Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Jolanta Jeznach, Danuta Sieczczyńska
Historia, Konspekty

Konspekt lekcji z historii w szkole podstawowej integracyjnej

- n +

PROJEKT HISTORYCZNY - we współpracy z młodzieżą niemiecką

"Ślady przeszłości", czyli uczniowie adoptują zabytki.

CELE:
- uświadomienie młodzieży dlaczego warto troszczyć się o ślady przeszłości;
- uzmysłowienie im, że nawet pojedyncze przedmioty (budowle, pałace, pomniki, cmentarzyska) mają wartość artystyczną i historyczną;
- zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym miejscowości, regionu;


OSOBY WSPOMAGAJĄCE PROJEKT:
1. Jolanta Jeznach - nauczyciel historii
2. Iwona Malik - nauczyciel historii
3. Miejscowy konserwator zabytków.
4. Władze gminy, powiatu.
5. Domy i ośrodki kultury, biblioteki.
6. Dyrekcja szkoły i nauczyciele innych przedmiotów.
7. Rodzice i inni dorośli zainteresowani historią naszego miasta np. fotograf i artysta malarz.

REALIZACJA:

1. Wybór zabytku (cmentarz ewangelicki).
- zajmujemy się zabytkiem (cmentarz)

Część teoretyczna:
- zebranie dokumentacji, poznanie, ustalenie czego nie wiemy;
- opracowanie dokumentacji, czyli opisanie istniejących źródeł, uporządkowanie zebranych dokumentów, sporządzenie rysunku oraz dokumentacji fotograficznej - opisanie jej, dołączenie bibliografii.

Część praktyczna:
- odtworzenie i pokazanie jak kiedyś wyglądało to miejsce, poprzez wykonanie makiety, rysunku lub planu;
- uporządkowanie terenu, postawienie tablicy informacyjnej,
- zaprezentowanie tego miejsca innym, zachęcenie do odwiedzania i doceniania go, wcielenie się w rolę przewodnika;
- zabezpieczenie i stała opieka nad obiektem.

2. Uczniowie wypełniają kartę zabytku.
(Co to jest?, Kiedy powstał?, W jakim stylu został wykonany?)

3. Przedstawienie dokumentacji w postaci:
- bibliografii,
- ustalenie i zebranie informacji o ewangelikach w Działdowie,
- opis dokumentów,
- załączenie dokumentów,
- relacje, wywiad, wspomnienie,
- współczesne zdjęcia pokazujące cmentarz,
- ocena stanu zachowania obiektu (dokonana przez ekspertów),
- nakręcony film dokumentujący naszą akcję.

4. Prezentacja:
- przygotowanie informatora o danym zabytku,
- przygotowanie przewodnika po naszym mieście i okolicy,
- wycieczki dla uczniów z Niemiec.

5. Adoptujemy zabytek - uroczysta ceremonia.

Opracowanie: Jolanta Jeznach - nauczyciel historii

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 2503
 
   Komentarze
  • Katarzyna P, 2012-02-27

    Pomysł ciekawy. Liczyłam na dokładniejsze wskazówki dotyczące sposobu
    realizacji poszczególnych zadań.

  • IRENA, 2012-07-29

    DOBRY POMYSL, CIEKAWIE OPRACOWANY,LICZE NA WIECEJ TAK DOBRYCH
    PROPOZYCJI



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3



    Ilość głosów: 1
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014