AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Ewa Bochnia-Hetman
Uroczystości, Scenariusze

"Śladami naszego patrona" - scenariusz uroczystości ?Dnia Patrona? opracowany metodą projektu.

- n +

Projekt - Śladami naszego patrona...

Byłem jak szelest lipy,
na imię mi było Krzysztof
i jeszcze ciało - to tak niewiele


Cele ogólne:
1. Zorganizowanie DNIA PATRONA SZKOŁY.
2. Poznanie ważnych wydarzeń z biografii patrona.
3. Poznanie literackiej twórczości K. K. Baczyńskiego.
4. Kształcenie umiejętności korzystania z różnych źródeł informa-cji i poddawania ich krytycznej ocenie.
5. Posługiwanie się techniką informacyjną.
6. Ćwiczenie różnych sposobów zapisywania oraz prezentowania zebranych materiałów.
7. Kształcenie umiejętności pracy w grupie poprzez:
- podejmowanie grupowych decyzji,
- rozwiązywanie konfliktów,
- wyrażanie własnej opinii i słuchanie opinii innych osób,
- dyskutowanie,
- dzielenie się rolami w grupie (oraz związanymi z nimi zasa-dami),
- dokonywanie oceny pracy grupy.

8. Przygotowanie i praktykowanie wystąpień publicznych (auto-prezentacja).

Cele operacyjne:
w wyniku zrealizowanego projektu uczeń:
- zna ważne wydarzenia z życia patrona,
- umie korzystać z różnych źródeł informacji,
- potrafi poddać krytycznej ocenie źródła informacji (sprawdzić ich wiarygodność),
- potrafi dokonać selekcji zebranych informacji oraz do-konać ich podziału ze względu na stopień ważności,
- umie w różny sposób zapisywać i prezentować zgromadzone informacje,
- wczuwa się w role.

Zrealizowanie projektu wymaga środków finansowych. Fundusz można uzyskać od sponsorów, rodziców, Rady Rodziców.

Instrukcja do proponowanego projektu

1. Celem projektu jest przygotowanie i przeprowadzenie uroczystości szkolnej (program artystyczny) z okazji DNIA PATRONA SZKOŁY.
2. Czas realizacji projektu: 6 tygodni.
3. Projekt będzie realizowany w sześciu grupach (sześcioosobowych). Każda grupa przedstawi podczas uroczystości efekty swojej pracy w dowolnej formie.
4. Metody
- praca zespołowa,
- wykorzystanie twórczej aktywności.

Proponowany podział czynności:
 
GRUPA IMIONA I NAZWISKA CZŁONKÓW GRUPY TEMAT PROJEKTU TERMIN KONSULTACJI TERMIN PREZENTACJI PROJEKTU
A plastyczna Uczeń:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
rysunki, plakaty zaproszenia na prezentację
albumy
konkurs na rzeźbę (wybór jury oraz przygotowanie dyplomów)
raz w tygodniu
B biblioteczna Uczeń:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Wystawa książek prezentacja różnych wydań twórczości i opracowań raz w tygodniu
C biograficzna Uczeń:
1.
2.
3.
wywiad z Baczyńskim (inscenizacja) raz w tygodniu
D poetycko-muzyczna Uczeń:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
spotkanie poetycko-muzyczne z poezją Baczyńskiego raz w tygodniu
E geograficzna Uczeń:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
makieta - Warszawa Krzysztofa Kamila raz w tygodniu
F fotograficzna Uczeń:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
wystawa fotografii, karykatur, artykułów z prasy raz w tygodniu

5. Każda z części wystawy przygotowanej przez grupy powinna zawierać:
- pełne nazwy przedstawionych obiektów,
- nazwiska i imiona osób obecnych na fotografiach,
- grupa otrzyma miejsce na przygotowanie swojej ekspozycji. Podczas prezentacji członkowie grup oprowadzają gości po swojej części wystawy. Wystąpienie każdej grupy nie może przekraczać 10 minut. Podczas prezentacji można zwrócić uwagę na ciekawsze ilustracje, fotografie, opowiedzieć o przygodzie związanej ze zbieraniem materiałów, przedsta-wić jakieś szczególnie interesujące dane,
- należy ustalić kierunek zwiedzania wystawy.

6. Trzy osoby (ochotnicy) wykonują miniaturowy przewodnik po wystawie z wykorzystaniem komputera (program do tworzenia grafiki wektorowej, np. Corel Draw, Micrografx Designer, procesor tekstu, np. MSWord) oraz kolorowej drukarki.
7. Inne trzy dowolnie dobrane osoby (ochotnicy) wykonują plakaty reklamowe oraz zaproszą gości na uroczystość.
8. W ustalonym dniu odbędzie się otwarcie wystawy połączone z prezentacją poszczególnych części przygotowanych przez grupy. W uroczystości DNIA PATRONA SZKOŁY wezmą udział: dyrekcja szkoły, rodzice, zaproszeni goście, przedstawiciele władz lokalnych, uczniowie szkoły.
9. Ocena prac grup będzie się opierała na następujących kryteriach:
- wyczerpanie tematu (wykorzystanie dostępnych źródeł informacji),
- spełnienie wszystkich wymagań instrukcji,
- oryginalność (liczba własnych pomysłów w realizacji projektu),
- estetyka wykonania ekspozycji,
- systematyczność pracy grupy (obserwowana podczas konsultacji),
- prezentacja ustna,
- samoocena.

10. Ewaluacja
- wypełnienie przez uczniów arkuszu samooceny,
- przyznanie przez uczniów punktów osobom pracującym w grupie.

11. Odpowiedzialni:
- bibliotekarz,
- nauczyciel języka polskiego,
- nauczyciel sztuki
- nauczyciel informatyki.

Opracowanie: Ewa Bochnia-Hetman

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 4065


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 6



Ilość głosów: 3

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.