AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Jolanta Jeznach, Danuta Sieczczyńska
Historia, Konspekty

Konspekt lekcji z historii w szkole podstawowej integracyjnej

- n +

PROJEKT HISTORYCZNY - we współpracy z młodzieżą niemiecką

"Ślady przeszłości", czyli uczniowie adoptują zabytki.

CELE:
- uświadomienie młodzieży dlaczego warto troszczyć się o ślady przeszłości;
- uzmysłowienie im, że nawet pojedyncze przedmioty (budowle, pałace, pomniki, cmentarzyska) mają wartość artystyczną i historyczną;
- zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym miejscowości, regionu;


OSOBY WSPOMAGAJĄCE PROJEKT:
1. Jolanta Jeznach - nauczyciel historii
2. Iwona Malik - nauczyciel historii
3. Miejscowy konserwator zabytków.
4. Władze gminy, powiatu.
5. Domy i ośrodki kultury, biblioteki.
6. Dyrekcja szkoły i nauczyciele innych przedmiotów.
7. Rodzice i inni dorośli zainteresowani historią naszego miasta np. fotograf i artysta malarz.

REALIZACJA:

1. Wybór zabytku (cmentarz ewangelicki).
- zajmujemy się zabytkiem (cmentarz)

Część teoretyczna:
- zebranie dokumentacji, poznanie, ustalenie czego nie wiemy;
- opracowanie dokumentacji, czyli opisanie istniejących źródeł, uporządkowanie zebranych dokumentów, sporządzenie rysunku oraz dokumentacji fotograficznej - opisanie jej, dołączenie bibliografii.

Część praktyczna:
- odtworzenie i pokazanie jak kiedyś wyglądało to miejsce, poprzez wykonanie makiety, rysunku lub planu;
- uporządkowanie terenu, postawienie tablicy informacyjnej,
- zaprezentowanie tego miejsca innym, zachęcenie do odwiedzania i doceniania go, wcielenie się w rolę przewodnika;
- zabezpieczenie i stała opieka nad obiektem.

2. Uczniowie wypełniają kartę zabytku.
(Co to jest?, Kiedy powstał?, W jakim stylu został wykonany?)

3. Przedstawienie dokumentacji w postaci:
- bibliografii,
- ustalenie i zebranie informacji o ewangelikach w Działdowie,
- opis dokumentów,
- załączenie dokumentów,
- relacje, wywiad, wspomnienie,
- współczesne zdjęcia pokazujące cmentarz,
- ocena stanu zachowania obiektu (dokonana przez ekspertów),
- nakręcony film dokumentujący naszą akcję.

4. Prezentacja:
- przygotowanie informatora o danym zabytku,
- przygotowanie przewodnika po naszym mieście i okolicy,
- wycieczki dla uczniów z Niemiec.

5. Adoptujemy zabytek - uroczysta ceremonia.

Opracowanie: Jolanta Jeznach - nauczyciel historii

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3044


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 3



Ilość głosów: 1