AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Iwona Rękawiecka
Różne, Scenariusze

"Budowanie poczucia tożsamości poprzez poznawanie części własnego ciała i imienia" - scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjno-wychowawczych

- n +

Budowanie poczucia tożsamości poprzez poznawanie części własnego ciała i imienia.

SCENARIUSZ INDYWIDUALNYCH ZAJĘĆ REWALIDACYJNO-WYCHOWAWCZYCH

Cele operacyjne:
Uczeń ma świadomość własnego ciała i poczucie tożsamości,
Uczeń zna swoje imię,
Uczeń nawiązuje kontakt i współpracę z nauczycielem,
Uczeń ma zaufanie do siebie i innych,
Uczeń ma zwiększoną wrażliwość dłoni na dotyk,
Uczeń ma poczucie sprawstwa.

Metody:
Zmodyfikowana forma metody dobrego startu,
Elementy metody ruchu rozwijającego W. Sherborne,
Stymulacja przedsionkowa,
Stymulacja polisensoryczna,
Metoda aktywizująca.

Forma pracy: indywidualna.

Forma zajęć: indywidualne zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze.

Środki dydaktyczne: koc, 4 woreczki (1 niebieski i 3 czerwone) wypełnione kaszą lub grochem, 1 wałeczek wypełniony kaszą i grochem, farby, karton, klej polimerowy, karton ze wzorem graficznym, taca z kaszą, sól, pozytywka z melodią "Panie Janie", pudełko, pędzel, woda.

Zasady:
Bazowanie na czynnościach znanych i lubianych.
Stopniowanie trudności.
Systematyczności i wielokrotnych powtórzeń.
Ćwiczenia oraz czas ich trwania i liczbę ewentualnych powtórzeń należy dostosować do indywidualnych możliwości dziecka.
Chwalimy dziecko za zainteresowanie i chęć wykonania ćwiczenia nawet wtedy, gdy efekty są dalekie od doskonałości.
Zwracamy uwagę na to, aby dziecko pracowało zgodnie ze swoimi możliwościami i w swoim tempie.

Przebieg zajęć:

1.Zajęcia wprowadzające:
przywitanie ucznia poprzez podanie rąk oraz wypowiedzenie w formie sylab "dzień -do-bry" wraz z rytmicznym ruchem rąk,
"witanie" różnych części ciała połączone z nazywaniem ich,
zapoznanie uczennicy z piosenką - motywem przewodnim dalszej części ćwiczeń (na melodię "Panie Janie"):
" Witaj Aniu, witaj Aniu,
Jak się masz, jak się masz,
Wszyscy cię lubimy, wszyscy cię lubimy,
Bądź wśród nas, bądź wśród nas".

2.Zajęcia właściwe:
ćwiczenia ruchowe- elementy metody ruchu rozwijającego:
przejazd pod "tunelem" stworzonym przez inne osoby,
huśtanie w kocu,
ćwiczenia ruchowo-słuchowe:
rytmiczne uderzanie dłońmi w woreczki (ruchy bierne- nauczyciel, stojąc za plecami ucznia prowadzi jego dłonie) przy piosence "Witaj",
wystukiwanie różnymi stronami dłoni, pięścią, palcami w wałek w rytm piosenki (jedną i dwoma rękoma),
wrzucanie woreczków do pudełka,
ćwiczenia ruchowo- słuchowo- wzrokowe:
zapoznanie ucznia ze wzorem graficznym piosenki "Witaj Aniu". Wzór graficzny przedstawiony przy użyciu aksamitu i papieru ściernego.
wodzenie palcem po wzorze i śpiewanie piosenki,
odtwarzanie wzoru na tacy z kaszą,
swobodna zabawa z kaszą,
wykonanie wzoru przy pomocy nauczyciela- technika plastyczna: materiał sypki (sól) w kompozycji kolorystycznej.

3.Zajęcia końcowe:
Prezentowanie pracy uczennicy,
Pożegnanie uczennicy piosenką:
" Żegnaj Aniu, żegnaj Aniu,
Koniec już, koniec już,
Wszyscy cię lubimy, wszyscy cię lubimy,
Pa, pa, pa, pa, pa, pa."

Opracowanie: Iwona Rękawiecka

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3044


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.