrażeń z wycieczki.

5. Rozpoznawanie nazw drzew, których liście dzieci mają przyklejone do swoich ubrań. Odszukanie nazw tych drzew na stolikach, zajęcie miejsc. W ten sposób tworzą się grupy.

6. Wykonanie albumów ze zdjęciami "Miło było w lesie". (Naklejanie zdjęć na karton, wykonanie dziurek dziurkaczem, połączenie tasiemką. Praca w grupach.)

7. Poinformowanie dzieci, że miłą pamiątką z wycieczki będzie nie tylko album, ale także napisanie krótkich wspomnień, które potem znajdą się w klasowej gazetce.

8. Podział klasy na trzy zespoły. (Nauczyciel kieruje się możliwościami dzieci.)

Zespół A: dzieci samodzielnie piszą swobodny tekst inspirowany wycieczką

Zespół B: dzieci otrzymują tekst z rozpoczętymi zdaniami, kończą je np.:

Wczoraj byliśmy na...
Obserwowaliśmy różne...
Z uwagą przyglądaliśmy się...
Z pomocą pani robiliśmy...
Zachowywaliśmy się...
Wycieczka była...

Zespół C: dzieci uzupełniają tekst luk np.:
Wczoraj byliśmy w..... Widzieliśmy.....liściaste i iglaste. Słuchaliśmy śpiewu..... Przyglądaliśmy się pracowitym..... Zachowywaliśmy się. ...., żeby nie płoszyć leśnych..... Na pamiątkę robiliśmy..... To była. ....wycieczka.

9. Prezentacja prac dzieci. Wspólna korekta. Wybór prac do gazetki klasowej. (Dzieci, których prace nie znalazły się w gazetce, zamieszczą w niej swoje prace plastyczne.)

10. Wzorowe przepisanie poprawionych tekstów.

11. Zabawa ruchowa do muzyki z kasety nr 3 "Wesoła szkoła", naśladowanie odgłosów lasu, zachowania zwierząt i dzieci w lesie.

12. Rozwiązywanie zadań tekstowych utrwalające mnożenie liczb do 30.

13. Praca domowa: Wykonaj ilustrację "Moje wspomnienie z wycieczki do lasu." (Niektóre prace trafią do klasowej gazetki.)

14. Spotkanie w kole na dywanie. Odśpiewanie piosenki "Leśna muzyka" kaseta nr 3 "Wesoła szkoła". Podsumowanie i ocena pracy.

LITERATURA
1. Knaflewska J., Siemionowicz M.: Encyklopedia polska 2000, tom 6 Przyroda, Poznań 1999
2. Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku klasy 1-3: WSiP, Warszawa 1999
3. Semenowicz H.: Nowoczesna szkoła francuska technik Freineta, Warszawa 1966
4. Sterry P.: Obserwator przyrody, Warszawa 1994

Opracowanie: KATARZYNA FRYDRYSIAK

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3964
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014