Katalog Iwona Ścisłowska Język polski, Konspekty "Makbet ? zbrodniarz czy ofiara zbrodni?" - konspekt lekcji z języka polskiego.Makbet - zbrodniarz czy ofiara zbrodni?KONSPEKTCzas: 45 min. Cele lekcji: cel poznawczy: 1. poznanie motywów działania Makbeta 2. nakłonienie do refleksji nad złożonością natury ludzkiej cel kształcący: 1. kształcenie języka argumentacyjnego 2. kształcenie umiejętności dyskusji 3. kształcenie umiejętności właściwego doboru cytatów na poparcie swojej opinii 4. kształcenie umiejętności charakterystyki postaci 5. kształcenie wrażliwości na przejawy zła i umiejętności ich dostrzegania 6. przypomnienie formy rozprawki cel wychowawczy: 1. poszanowanie dla przekonań współrozmówców 2. budzenie krytycznego stosunku do postawy Makbeta Metody: 1. heureza 2. metoda problemowa 3. instruktaż (do rozprawki) Środki dydaktyczne: 1. "Słownik języka polskiego" 2. egzemplarz "Makbeta" 3. białe i zielone kulki z bibuły do głosowania (białe oznaczają niewinność, zielone - winę Makbeta) 4. przezroczyste naczynie do głosowania Scenariusz lekcji: 1. zapisanie na tablicy tematu lekcji 2. odczytanie przez uczniów wcześniej przygotowanych definicji pojęć: "zbrodniarz" i "zbrodnia" oraz porównanie ich z wyjaśnieniem zawartym w "Słowniku języka polskiego" 3. przypomnienie treści "Makbeta" 4. dyskusja uczniów w kontekście tematu lekcji 5. podsumowanie i zebranie przez uczniów argumentów potwierdzających ich opinię na temat Makbeta 6. głosowanie uczniów (unaoczniające im, kim był Makbet: zbrodniarzem czy ofiarą zbrodni) przez wrzucanie do szklanego naczynia białych lub zielonych kulek 7. przeliczenie głosów i zapisanie zdania na tablicy: Makbet to.. ... 8. podanie przez nauczyciela tematu rozprawki (Makbet - zbrodniarz czy ofiara zbrodni?) i ustalenie terminu napisania tego zadania domowego 9. przypomnienie formy rozprawki Opracowanie: mgr Iwona Ścisłowska Wyświetleń: 11903
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |