Awans Informacje Forum Dla nauczyciela Dla ucznia Korepetycje Sklep
  [ Zaloguj się ]   [ Załóż konto ]
  Najczęściej szukane
Konspekty
Programy nauczania
Plany rozwoju zawodowego
Scenariusze
Sprawdziany i testy
  Media
Przegląd Prasy
Patronat
Medialny
Po godzinach
  Slowka.pl
Słówka na email
Język angielski
Język niemiecki
Język francuski
Język włoski
Język hiszpański
Język norweski
Język japoński
Język rosyjski
Gramatyka
Rozmówki

Elżbieta Krzykowska
Wybór zawodu, Scenariusze

Dwa scenariusze lekcji: CV oraz list motywacyjny.

- n +

Dwa scenariusze lekcji CV oraz list motywacyjny

SCENARIUSZ LEKCJI
List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?

I. Główne zagadnienia lekcji:
Umiejętność ocenienia i przedstawienia swoich umiejętności i zainteresowań oraz przygotowanie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę.

II. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?

III. Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń powinien:
- ocenić swoje zainteresowania i umiejętności;
- wiedzieć jak prawidłowo napisać list motywacyjny;
- pamiętać o podkreśleniu w liście motywacyjnym tych cech i doświadczenia, które odnoszą się do stanowiska o które się ubiega;
- zrozumieć celowość pisania listu motywacyjnego - tworzenie pożądanego wizerunku samego siebie.

IV. Pojęcia:
1. Lista doświadczeń i umiejętności
2. List motywacyjny
3. Elementy listu motywacyjnego

V. Metody:
Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów.

VI. Środki dydaktyczne:
Schemat listu motywacyjnego, przykłady listów motywacyjnych, artykuły z Internetu.

VII. Propozycja realizacji zajęć:
1. Temat lekcji: List motywacyjny - co mogę zaoferować pracodawcy?
2. Wykład nauczyciela na temat jak skutecznie zaprezentować swoje talenty, by móc znaleźć właściwą pracę, omówienie dokumentów niezbędnych przy ubieganiu się o pracę - listu motywacyjnego oraz curriculum vitae.
3. Uczniowie tworzą listę swoich umiejętności i zdolności przydatnych w pracy.
4. Przedstawienie uczniom schematu listu motywacyjnego oraz przykładowe listy motywacyjne.
5. Uczniowie sami redagują list motywacyjny na komputerze. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów.
6. Wydrukowanie dokumentu.
7. Omówienie i poprawienie błędów.

VIII. Uwagi dydaktyczne:
Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu, drukarka oraz papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu.

SCENARIUSZ LEKCJI
CV - znaczy życiorys

I. Główne zagadnienia lekcji:
Informacje potrzebne do napisania dobrego życiorysu - uzdolnienia, wykształcenie, przebieg pracy zawodowej, zainteresowania oraz celowość zebrania informacji o pracy o którą się starasz - zakres obowiązków, by zestawić i dopasować swoje umiejętności z tymi, które są potrzebne do wykonywania zawodu; żądane wykształcenie i doświadczenie zawodowe, by porównać swoje wykształcenie i doświadczenie z wymaganiami dla danej pracy.

II. Temat lekcji: CV - znaczy życiorys.

III. Cele lekcji:
Po zakończeniu lekcji uczeń powinien:
- wiedzieć jak napisać curriculum vitae;
- wyjaśnić różnicę między życiorysem a CV
- ocenić poprawność napisanego CV
- zrozumieć celowość pisania życiorysu prawidłowo, estetycznie i przejrzyście.

IV. Nowe pojęcia:
1. Podstawy napisania dobrego curriculum vitae.
2. Fakty przedstawione w odwrotnym porządku chronologicznym.

V. Metody:
Mini wykład nauczyciela poparty przykładami oraz ćwiczenia uczniów.

VI. Środki dydaktyczne:
Przykłady curriculum vitae, schemat życiorysu, artykuły z Internetu.

VII. Propozycja realizacji zajęć:
1. Podanie tematu:
CV - znaczy życiorys.
2. Przeprowadzenie przez nauczyciela wykładu na temat jak powinien wyglądać prawidłowo napisany życiorys, z jakich elementów się składa, na co zwrócić szczególną uwagę, odwrotny porządek chronologiczny w CV.
3. Uczniowie przedstawiają różnice między życiorysem a CV.
4. Pokazanie uczniom kilku przykładowych CV.
5. Uczniowie sami piszą swoje CV na komputerze i drukują. Nauczyciel w tym czasie nadzoruje prace uczniów.
6. Omówienie wykonanego ćwiczenia

VIII. Uwagi dotyczące realizacji zajęć:
Lekcja powinna być przeprowadzona w pracowni komputerowej, komputery z oprogramowaniem dowolnego edytora tekstu oraz drukarka i papier do drukarki. Uczniowie posiadają umiejętność obsługi edytora tekstu.

Opracowanie: Elżbieta Krzykowska

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 12423
 
   Komentarze
  • Katarzyna, 2007-09-13

    Uczniowie umrą z nudów.

  • joanna, 2010-04-26

    jak nie będą umieć pisać cv ani listu to umrą nie z nudów tylko z
    głodu



  • Dodaj komentarz
      Barometr
    1 2 3 4 5 6  
    Średnia ocena: 3.5



    Ilość głosów: 6
      Publikacje

    Nowe zasady publikacji
    Szukaj autora i tytuł
    Ostatnio dodane materiały
    Ranking publikacji 
    Najczęściej zadawane pytania
      Twoje konto
    Zaloguj się
    Załóż konto
    Zapomniałem hasła
      Forum
    Nauczyciel - awans zawodowy
    Matura
    Korepetycje
    Ogłoszenia - kupię, sprzedam, oddam


    O Profesorze - Napisz do Nas - Reklama - Polityka prywatności - Najczęściej zadawane pytania - Zgłoś błąd

    2000-2014