AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Elżbieta Skwara
Geografia, Konspekty

"Różnorodność krajobrazów Polski" ? konspekt lekcji.

- n +

Różnorodność krajobrazów Polski

KONSPEKT LEKCJI OTWARTEJ Z PRZYRODY W KLASIE V przeprowadzonej wg programu "Przyroda dla klas 4- 6 szkoły podstawowej" nr DKW 4014- 39/99.

Dział: Krajobrazy przekształcone przez człowieka.
Lekcja powtórzeniowa.

Zakres treści:
- Cechy krajobrazu przekształconego przez człowieka.
- Krajobraz rolniczy, przemysłowy, wiejski.
- Rośliny uprawiane przez człowieka: zboża, warzywa, drzewa i krzewy owocowe.
- Hodowla zwierząt.
- Surowce naturalne: węgiel, siarka.
- Różnorodność krajobrazów Polski.
- Wpływ człowieka na kształtowanie krajobrazów.

Cele lekcji:
A) ogólny- wykazanie, że zróżnicowanie regionalne Polski jest efektem warunków przyrodniczych i działalności człowieka;
B) operacyjne- Uczeń:
- wie co to jest krajobraz,
- wymienia typy krajobrazu miejskiego, rolniczego, przemysłowego,
- wyjaśnia związek między występowaniem surowców, rozwojem przemysłu a rozwojem osadnictwa,
- potrafi wskazać na mapie obszary rolnicze, przemysłowe, najstarsze miasta Polski,
dostrzega rolę człowieka w kształtowaniu krajobrazu,
- rozróżnia rośliny uprawiane w Polsce,
- wyjaśnia różnicę między warzywnictwem a sadownictwem,
- rozumie konieczność spożywania przez ludzi warzyw i owoców,
- stosuje zdobytą wiedzę w życiu,
- aktywnie pracuje na lekcji,
- samodzielnie poszukuje odpowiedzi na pytania,
- wykazuje się umiejętnością pracy w grupie.

Metody: praca z mapami, obserwacja, ćwiczenia w grupach, twórczość własna na podstawie wiersza połówkowego.

Formy pracy: równym frontem, grupowa, indywidualna.

Środki dydaktyczne: mapa Polski, atlasy, podręczniki, ilustracje przedstawiające różne krajobrazy, próbki węgla i siarki, modele zagrody wiejskiej i zakładu przemysłowego.

Tok lekcji:
1. Wprowadzenie.
2. Realizacja:
- określenie typów krajobrazów i wykazanie różnic między nimi,
- określenie roli człowieka w modelowaniu krajobrazów,
- wykazanie pozytywnego i negatywnego wpływu człowieka.
3. Zakończenie. Ustalenie terminu sprawdzianu.

Opracowanie: mgr Elżbieta Skwara

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 5053


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 4.33



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.