Katalog Dorota Kawecka Matematyka, Konspekty Rozwiązywanie równań liniowych z zastosowaniem wzorów skróconego mnożeniaRozwiązywanie równań liniowych z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia.KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI DLA KLASY II GIMNAZJUM.Dział programowy: Równania i nierówności liniowe z jedną niewiadomą. CELE OGÓLNE: - utrwalenie umiejętności rozwiązywania równań liniowych I stopnia z jedną niewiadomą, - rozwijanie umiejętności pracy w grupie. CELE SZCZEGÓŁOWE: UCZEŃ: - wymienia podstawowe wzory skróconego mnożenia, - podaje zasady rozwiązywania równań, - omawia działania na wyrażeniach algebraicznych, - rozwiązuje równania z zastosowaniem wzorów skróconego mnożenia współpracując z kolegami w grupie eksperckiej, - poprawnie wyjaśnia rozwiązania kolegom z grupy podstawowej, - samodzielnie rozwiązuje równania. PRACA W GRUPACH METODĄ PUZZLI. Uwaga: Klasę dzielę na grupy podstawowe - siedmioosobowe. Każda grupa otrzymuje taki sam zestaw siedmiu różnych równań ZADANIA DO PRACY W GRUPACH: Zadanie. Rozwiąż równania: 1. (x - 3)(x + 4)- 2(3x -2) = (x - 4)2 2. (x + 5)(x +2) - 3(4x - 3) = (x - 5)2 3. (x +3)2 - (4- x)(4 + x) = 2(x - 1)2 +1 4. 12 - 2(x - 1)2 = 4(x - 2) - (x - 3)(2x - 5) 5. 5(x - 1)2 - 2 (x +3)2 = 3 (x +2)2 - 7 (6x - 1) 6. (3x - 1)2 - 5(2x + 1)2 + (6x - 3)(2x +1) = (x - 1)2 7. 2x2 + (x +5)2- 2 (x +7)2 = 2 (3x - 72,5) + (x - 6)2 PRZEBIEG LEKCJI: CZĘŚĆ WSTĘPNA. Wprowadzenie poprzez nawiązanie do poprzednich lekcji. - przypomnienie wiadomości potrzebnych do rozwiązywania równań, - sprawdzenie pracy domowej, - podanie tematu, celu lekcji oraz zapoznanie uczniów z zasadami pracy na dzisiejszej lekcji.
CZĘŚĆ KOŃCOWA.
PRACA DOMOWA: Zad. Rozwiąż równania i sprawdź ich rozwiązania: 1. (x + 5)2 - (x - 3)2 = x + 1 2. (2 - x) (2 + x) + (x + 3)2 = x - 7 Opracowanie: mgr Dorota Kawecka Wyświetleń: 4864
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |