Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Barbara Szymańska
Lekcja wychowawcza, Konspekty

Moje wady i zalety

- n +

Moje wady i zalety

Treści
Rozpoznanie swoich słabych i mocnych stron, moje wady i zalety. Mój stosunek do pozytywnych i negatywnych emocji

Zamierzone osiągnięcia
- uczeń zna swoje wady i zalety
- mówi o sobie szczerze
- potrafi się dowartościować
- zdaje sobie sprawę ze swoich mocnych i słabych stron

Metody, techniki, formy
- praca w grupach
- praca indywidualna
- dyskusja

Materiały
- papier
- długopis, pisaki
- arkusz - moje mocne i słabe strony

Czas trwania: 45 minut

PRZEBIEG

Podajemy uczniom temat zajęć. Będziemy mówili o swoich wadach i zaletach, o swoich mocnych i słabych stronach. Macie dowiedzieć się o sobie, macie o sobie pomyśleć.

CZĘŚĆ WŁAŚCIWA

Rozdajemy uczniom arkusze: co wiemy o sobie

- mój wygląd zewnętrzny - co mi się podoba, a z czego nie jestem zadowolony
- moje uzdolnienia
- moje sukcesy
- moje porażki

Nie omawiamy głośno arkuszy. Czekam aż wszyscy wypełnią arkusze.

ĆWICZENIA W GRUPACH

Dzieci otrzymują kartki i na nich piszą swoje imię, oraz zapisują dwie wady i dwie zalety, zasłaniają kartkę. Następnie przekazują kartkę dalej i następny uczeń dopisuje po dwie cechy.
Po zebraniu kartek, wykreślamy podwójne odpowiedzi.
Po ćwiczeniu, pytamy dzieci:
- czy trudno jest wskazać zalety
- czy trudno jest wskazać wady
- czy jest różnica między wadami a zaletami
- czy umiesz mówić o sobie obiektywnie
- jak się czujesz, gdy inni mówią o tobie

Po dyskusji uczniowie na karcie pracy zapisują:

 
M o j e  w a d y M o j e  z a l e t y









 
 
- czy łatwo jest pisać o sobie
- czy łatwiej jest pisać o innych
- czy chcecie pracować nad swoimi wadami

Nauczyciel stara się, aby była atmosfera życzliwa, aby uczeń miał poczucie własnej wartości i chciał walczyć z wadami

PODSUMOWANIE

Uczniowie zastanawiają się czy lekcja pomogła poznać lepiej siebie.
Przez podniesienie ręki dowiadujemy się ilu uczniów oceniło pozytywnie lekcje.

Opracowanie: Barbara Szymańska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5187
 
   Komentarze
Jeszcze nie ma żadnych komentarzy, Twój może być pierwszy!

Dodaj komentarz
  Barometr
1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 1
  Publikacje

Nowe zasady publikacji
Szukaj autora i tytuł
Ostatnio dodane materiały
Ranking publikacji 
Najczęściej zadawane pytania
  Twoje konto
Zaloguj się
Załóż konto
Zapomniałem hasła
  Forum
Nauczyciel - awans zawodowy
Matura
Korepetycje
Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

2000-2014