Katalog Jolanta Jeznach, Danuta Sieczczyńska Historia, Konspekty Konspekt lekcji z historii w szkole podstawowej integracyjnejPROJEKT HISTORYCZNY - we współpracy z młodzieżą niemiecką"Ślady przeszłości", czyli uczniowie adoptują zabytki.CELE: - uświadomienie młodzieży dlaczego warto troszczyć się o ślady przeszłości; - uzmysłowienie im, że nawet pojedyncze przedmioty (budowle, pałace, pomniki, cmentarzyska) mają wartość artystyczną i historyczną; - zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym miejscowości, regionu; OSOBY WSPOMAGAJĄCE PROJEKT: 1. Jolanta Jeznach - nauczyciel historii 2. Iwona Malik - nauczyciel historii 3. Miejscowy konserwator zabytków. 4. Władze gminy, powiatu. 5. Domy i ośrodki kultury, biblioteki. 6. Dyrekcja szkoły i nauczyciele innych przedmiotów. 7. Rodzice i inni dorośli zainteresowani historią naszego miasta np. fotograf i artysta malarz. REALIZACJA: 1. Wybór zabytku (cmentarz ewangelicki). - zajmujemy się zabytkiem (cmentarz) Część teoretyczna: - zebranie dokumentacji, poznanie, ustalenie czego nie wiemy; - opracowanie dokumentacji, czyli opisanie istniejących źródeł, uporządkowanie zebranych dokumentów, sporządzenie rysunku oraz dokumentacji fotograficznej - opisanie jej, dołączenie bibliografii. Część praktyczna: - odtworzenie i pokazanie jak kiedyś wyglądało to miejsce, poprzez wykonanie makiety, rysunku lub planu; - uporządkowanie terenu, postawienie tablicy informacyjnej, - zaprezentowanie tego miejsca innym, zachęcenie do odwiedzania i doceniania go, wcielenie się w rolę przewodnika; - zabezpieczenie i stała opieka nad obiektem. 2. Uczniowie wypełniają kartę zabytku. (Co to jest?, Kiedy powstał?, W jakim stylu został wykonany?) 3. Przedstawienie dokumentacji w postaci: - bibliografii, - ustalenie i zebranie informacji o ewangelikach w Działdowie, - opis dokumentów, - załączenie dokumentów, - relacje, wywiad, wspomnienie, - współczesne zdjęcia pokazujące cmentarz, - ocena stanu zachowania obiektu (dokonana przez ekspertów), - nakręcony film dokumentujący naszą akcję. 4. Prezentacja: - przygotowanie informatora o danym zabytku, - przygotowanie przewodnika po naszym mieście i okolicy, - wycieczki dla uczniów z Niemiec. 5. Adoptujemy zabytek - uroczysta ceremonia. Opracowanie: Jolanta Jeznach - nauczyciel historii Wyświetleń: 3044
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |